Platformu bi mogla da deli s novom Mazdom6
Mazdina odluka da krene u premijum vode neće proći bez žrtava. Kao što smo već objavili, Mazdaspeed performantni program je definitivno „mrtav“, a usvajanje dodatnog prestiža će doneti i paprenije brojke na cenovnim etiketama. Međutim, repozicioniranje japanske marke bi moglo da donese i neke dividende dok se priprema nova generacija CX-5. Po najnovijem izveštaju, nova generacija popularnog krosovera će počivati na novoj platformi sa zadnjim pogonom, uz usvajanje šestocilindarskih motora.
Dotični izveštaj potiče sa BestCarWeb.jp portala, i zapravo je u vezi sa člankom koji datira iz leta ove godine, kada je sugerisano da bi novajlija mogao ispod haube da ugosti redne šestocilindarske motore. Novi izveštaj kaže da će se nova generacija Mazde CX-5 staviti naspram Mercedesa GLC i BMW-a X3, a platformu će deliti s novom Mazdom6. Što se tiče motora o kojima je reč, verovatno su u pitanju 3,0-litarske i 3,3-litarske jedinice, koje će mesto pronaći i u košu motora CX-5.
U ranijem saopštenju se takođe tvrdilo da će Mazda zadržati CX-5 oznaku, mada BestCarWeb.jp koketira s idejom da će se CX-50 odnositi na „kupe“ verziju CX-5, koja će se pridružiti porodici. Naime, CX-50 i CX-5 će možda slediti sličan recept primenjen s CX-30. S druge strane, kompanija bi mogla CX-50 da pozicionira iznad CX-5, odnosno ispod većeg CX-9. Kakvo je stanje na automobilskom tržištu danas, od viška krosovera glava jednostavno ne boli.
Bilo je izveštaja da Mazda neće predstavljati nove modele sve do marta 2022., što znači da bismo mogli da čekamo neko vreme pre nego što budemo videli neki novi model japanske marke. Znamo da je Mazda6 u razvoju, pored nekoliko novih pogonskih opcija. Dok će se narednih 18 meseci činiti nekako praznim bez noviteta iz Mazde, očekujemo da će sve biti vredno čekanja, kao i da će nas Japanci prijatno iznenaditi. Mazda nastavlja da akcenat stavlja na dizajn i peformanse, a pozicioniranje u premijum segmentu bi trebalo samo da pojača taj apostrof.
Vrele Gume