Tu je i čisto električna varijanta s pogonom na sve točkove
Kao što znamo, Nissan Note je, nažalost, ukinut u Evropi 2017., dok je na domaćem, japanskom tržištu, bestseler. Treća generacija debituje danas, oficijelno nagoveštena krajem maja, kada je Nissan pružio pregled svojih budućih proizvoda, planiranih pod Nissan NEXT globalnim planom poslovne transformacije.
Novajlija zadržava formu monovolumena i usvaja nešto što Nissan naziva dizajnerskim jezikom „vanvremenskog japanskog futurizma“. Ono što možemo da primetimo su detalji s Arive i stajling mnogo moderniji u poređenju s odlazećim modelom. Dok većina novih automobila postaje veća s novom generacijom, novi Note je zapravo 55 milimetara kraći, s 20 milimetara kraćim međuosovinskim rastojanjem.
Ono što je prijatno iznenađenje je što je Nissan objavio fotografije modela u nižem paketu opreme, s čeličnim naplacima od 15 cola pokrivenim „ratkapnama“ i halogenim farovima, dok skuplji modeli poseduju aluminijumske točkove od 16 cola i LED farove. U opticaju je 13 boja karoserije među kojima kupci mogu da pronađu svoju omiljenu nijansu, uz dva dvotonska finiša.
Mada ima manji „otisak“ u odnosu na prethodnika, čini se da novi Note nudi poprilično više mesta za noge putnika pozadi, što je rezultat prebacivanjana novu CMF-B platformu. Enterijer je redizajniran „od glave do pete“ i s digitalnim klasterom instrumentacije i ekranom info-zabavnog sistema u vidu tableta.
Kabina praktično nema ništa zajedničko s odlazećom generacijom, inkorporirajući modernu tehnologiju, poput bežičnog punjenja smartfona i električne parkirne kočnice. „Zero Gravity“ sedišta izgledaju prilično komforno, dok nagib zadnjih zavisi od toga da li želite više prostora za noge ili više prostora u prtljažniku.
Neće biti konvencionalno pogonjenih Notea, jer su sve verzije elektrifikovane. Osnovni model usvaja hibridnu postavku s atmosferskim 1,2-litarskim benzincem, koji služi kao generator energije za litijum-jonsku bateriju koja napaja elektromotor. Nissan nije precizirao koliko snage isporučuje ovaj sistem, ali japanski mediji izveštavaju da je reč o 115 ks i 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
U isto vreme, inženjeri su smanjiji hibridni sklop redukujući masu i dimenzije. Note takođe dobija čisto električnu varijantu s pogonom na sve točkove zahvaljujući elektromotoru koji pogoni prednju osovinu i još jednom zaduženom za zadnje točkove.
Novi Note kreće s prodajom u Japanu od 23. decembra, sa startnom cenom od 2.029.500 jena (19.500 dolara) za osnovni model s prednjim pogonom.
Vrele Gume