Za kavurmu i kilo čvaraka
Sezona promocija, Srbija među šljivama, Pariz se osipa
Dobro plaćeni srpski „Excell“ menadžeri su stigli sa svojih godišnjih odmora. Protekle sedmice su u velikom radnom zanosu jurnuli, kao po komandi svojim saopštenjima i promocijama novih modela na adrese redakcija. Na iste one adrese kojima nisu odgovarali na pitanja mesecima (čast izuzecima). Jer bože moj, kolone i redovi su ostali upražnjeni za referisanje gazdama, a automobilska novinarska „elita“ je uvek na usluzi. Čeka tako na povocu da za kavurmu i kilo čvaraka ustupi sebe poput najjeftinije kurve sa Kaćke petlje. Oni koji se dostojanstveno drže principa profesije i za koje nije najbolji auto taj što se reklamira, bivaju kažnjeni i odsečeni ne samo od marketinga već i od pristupnosti atraktivni modelima. Sila boga ne moli. U borbi za tu oglodalu kost koju nam bace na pod da se oko nje gložimo ubijamo ne samo sebe već i svoju profesiju. Razjedinjeni i jadni nudimo publici fabriku snova umesto objektivnosti i kritike. Udruženjem automobilskih novinara su zavladali miševi i korumpirani mediokriteti što dodatno otežava položaj.
A cena nezavisnosti je ogromna, međutim ona je i seme budućnosti pa nema razloga za brigu. Da preživimo i budemo nezavisni otvorili smo i Prvi servis koji je prebacio dva miliona „servisiranja“ i postao najjača medijska karika auto industrije.
Srpska automobilska novinarska „elita“ je uvek na povocu da za kavurmu i kilo čvaraka ustupi sebe poput najjeftinije kurve sa Kaćke petlje
Sa tog profesionalnog stanovišta, protekle sedmice smo evidentirali da je između ostalog konačno promovisan Mercedes AMG-GT Roadster. Sprava vredna divljenja.
Na naše tržište su u periodu između dva Retrovizora sa priličnim zakašnjenjem stigli novi Audi A3, Toyota Hilux i Proace, Peugeot 2008 i sjajni Jaguar F-Pace. Ako ništa drugo, biće lepog posla i dobre zabave testirajući sve ovo u sednicama koje dolaze.
Iz Pariza umesto sajamskih noviteta stižu loše vibracije. Najavljuju se velike gužve iz bezbednosnih razloga, a i neki brendovi započinju eskivažu sajamskih smaračina u doba interneta. Na sajmu neće učestvovati Ford, Mazda, Volvo, RR,… Prilično zabrinjavajuće ali i logično. Društvene mreže postaju globalni sajam.
Sve se menja! Uskoro nam stiže i Jaguar Made in Slovačka. Dakle, Slovačka je postala i zvanično automobilska velesila. Baš kako onomad reče Ante Marković, „nastavimo li sa ovim podelama postaćemo daleka periferija Evrope“. Proročki tačno na žalost. Ostadosmo definitivno među šljivama i malim komponentašima auto industrije.
Miodrag Piroški