Voljena Mazda MX-5 će nastaviti karijeru kao roudster s benzinskim motorom. Ovo je važna vest, budući da su mnogi očekivali da novajlija bude dostupan s čisto električnim pogonom.
Ono što je još bolje je što će nova MX-5 biti bazirana na SkyActiv-X motoru, što znači neće biti ni PHEV, a ni tipičan hibrid. Zapravo, biće neka vrsta blagog hibrida, budući da će posedovati stop/start sistem, varijabilnu uljnu pumpu i druge slične elemente.
Biće interesantno videti kako će SkyActiv-X agregat funkcionisati u MX-5, jer je drugačiji u odnosu na SkyActive G jedinice. Vredno je spomenuti da SkyActiv-X već sada isporučuje oko 30 odsto viši maksimalni obrtni moment nego vodeći motoru u MX-5 ponudi.
Ono što je još važnije, SkyActive-X nije dostupan u varijantama s manjom radnom zapreminom kao što je slučaj s SkyActive-G, koji se može dobiti u 1,5-litarskom izdanju. Ovo će za posledicu verovatno imati i skok osnovne cene Mazde MX-5.
Ipak, dobre vesti su da će popularni japanski roudster i dalje biti s nama još nekoliko godina nakon lansiranja nove generacije. Nije poznato kada će ona stupiti na tržište, ali procene kažu da bi to moglo da se desi 2024.
To znači da će japanska marka MX-5 ponuditi na svim evropskim tržištima, sve do zabrane prodaje automobila pogonjenih SUS motorima.
Ovo je za sve ljubitelje kvalitetne vožnje olakšanje, jer će Mazda MX-5 NE generacije (5. po redu), nastaviti s tradicijom započetom 1989., što podrazumeva benzinski pogonski sklop u lakom „pakovanju“. Ovo su potvrdili i zvaničnici japanske kompanije.
Ipak, to što će NE generacija nastaviti u starom stilu, ne znači da ovaj roudster na kraju neće biti konvertovan u elektromobil. To će se po svemu sudeći samo desiti nešto kasnije nego što se očekivalo, a nadamo se da će do tada uznapredovati i tehnologija baterija, da se ne bi narušila poslovično mala masa i sjajne vozne osobine MX-5.
Vrele Gume
Naslovna fotografija: autoevolution