AktuelnoVesti

Novi Megane predvodi Renaultovu električnu ofanzivu

7.51KPregleda

Renault se obavezao da će proći kroz rapidan zaokret kada je reč o jednom od najvažnijih modela koje je ova marka proizvela poslednjih decenija.

 

Naime, potpuno novi električni Megane krosover će biti premijerno predstavljen kasnije u toku ove godine, samo nekoliko meseci nakon iznenađujućeg skidanja vela s Megane eVision koncepta, koji smo prvi put videli u oktobru prošle godine.

 

Po prvi put „špijuniran“ u kasnoj prototipskoj fazi, novokreirani Renault Megane će otvoriti novo poglavlje za francusku marku, s bivšim šefom Seata, Lukom De Meom na čelu. Njegov plan, nazvan „Renaulution“, podrazumeva lansiranje sedam potpuno novih vozila do 2025., a Megane u novom ruhu i u novoj formi će biti prvenac.

 

 

Reč je o jednom od nekoliko automobila za koje je Renault predvideo novu CMF-EV platformu alijanse. „Poput prve generacije Meganea, ovaj s ’E’ sufiksom takođe predstavlja sam početak. Čitava porodica vozila će biti bazirana na našoj CMF-EV arhitekturi“, rekao je De Meo prilikom otkrivanja koncepta u oktobru. Međutim, mnogo je verovatnije da će Renault kreirati paletu različitih modela umesto da formira klaster elektromobila koji će orbitirati oko Meganea.

 

Linije eVision koncepta će biti ublažene kod serijskog modela, ali sudeći po špijunskim fotografijama, novi Megane zadržava kompaktne dimenzije. Ekskluzivni prikazi britanskog Auto Expressa demonstriraju kako bi novajlija mogao da izgleda kada s njega bude skinut veo, što će se desiti već ovog leta.

 

 

De Meo je Megane eVision nazvao „remek-delom pakovanja“. Koncept je dugačak 4.210 milimetara, 1.800 milimetara je širok i 1.505 visok, što ga po gabaritima čini sličnim Capturu, ali s nižom linijom krova.

 

Konačan serijski model će takođe biti vešto „upakovan“. Točkovi su pomereni bliže uglovima karoserije, što omogućava izdašniji prostor unutar kabine, na nivou većih porodičnih hečbeka, dok će spoljne dimenzije biti na nivou aktuelnog Meganea. Pod se čini prilično plitkim za jedan elektromobil, što ne treba da čudi, budući da Renault obećava da će Megane EV koristiti najtanji paket baterija na tržištu, dubok samo 11 centimetara.

 

Enterijer eVision koncepa je ostao nepoznat, a „špijunski“ fotografi tek treba da „uhvate“ šta se to nalazi u kabini, koja bi takođe trebalo da bude u potpunosti redizajnirana.

 

 

Koncept je nagovestio veliki displej u obliku slova „L“, koji bi mogao da poveće centralni ekran sa širokim digitalnim panelom instrumentacije.

 

Prilikom lansiranja, električni Megane će biti dostupan s baterijom od 60 kWh, koja će napajati elektromotor od 218 ks i 300 Nm. De Meo obećava sprint iz stanja mirovanja do 100 km/h za manje od osam sekundi, kao i autonomiju do 450 kilometara (po WLTP-u). Ipak, on je takođe spomenuo da bi Renault mogao da u budućnosti razvije „dalekometniju“ verziju.

 

To takođe ne treba da iznenađuje, s obzirom na to da Nissan Ariya, veći električni SUV koji koristi istu platformu, nudi bateriju od 87 kWh, uz pomoć koje može da prevali 500 kilometara.

 

Priključak na vozilu omogućava jednofazno AC punjenje od 7 kW putem „wallboxa“, a kompatibilan je i s trofaznom AC jedinicom. Međutim, što se vremena punjenja tiče, jedino što znamo je da će za distancu od 200 kilometra biti potrebno tridesetominutno punjenje baterije, i to uz pomoć maksimalno brzog DC punjenja od 130 kW.

 

Za očekivati je da će novi (električni) Megane biti predstavljen ovog leta, pred početak prodaje u Evropi, koja bi trebalo da startuje do kraja godine. Takođe treba očekivati startnu cenu od oko četrdesetak hiljada evra.

 

Vrele Gume

Izvor: Auto Express

Top Reviews

Video Widget

gallery