Novi motori
Nedavno, pri testiranju Opela Mokke, izneli smo zapažanje da agregat, mada dobar, bi mogao da bude unapređen i modernizovan. Kao da smo predvideli upravo budući potez nemačke marke.
U vožnji od Beča do fabrike u Sentgotardu u Mađarskoj, koju nam je priredio Opel, bili smo u prilici da testiramo nove agregate.
Turbo motori 1.6 za Astru, Zafiru Tourer i Cascadu
Do 2016., Opel planira da uvede tri nove linije, odnosno 13 motora do 2016. Prva faza se odnosi na smanjenje zapremine sa 1,6 litarskim benzinskim i dizel turbo motorima, koji će biti ukombinovani sa poboljšanim menjačima. Novi 1.6 Turbo sa direktnim ubrizgavanjem goriva poseduje najviši obrtni moment u klasi od 280 Nm. Novi 1.6 CDTI isporučuje 136 KS, što je takođe vrh u klasi. Bez obzira na ove podatke, potrošnja goriva i emisija CO₂ su smanjeni za 15 %. Lansiran je i šestostepeni manuelni menjač nove generacije.
Linija modela Opel Astra, Zafira Tourer i Cascada su prve koje će iskoristiti prednosti uvođenja novih motora i sistema prenosa, koji će do kraja 2016. zauzimati 80 odsto Opelovog portfolija.
Tri potpuno nove linije motora u okviru kojih je razvijeno 13 različitih jedinica, i niz novih pogonskih sklopova, pored visoke tehnologije, doneće i performanse koje će biti među vodećima u klasi.
Program počinje turbo motorima zapremine 1,6 litara, koji su prvi izdanak nove generacije benzinskih i dizel motora srednje veličine. Oni su fokusirani na to da pruže odgovor na rastuću potražnju za umanjenim pogonskim jedinicama, nudeći obilje snage i obrtni moment, uz smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO₂.
Novi 1.6 SIDI Turbo benzinski motor sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva, isporučuje 170 KS i 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz takozvani „overboost“, što je za 12 odsto više u odnosu na najbližu konkurenciju. On je sada na raspolaganju u modelima Astra (GTC, hečbek sa 5 vrata, sedan i Sports Tourer), Zafira Tourer i Cascada. Novi 1.6 CDTI turbo dizel sa 136 KS odlikuje aluminijumski blok, a debituje na modelu Zafira Tourer. Blagovremeno će biti uveden i u druge modele. Oba motora se kombinuju sa novom generacijom manuelnih menjača.
Na prvi pogled
Sentgotard proizvodi benzinske motore za putničke automobile, za segment vozila srednje veličine, od 1992. godine. Ova fabrika je jedini proizvođač Family1 (1,6-1,8 litara) motora za Opelove fabrike u Evropi u kojima se sklapaju automobili, a dostavlja motore i delove za motore i drugim GM-ovim brendovim preko okeana.
2012. godine je otvorena nova fabrika. Flex Plant fabrika, investicija vredna 500 miliona evra, donosi fleksibilnost i efikasnost svetske klase. Proizvodi izuzetno ekonomične benzinske (MGE) i dizel (MDE) motore srednje zapremine (1,6l). Flex Plant koncept dozvoljava fleksibilnu proizvodnju za sve porodice motora, a Flex proizvodnja može da reaguje na promene na tržištu između dizel/benzinskih motora, time postižući visoku upotrebljivost fabrike. Serijska proizvodnja sledeće porodice motora, benzinskih motora male zapremine (SGE), će početi sredinom 2014. godine u istim pogonima.
U februaru 2013. godine, Opel je objavio ulaganje dodatnih 130 miliona evra u povećanje kapaciteta ove nove fabrike. Pri punom kapacitetu, nova Flex Plant fabrika će moći da proizvede skoro 650.000 motora godišnje.
Istorija fabrike u Sentgotardu |
– 1990 –osnovana kompanija: zajedničko preduzeće GM-a i mađarskog proizvođača, RÁBA |