Maks Ferštapen izdominirao ispred Mercedesovog tandema
Maks Ferštapen je „oduvao“ Mercedese i došao do pobede na Velikoj nagradi za sedamdesetu godišnjicu Formule 1, održanoj u Silverstonu. Dakle, nije slučajno što je Red Bull insistirao da njihov prvi vozač startuje na tvrdim pneumaticima, što smo spomenuli i u članku nakon kvalifikacija. Ovaj potez je Holanđaninu omogućio da ostane duže na stazi u prvom stintu, u poređenju s Mercedesovim tandemom, koji je vozio na srednje tvrdim gumama.
I Hamilton i Botas su imali problema s degradacijom, prouzrokovanom pre svega visokom temperaturom, ali možda i nekim drugim faktorima.
Uprkos kasnom odlasku u boks u 26. krugu, Ferštapen se vratio na stazu odmah iza Botasa zbog ne tako brze zamene guma od strane Red Bullovih mehaničara, ali je ubrzo preuzeo vođstvo briljantnim preticanjem sa spoljne strane u „Luffieldu“.
Vozač Red Bulla je obezbedio devetu pobedu u karijeri, odnosno prvi trijumf austrijskog tima na ovoj stazi od 2012. Lider u šampionatu, Luis Hamilton, odvozao je prilično dugačak drugi stint. Ono čemu se Mercedes očigledno nadao je da će uspeti jednim stajanjem da sačuva prvo mesto. Međutim, kada je Ferštapen dobio „zeleno svetlo“ od strane tima da „nagazi“, u Mercedesovom boksu je postalo jasno da neće moći da sačuvaju vodeću poziciju.
Aktuelni šampion je ipak pretekao Valterija Botasa i izjednačio rekord Mihaela Šumahera sa 155. podijumom u karijeri.
Finac je trku završio sedam sekundi iza Hamiltona, i posle ovoga, pomalo je upitno da li njegova pasivnost omogućuje Luisu da dominira, ili Mercedesov boks igra igru u korist Britanca (vaše mišljenje povodom ovog pitanja možete ostaviti u komentarima). Kako god, Botas je sada pao u poretku iza Ferštapena, 34 poena iza Hamiltona.
Šarl Leklerk je briljantno odvozao trku izvukavši više od maksimuma iz Ferrarijevog bolida. Monačanin je završio kao četvrti s jednim odlaskom u boks, ispred odličnog Aleksa Albona iz Red Bulla. Lens Strol je bio bolji na kraju od timskog kolege Nika Hulkenberga (Racing Point), ali to može da zahvali besmislenim dodatnim odlaskom Nemca na zamenu guma pri kraju trke.
Esteban Okon (Renault) je nadmašio Landa Norisa (McLaren) u borbi za osmo mesto, dok je odlični Danil Kvjat bio bolji od timskog kolege, Pjera Gaslija (AlphaTauri). Dvojac Red Bullove „mlađe“ filijale je zaokružio osvajače poena.
Sebastijan Fetel je ponovo bio očajan. Mada se na samom početku činilo da će napraviti koliko-toliko dobar rezultat, ničim izazvan se okrenuo na Abbeyu u prvom krugu, da bi na kraju na jedvite jade došao do 12. mesta.
Karlos Sainc iz McLarena je bio poslednji vozač koji je završio trku u jednom krugu (13.), ispred Danijela Rikijarda koji je s pete startne pozicije pao u poretku i poput Fetela se okrenuo na stazi.
Australijanac je ipak bio bolji od očajne Alfe Romeo. Kimi Raikonen je završio trku na 15. mestu, ispred Romana Grožana (Haas) i timskog kolege, Antonija Đovinacija. Džordž Rasel je za Williams bio tek 18., završivši trku samo 0,882 sekunde iza Đovinacijeve Alfe i pola sekunde ispred timskog kolege, Nikolasa Latifija. Kevin Magnusen je jedini vozač koji nije završio trku.
Ono što je bilo indikativno na kraju je bila „zainteresovanost“ Luisa Hamiltona za pritisak u gumama bolida Red Bulla.
Očigledno je da Luis, koji je nesporno dobar vozač, zna da mu dobre rezultate pre svega donosi dominantan Mercedesov bolid, a sada to (možda) dolazi u pitanje, što mu po svemu sudeći unosi nemir. Degradacija guma na Red Bullovim automobilima je bila značajno manja nego na nemačkim, a nadamo se da će tako biti i u narednim trkama, čisto zanimljivosti radi…
Pavle Barta