AktuelnoIndustrijaVesti

EV tranzicija bi mogla da ukine 500.000 radnih mesta u Evropi

1.53KPregleda

Kada god se neka industrija suočava s revolucijom, nestaju stara radna mesta, dok se u isto vreme kreiraju nova.

 

Automobilska industrija se već više od deset godina suočava s tom realnošću. Međutim, čini se da tek sada postaje svesna toga. Za one koji i dalje sumnjaju u moguće posledice, CLEPA, organizacija koja zastupa preko 3.000 kompanija iz automobilskog sektora, obelodanila je da bi tranzicija ka električnim automobilima mogla industriju da košta 500.000 radnih mesta u Evropi do 2035.

 

Evropska asocijacija automobilskih snabdevača, zatražila je od PwC Strategy& konstrukciju o uticaju postepenog ukidanja motora s unutrašnjim sagorevanjem do 2035. Ova konsultantska kompanija je analizirala tri scenarija: jedan s mešovitim tehnologijama, zatim čisti EV pristup koji predlaže „Fit for 55“ paket, i na kraju ekstremno povećanje broja električnih automobila. „Fit for 55“ paket predstavlja skup predloga za reviziju i ažuriranje zakonodavstva EU kako bi se postiglo smanjenje emisije ugljenika za 55 odsto do 2030. godine.

 

Po sva tri scenarija, tržišni udeo električnih automobila bi dostigao više od 50 odsto, iznad 80 odsto ili blizu 100 odsto do 2030. Počevši od čisto „električnog“ pristupa, PwC je izračunao da bi 501.000 radnih mesta postalo suvišno.

 

Kada bi Evropska unija počela da proizvodi baterije, region bi mogao da dobije novih 226.000 novih poslova. Međutim, to i dalje znači da će 275.000 radnih mesta biti izgubljeno zauvek do 2040. CLEPA podseća da mogućnost proizvodnje baterije nije sigurna i da bi zahtevala nove igrače, što znači da bi sadašnji dobavljači, koji nisu uspeli da naprave nešto korisno za električne automobile, verovatno propali.

 

Da bi se to izbeglo, CLEPA sugeriše da bi EU trebalo da usvoji pristup mešovite tehnologije s obnovljivim gorivima. Ako se to desi, asocijacija tvrdi da bi Evropa smanjila emisiju ugljenika za do 50 odsto do 2030., bez gubljenja previše radnih mesta u okviru ovog procesa.

 

Takođe, ako planovi ostanu ovakvi kakvi su, CLEPA smatra da će više od 70 odsto od spomenute 501.000 radnih mesta (359.000) nestati u roku od pet godina, od 2030. do 2035.

 

Mada se upotreba obnovljivih goriva činila prihvatljivom pre nekoliko godina, trenutni problem je što su kupci automobila voljni da čekaju. Ko će da rizikuje kupovinu automobila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, znajući da će oni biti zabranjeni? Mnogo je sigurnije kladiti se na električne automobile, što mnogi pokazatelji pokazuju.

 

Osim ako ovi kupci nisu oni koji se plaše da će izgubiti posao, CLEPA-in apel neće mnogo toga promeniti. Možda čak neće uticati ni na one kojima je radno mesto u pitanju, jer kupovina automobila koji nije EV može predstavljati dvostruki rizik.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery