Ruski projekat nove generacije Iljušina 96 je po svemu sudeći napušten.
Il-96-400M je trebalo bude putnički četvoromotorni avion kapaciteta preko 400 putnika. S obzirom da je došlo do pada potražnje za putovanjima i odsustvu porudžbina za takav tip aviona, čini se da je Rusija preispitala svoj plan vezan za serijsku proizvodnju.
Četvoromotorni mlaznjak stavljen „na led“
Čini se da je ruska kompanija „United Aircraft Corporation“ (UAC) konačno odustala od serijske proizvodnje širokotrupnog putničkog aviona. Na Il-96-400M se već nekoliko godina gleda kao na budući ruski adut na tržištu putničkih aviona dugog dometa, gde bi se stavio naspram Airbusa i Boeinga.
Međutim, aktuelni ambijent na tržištu putničkih aviona baš i ne odgovara Il-96-400M. Kao četvoromotorac, pridružio bi se niši letelica koje ubrzano nestaju, kao što je A340 na primer. Takođe, budući da zahteva posadu sastavljenu od tri člana u kokpitu, operativni troškovi se u velikoj meri podižu.
S obzirom na navedeno, nije veliko iznenađenje što je UAC odlučio da napusti projekat. Do serijske proizvodnje definitivno neće doći, međutim, zamenik ruskog premijera, Jurij Borisov, ostavio je mogućnost da se tako nešto ipak desi u budućnosti: „Nema porudžbina od vazduhoplovnih kompanija, a imajući u vidu pandemiju Kovida-19 i činjenicu da je većina aviona dugog dometa prizemljena širom sveta, serijska proizvodnja Il-96-400M za sada nije u planu.“
Il-06-400M je trebalo da nasledi Il-96-300, avion koji je u proizvodnji od 1993. Imao bi duži trup, novu elektronsku opremu i raznorazne druge modifikacije. Mogao bi da preveze do 402 putnika u radijusu od 8.750 kilometara. Proteklih nekoliko godina je provedeno u konstruisanju prototipa, a prvi let se očekivao krajem ove 2021.
Međutim, s obzirom da nije bilo porudžbina, dok su troškovi vrtoglavo rasli, čini se da Il-94-400M neće nikada poleteti. Ili možda hoće?
Biće proizvedene dve jedinice
Mada se nade o serijskoj proizvodnji ubrzano raspršuju, Voronez Aircraft Manufactoring Company (VASO), zapravo će sklopiti funkcionalan model. U stvari, plan je da se sklope dva, koja će biti isporučena kompaniji Rossiya Airlines za transport visokih vladinih zvaničnika.
UAC ovde ne počinje od praznog lista papira. Teretna varijanta Il-96-400T već sada koristi mnoge komponente putničke verzije. Zapravo, jedan model teretnjaka je već konvertovan u putničke svrhe za potrebe vlade.
Što se rokova tiče, očekuje se da će dva vladina aviona biti spremna za upotrebu 2023. godine. Uspešna proizvodnja dotična dva primerka bi mogla potencijalno da se podudara s rastom broja putnika u međunarodnom vazdušnom saobraćaju, tako da bi projekat još uvek mogao da bude oživljen. Međutim, to ne prevazilazi ograničenja u vidu četiri motora i tri člana posade.
Za sada, UAC će svoje napore usmeriti ka zajedničkom poduhvatu s Kinom, CR929. Za razliku od koncepta Iljušina, ova letelica će imati samo dva motora, konstrukciju od kompozitnih materijala i biće daleko efikasnija na operativnom planu. Kao takva, očekuje se da će se nadmetati s imenima kao što je Dreamliner, ali po nižoj ceni.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
A ko je stvarno i mislio da rusi mogu napraviti kvalitetan i pouzdan velik putnicki avion, samo naši rusofili, u te priče čak ni rusi nisu verovali jer je njihova ekonomija na nivou jedne posustale Italije ili Španije a jedna takva ekonomija nije u stanju napraviti takav proizvod…
Машина 😀