Naj(ne)pouzdaniji automobili po nemačkom ADAC-u
Najčešći kvarovi na automobilima bili su akumulatori (41.8%), agregati (17.4%) i elektronika (10.6%)
Kia Ceed se najviše kvarila; Toyota, Hyundai i premijum brendovi najpouzdaniji
Najveća nemačka i evropska automobilska asocijacija – klub, ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) saopštila je analizu najboljih i najnepouzdanijih automobila na osnovu čak 3,7 miliona intervencija pomoći na putu prošle godine, prenosi revija HAK. U pitanju je jedno od najobuhvatnijih istraživanja na osnovu konkretnih dešavanja na putu u kojem je ulčestvovalo 113 modela proizvedenih između 2010. i 2017. godine. Među njima, 18 modela je na kraju proglašeno krajnje nepouzdano. Neki od njih će vas iznenaditi, dok su drugi više nego očekivani.
U klasi najmanjih automobila (A segment) najpouzdanija model je Toyota Aygo, a zatim i VW Fox. S druge strane, najnepouzdaniji je dajmlerov Smart Forfour (pogotovo godišta ’15. i ’16.), a uz njega najčešće idu problemi sa akumulatorom i alternatorom. Tu je naravno i Fiat 500s sa već čuvenim problemima sa menjačem. Hyundai i10 pokazao se kao odličan u godištima 2010.-2013., dok su kasnije generacije dobile prosečnu ocenu, baš kao i Ford Ka, Seat Mii, Škoda Citigo, VW up! i Opel Adam.
U sledećoj kategoriji (B segment, kompaktni krosoveri i slično) pouzdanima se pokazala većina posmatranih modela, posebno Audi A1, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara i Toyota Yaris. Za delimično nepouzdana vozila proglašeni su Hyundai i20 o od 2011. do 2014. godine (problemi sa svećicama i paljenjem), i Opel Meriva iz 2017. zbog problema sa hlađenjem motora.
U možda i najpopularnijem C segmentu kao najbolji su se istakle naravno perjanice premijum brendova BMW Serije 1 i 2, kao i X1, zatim Mercedes A i B klase, te CLA i GLA, kao i Audi A3 i Q3. Od ostalih „običnih“ brendova pohvale su zaslužili Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid i VW Beetle. Sa druge strane, Nissan Qashqai ima ozbiljne probleme s akumulatorom, a Kia Ceed iz 2011. godine je automobil s najviše kvarova na putu prošle godine od svih automobila!
U za stepen višem segmentu opet su se kao pouzdani pokazali (bar kako Nemci kažu) premijum modeli BMW Serije 3 i 4, kao i Audi A4, A5 i Q5. Posebno se nisu proslavili Ford S-Max (akumulator, filter čestica čađi, pumpa goriva i alternator), te Seat Alhambra i VW Sharan (recirkulacija izduvnih gasova).
U višim klasama za najpouzdanije su proglašeni BMW Serije 5 i Audi A6. Vrlo dobri su Mercedesi Vito, Viano i V klasa. Zanimljivo da analiza kaže da starije Mercedesove E klase imaju problema s generatorom, akumulatorom, pa i upravljačem. Kod ovog modela stvari su značajno bolje od 2014. godine pa na ovamo nadalje.
ADAC je zaključio da su najčešći kvarovi na nemačkim drumovima prošle godine bili u vezi sa akumulatorima, skoro svaki drugi (41.8%), agregatima, svaki šesti (17.4%) i elektronikom, svaki deseti automobil (10.6%).
2 Komentara
Comments are closed.
Akumulator je potrošni deo. To bi isto bilo kao kada bi neko potrošeno gorivo naveo kao kvar zbog koga je auto stao. Ovo sa alternatorom je već ozbiljniji problem…
Šta su najašili na taj akumulator? K’o da je to nezamjenjiv dio auta… Promijeni i tjeraj dalje…
Ali mi se čini sumnjiv ovaj poredak…