Online plus

10 najisplativijih

1.06KPregleda

Prijatelji naših novčanika

Troškovi oko posedovanja automobila se ne završavaju kupovinom istog. U nekim slučajevima tek tada počinju…

Nemački ADAC je izračunao koji, među aktuelnim modelima srednje klase najmanje opterećuju budžet vlasnika. Redosled nije sačinjen samo na osnovu prodajne cene, jer pored nje, troškovi održavanja, servisiranja, obaveznog i kasko osiguranja, potrošnje i amortizacije značajno mogu uticati na izbor kupaca. Osnov njihove računice je 4 godine eksploatacije, sa prosečnom godišnjom kilometražom od 15.000, a iznosi su u evrima na mesečnom nivou.

Interesantno je da polovinu liste drži proizvođač Renault. Možda su oni otkrili lek protiv svetske ekonomske krize?

10. Peugeot 2008 1.2 VTi Access – 468 evra
Troškovi održavanja gradskog crossovera, koji je napravljen na osnovama 208, je na nivou malih automobila. Najisplativiji je sa živahnim trocilindričnim benzinskim motorom.

Predstavljanje – Peugeot 2008

9. Kia Cee’d 1.4 – 467 evra
Cee’d se, zahvaljujući umerenoj ceni, jeftinom održavanju i malim amortizacionim gubicima zbog dužine garantnog roka, probio u deset najisplativijih.

Test – Kia cee’d 1.6 GDI EX MAXX

Test – Kia cee’d 1.6 CRDi/128 EX Maxx

8. Renault Captur 1.5 dCi 90 – 463 evra
Iako je najskuplji auto na listi, a ima i najveću amortizaciju, ultra štedljivi dizel motor, sve to kompenzuje…

Test – Renault Captur 1.5 dCi 90

7. Dacia Duster 1.6 16V LPG – 462 evra
Pored niske cene i jeftinog održavanja, glavni adut Dustera je jeftin plin.

Test – Dacia Duster 4×2 1.5 dCi/85 Ambiance
Test – Dacia Duster 1.5 dCi/110 4×4

6. Toyota Auris 1.4 D-4D – 458 evra
Pored štedljivog dizela, Auris štedi i na jeftinim servisima.

Promocija – Toyota Auris

5. Seat Leon SC 1.2 TSI – 455 evra
Pored toga što je SC jeftiniji od modela sa petoro vrata, značajno štedi i na troškovima osiguranja i servisiranja.

Predstavljanje – Seat Leon

4. Dacia Lodgy 1.6 MPI – 446 evra
Ako bi merili odnos cene i prostranosti, Lodgy bi sigurno bio apsolutni pobednik. Po ovoj računici isplativiji je sa benzincem, koji je trom, ali izdržljiv, nego sa 1.5 dCi

Test – Dacia Lodgy 1.5 dCi/110 Laureate

2/3. Dacia Dokker 1.5 dCi/75 Ambiance – 445 evra
Praktični Dacijin Kangoo sa kliznim vratima i velikim prtljažnikom se pored povoljne cene i jeftinim održavanjem ističe i niskom potrošnjom zahvaljujući 1.5 dCi.

Test – Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate 90 ks

2/3. Lada Priora 1.6 16V – 445 evra
Iako mu je amortizacija u procentima visoka, zbog niske nabavne cene, koja ga je i uvrstila u ovu listu, zapravo je zanemariva.

Forum – Lada Priora

1. Dacia Logan MCV 1.2 16V – 381 evra
Apsolutni pobednik, Logan karavan je zahvaljujući niskoj nabavnoj ceni, pobedio na polju nominalne amortizacije. Pored toga ima i najniže troškove održavanja. Zašto MCV? Zato što je Logan sa četvoro vrata nedostupan u Nemačkoj…

Predstavljanje – Dacia Logan MCV

Priredio: Zoltan Balzam
Izvor: ADAC

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery