Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 16.4.2017.

1.09KPregleda

Od Forda do Tesle i Apple

Brendovima preti staro gvožđe, demoni čuvaju čast automobila, zavisnost kuca na vrata, ABT GTI violina

Protekla sedmica, iako je označena kao „sajamska“ bar za ukus evropskog ljubitelja automobila nije donela mnogo novina. New York Motor Show, već po tradiciji je okrenut američkom ukusu i navikama, sa sve većim kompleksom koji mu „nabija“ dolazeći sajam u Pekingu.

Bez mnogo mudrovanja, od New York Motor Show 2017. u klasičnom smislu zapamtićemo moćni Jeep Grand Cherokee Trackhawk i Dodge Challenger SRT Demon.

Jeste vala taj Dodge Demon a takav nam sada baš i treba kao noćna mora svih ovih autonomno električnih prevoznih sredstava. Namerno ne kažem automobila jer Apple iCar i ostale IT nakaze to svakako i bar za sada nisu.

Nekako, ova dva američka monstruma i tjunerska reinkarnacija Defendera još kako tako drže hard core automobilski front koji se neumitno raspada.

Ne samo da nam stižu električni udari u obliku najavljenih e-kamiona već Silicijumska dolina preti da u narednim godinama potpuno zaposedne strateške tačke automobilske industrije i izbace vozača iz upotrebe. Bojim se da ovo ide u pravcu najgore globalne zavisnosti koji poznaje istorija. Bez kupljene aplikacije nećemo moći ni da se prevezemo. Čini se da čak i naftaši dižu ruke od borbe i opstrukcije „električara“, jer brže bolje ulažu u obnovljive izvore za proizvodnju električne energije. Pravi Tesla se očigledno rodio bar pola veka prerano i kao takav bio je osujećen najviše od onih koji se sada zalažu za obnovljivost i čistu energiju.

Elon Mask, trenutno najveći globalni ekonomski mangup već uveliko monetizuje, tačnije naplaćuje baš Nikoline zamisli. Dobrim, rekao bih piramidalnim trikovima i uspešnom prodajom iluzije, udesetostručio je vrednost svoje kompanije za nekoliko godina. Suštinski, iz te perspektive Ford i GM dobijajaju zasluženu kaznu. Nisu očekivali ovakav sled stvari, a sada na svoj vek i kusur postojanja bivaju viđeni za staro gvožđe u narednim decenijama. Brzina ekonomskog razvoja Tesle je šokantna, ona je najmanje deset puta brža od standarda klasične auto industrije. Ukoliko Tesla nije prevara (a mislim da jeste) onda smo već u novoj epohi automobolizma.

Elon Mask, bez pardona monetizuje Tesline ideje Twituj ovo!

Srećom, daleko je Amerika, pa mi u Srbiji ne moramo puno brinuti. Možda čak budemo i poslednji korisnici klasičnog automobila. Tržištem nam caruju polovnjaci, a sajam automobila u Beogradu je samo podgrejao mizerne prodajne rezultate.

I sada ne mogu preskočiti priznanje: odavno mi nisu išle „sline“ za jednim modelom kao što se to desilo sa Golfom GTI iz ABT radionice. Prava automobilska violina!

Na kraju jedno sećanje na žrtve u saobraćaju.

Nikakako ne zaboravite, to se ne dešava samo drugima.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery