Novi model iz kragujevačkog „Fijata“, „đardinijera“, počeće da se prodaje 2022. godine ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021, objavili su italijanski mediji, a prenosi beogradski „Blic“.
Dugo najavljivani model iz Kragujevca, koji će zameniti „fijat 500L“, čija je proizvodnja započeta još 2012. godine, trebalo bi da se pojave u prodaji za dve godine, a zvanična prezentacija zakazana je za godinu dana ranije, na jednoj od najvećih automobilskih smotri na svetu, Salonu automobila u Ženevi, tvrde specijalizovani automobilski časopisi iz Italije. Kako navode, Pjetro Gorlije, prvi čovek „Fijat Krajslera“ u Evropi, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta.
Radi se o modelu „fijat đardinijera“, o kom je „Blic“ već pisao. Kako navode italijanski mediji, novi model trebalo bi da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petora vrata. On bi tako pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je „Fijat“ nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje „grande punta“ i još ranije jednog od najpopularnijih modela, „fijata punto“, koji se takođe proizvodio u Kragujevcu. Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta „đardinijere“ bude i prostrana kabina, „Fijat“ bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani „golf“ segment u koji spadaju automobili srednje veličine.
Radi se o modelu koji tek treba da se pojavi, a zasnovan je na najbolje prodavanom modelu italijansko-američke korporacije, „fijatu 500“. Taj novi model najavljen je prošle godine, kada je predstavljen petogodišnji plan rada korporacije.
Prema zasad dostupnim informacijama, „fijat đardinjera“ bio bi produžena verzija „fijata 500“, sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom.
Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom, time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet „Fijatove“ fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje. Italijanski mediji objavili su da je „Fijat“ u 2018. prodao više od 61.000 komada modela 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema. Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager, već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje. Poslednji je bio početkom decembra zbog zimskog odmora i plaćenog odsustva, a proizvodnja je nastavljena 15. januara.
Benzin, dizel i struja
Nova „đardinijera“, prema pisanju italijanskih medija, biće zasnovana na „Pežoovoj“ CMP platformi, pa bi to mogao da bude jedan od prvih pozitivnih rezultata u spajanju „Fijat-Krajslera“ i „Pežo-Sitroena“. Na ovoj CMP platformi trenutno se proizvode „Pežoovi“ modeli 208 i 2008, „Opelova“ „korsa“ i „Sitroenov“ DS3. Pored klasičnih varijanti, ova platforma omogućava i električnu verziju, budući da je imaju svi modeli zasnovani na ovoj platformi. Tako italijanski mediji navode i da će „đardinijera“ imati dizel, benzinski, ali i elektro-motor.
I terenac pored „đardinijere“
Kako je „Blic“ ranije pisao, a italijanski mediji sada ponovo potvrđuju tu informaciju, pored „đardinijere“ u Kragujevcu bi mogao da se proizvodi i terenac B segmenta, uvećana „panda cross“.
Kako je ranije najavljeno, proizvodnja tog terenca mogla bi da počne već krajem ove godine. Prema pisanju Italijana, taj model iz Šumadije trebalo bi da bude dug 4,1 metar, za razliku od „pande cross“, čija je dužina 3,7 metara.
Takođe, trebalo bi da ima i veći prtljažnik od „pande“, zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje. Prema tim najavama, godišnja proizvodnja malog terenca trebalo bi da bude oko 50.000 komada.
Izvor: Blic.rs
3 Komentara
Comments are closed.
Nas narod ce ga zvati zardinjera
Fijat po obicaju kasni sa modelima. Treba im dugo vremena da se prilagode traznji na trzistu. Lep model ali je trebao da se pojavi pre 2 god.
50.000 terenca, 60.000 500L, nije loše kada dođe „Saksija“ biće im tijesan Kragujevac 😎