AktuelnoIstorija

Honda Accord Type R – model kojeg se malo ko seća

5.71KPregleda

Type R je legendarna oznaka, bez dileme. Prvobitno se fokusirajući na minimizovanje mase i maksimizovanje performansi, Honde s Type R bedžom su često predstavljale ultimativne derivate regularnih modela, s izuzetkom NSX-a, koji je ipak sam po sebi pripadao jednoj drugoj klasi.

 

Od  kada je prva Type R oznaka „zakačena“ na NSX 1992., pronašla je u međuvremenu svoje mesto na još tri modela – Integru, Accord i Civic. Danas, samo je Civic Type R u proizvodnji.

 

 

Honda Accord Type R je u ponudi bila samo na evropskom tržištu. Pogonski sklop je delila s CL1 Accord Euro R modelom, što je podrazumevalo „red top“ H22A motor, uparen s petostepenom manuelnom transmisijom.

 

 

Razlika između japanskog Euro R i evropskog Type R, očitavala se prvenstveno u izlaznoj snazi i nešto drugačijim šasijama (Type R je koristio CH1 platformu a Euro R CL1). Euro R je isporučivao 220 ks iz 2,2-litarskog atmsferskog četvorocilindraša, dok je Type R raspolagao s 212 konja. Oba ova performantna Accorda, uživala su u maksimalnom obrtnom momentu od 222 Nm. Accord Type R je u skladu sa svojom filozofijom prošao kroz „dijetu“, koja je podrazumevala uklanjanje zvučne izolacije, unutrašnjeg trima poklopca prtljažnika, klima uređaja i radija. Takođe, posedovao je kruće ogibljenje i horizontalne stabilizatore, točkove od 17 cola i kočnice preuzete od NSX-a.

 

 

Sve je rezultiralo automobilom teškim 1.306 kilograma, koji je bio 50-100 kilograma lakši od rivala kao što su bili Ford Mondeo ST200 i Alfa Romeo 156 V6.

 

 

Automobilski novinari su obožavali performanse japanskog modela, kojeg su krasile i veoma dobre vozne osobine. Naravno, s obzirom na to da se radilo o jednoj Hondi, VTEC motor je mogao da se „zavrti“ do 7.200 o/min. Nažalost, ovo je bio jedini put da je Accord poneo Type R bedž.

 

Honda Accord Euro R

 

Prodaja nije bila zadovoljavajuća, tako da je Honda odlučila da ukine Type R oznaku na ovom modelu 2002., nakon četiri godine prisustva na tržištu. U međuvremenu, CL1 Accord Euro R je zamenjen CL7 Accordom Euro R u Japanu.

 

CL7 Euro R je bio pogonjen 2,0-litarskim K20A i-VTEC motorom s 220 ks i 206 Nm, s tim što je „u crveno“ ulazio pri visokih 8.300 o/min. Mada je posedovao standardne Type R modifikacije poput Recaro sedišta, diferencijala s ograničenim proklizavanjem i ogibljenja u vidu dvostrukih poprečnih ramena, on nije bio oficijelno Type R.

 

 

Uzimajući u obzir do koje mere je pala prodaja modela u D segmentu na globalnom planu, vrlo je verovatno da Accord Type R više nikada neće ugledati svetlost dana. Japanski Accord Euro R se nastavio u par iteracija, ali što se evropskog Accorda Type R tiče, on je manje-više pao u zaborav.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery