AktuelnoVesti

Novi Sad i Vrbas po ugledu na Norvešku

9.91KPregleda

Električna i hibridna taksi vozila dominiraju Norveškom. Od sledeće godine u Hamburgu licenca samo za eko vozila

 

 

Devet od deset taksi vozila u Norveškoj su električni. U Hamburgu od iduće godine taksi licencu mogu dobiti samo eko vozila na struju ili hibridi

 

 

Podaci o broju električnih i hibridnih vozila registrovanih u Evropi tokom 2023. variraju od tržišta do tržišta. Ono što je potpuno sigurno da su u celoj Evropi pa i kod nas dizel vozila po prvi put značajno ispod benzinaca, hibrida i električara.

 

 

 

Dok se na širokoj sceni vode polemike o efikasnosti EV, taxi službe u Evropi dokazuju da je hibridizacija i elektrifikacija neminovna u gradskim sredinama, ali i da je upotrebljivost takvih vozila u gradskim uslovima eksploatacije nesporna i isplativa.

 

Primera radi, od svih novih taksija registrovanih 2023. godine u Norveškoj, 88 odsto njih su bili na električni pogon.

 

Devet od deset novih taksija registrovanih u Norveškoj tokom 2023. su električni, dok je onaj jedan hibridni, dok su u gradovima Bergen i Stavanger sva nova taksi vozila su na električni pogon.

 

Da elektrifikacija i hibridizacija nemaju alternativu pokazuje i podatak da je Hamburg prvi nemački grad koji je pokrenuo ofanzivu e-taksija. Od 2025. tamo će biti licencirana samo taksi vozila na električni pogon. Ovim putem su već krenule mnoge gradske administracije u Evropi postavljajući već sada rokove do kojih se kompletna taxi flota mora hibridizirati ili elektrificiranu u bliskoj budućnosti.

 

 

 

Istovremeno gradske uprave su pokrenule inicijativu da se mnoga taxi stajališta do tada modernizuju dovoljnim brojem punjača koji će moći svojim kapacitetima da podrže veliku „kilometražu“ EV.

 

 

Ono što nas raduje je da su pojedina taxi udruženja u Srbiji već krenula ovim putem poput e-Taxi u Vrbasu koji je uveo 100% hibridnu i električnu flotu u ovaj grad, dok je na sličnom putu i City Taxi u Novom Sadu koji je ovih dana pustio u rad prvih 10 od ukupno 80 EV i hibrida u 2024.

 

Sudeći po ovim trendovima, nema razloga da i naše gradske uprave ne krenu prema određivanju datuma iz kojeg više neće moći da se licencira taxi vozilo ukoliko nije električno ili hibridno.

 

 

BONUS VIDEO: Ekološki taxi gospodari ulicama Vrbasa

 

 

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery