Stigao novi BMW serije 5 bez velikih bubrega, uz kozmetičke i minimalne tehničke promene i značajno višu cenu
Juče je predstavljen, kako kažu potpuno novi BMW serije 5 ali i prvi BMW iz serije 5 na potpuno električni pogon.
Kako smo već navikli, ni u ovom slučaju nije se odstupilo od narativa da ispod plašta novog modela, uglavnom dobijamo decenijama stara tehnološka rešenja, nešto (besmislene) digitalizacije, eventualno „prerađeni“ EV i naravno drastično višu cenu.
Za „potpuno novu“ peticu, može se reći da čak i po pitanju dizajna nije eksperimentisano jer se ostalo u domenu „starih“ proporcija, tu se pre svega misli na veličinu maske odnosno tradicionalnih BMW bubrega koji su vraćeni u normalu.
Isto važi i za enterijer, koji je ostao u već davno prevaziđenom stilu komandne table ukomponovane u istu digitalnu celinu jednog ekrana na kojem je i horizontalno položen monitor infotejmeta.
U tehničkom smislu, motori su ostali isti, pretežno lako hibridizirani, uz osveženi osmostepeni automatik koji sada ima električnu pomoć.
U duhu modernih vremena, BMW je tržištu ponudio i potpuno električnu verziju BMW i5, a osnovna vezija nosi oznaku eDrive40. Pogonski elektromotor je postavljen nazad i ima snagu od 250 kW/340KS. Izvor energije je visokonaponska baterija kapaciteta 81.2kWh i omogućava domet od 477 do 582 km po WLTP standardu.
Naravno, najveća novost kod novih modela danas je značajno viša cena, a BMW poznat po velikim profitima na ovom slučaju nije imao milosti. Najjeftinija bazna verzija BMW 520i startuje od 60.000 dok se raspon cena završava i na debelo preko 100.000 evra.
BONUS VIDEO: Test BMW serije 5
PR SAOPŠTENJE:
Osma generacija BMW-a Serije 5 otvara potpuno novu eru, jer je prvi put dostupna i potpuno električna verzija BMW i5, uz napredni nivo digitalnih servisa i prepoznatljivu dinamiku vožnje, koju prati savršeni balans 50:50 odnosa opterećenja po osovinama. Nova verzija najuspešnije biznis limuzine prepoznatljivog dizajna pored inovacija, donosi i novi, viši nivo komfora.
Potpuno novi BMW Serije 5 nudi simbolično veće dimenzije, dugačak je 5060 mm (+30mm) a ima i veće međusovinsko rastojanje od 2995 (+20 mm) mm. Prednji deo karakterišu novi farovi sa gotovo vertikalnim dnevnim LED svetlima, dok maska može opcionalno biti osvetljena (BMW Iconic Glow).
Moguće je poručiti i M aerodinamički paket, kao i njegovu „Pro“ verziju sa više crnih detalja. Opcionalno su dostupni i M Shadow line farovi koji imaju crnu pozadinu. Na zadnjem delu su tipična svetla u obliku slova L uz dodatne hrom lajsne, a na bočnim površinama se ističu dve karakterne linije.
Po prvi put BMW Serije 5 u standardnoj opremi ima potpuno veganski enterijer koji uključuje Veganza sportska sedišta. Opcionalno je moguće poručiti enterijer od BMW Individual Merino kože kao i potpuno elektropodesiva komforna sedišta.
Broj prekidača u enterijeru je smanjen, ali bez uticaja na raspoložive funkcionalnosti. Kontrolni centar predstavlja novu interpretaciju BMW orijentacije ka vozaču u vidu zakrivljenih ekrana veličine 12.3 i 14.9 inča.
Novi BMW Serije 5 je prvi model koji ima unapređeni korisnički interfejs 8.5 sa Quick Select funkcijom koja ubrzava pristup traženim podmenijima. Ovaj sistem omogućava brže ažuriranje, unapređeno praćenje i planiranje putovanja elektromodela kao i elemente za zabavu (video streaming i korišćenje AirConsole platforme). Opcionalno je moguće poručiti i funkcionalni BMW Interaction Bar sa pozadinskim LED osvetljenjem.
Za udobnost u vožnji brinu posebno prilagođeni sistemi oslanjanja koji pored standardnog paketa uključuju opcionalni paket Adaptive Suspension Professional koji ima elektroupravljive amortizere, integralno aktivno upravljanje kao i aktivne stabilizatore.
Točkovi su u rasponu veličina od 18 do 21 inča, a sigurno zaustavljanje pomaže integralni sistem kočenja. U standardnoj opremi je i upravljač sa varijabilnim prenosnim odnosom, kao i parking asistent sa podrškom vožnje unazad.
U opcionalnom Professional paketu dolazi automatsko parkiranje i manevrisanje pomoću mobilnog telefona. Novi BMW Serije 5 je dobio i druga unapređenja kao što su podrška za 5G, Personal eSIM i BMW Digital Key Plus. U standardnoj opremi su podrška za Apple Car Play i Android Auto.
Za start prodaje su spremne četvorocilindrične benzinske i dizel verzije sa Mild Hybrid sistemom: 520i, 520d i 520d xDrive. Benzinska verzija ima 153 kW/208KS, a dizel 145 kW/197KS.
U standardnoj opremi je i nova verzija osmostepenog automatskog menjača sa integrisanim elektromotorom. Za početak 2024. godine u pripremi su šestocilindrični motori, dizel i benzinski, kao i Plug-in hibridne verzije 530e i 550e xDrive.
Prva ikada potpuno električna BMW Serija 5 nosi oznaku i5, a osnovna vezija nosi oznaku eDrive40. Pogonski elektromotor je postavljen nazad i ima snagu od 250 kW/340KS. Izvor energije je visokonaponska baterija kapaciteta 81.2kWh i omogućava domet od 477 do 582 km po WLTP standardu.
Od samog starta dostupna je snažnija M60 xDrive verzija sa dva elektromotora ukupne snage 442 kW/601KS sa obrtnim momentom od 820 Nm i ubrzanjem do 100km/h za 3.8 sekundi.
BMW i5 je i prvi potpuno električni model game koji ima podršku za funkciju „Plug and Charge“. Maksimalna snaga punjenja na DC punjačima je do 205kW, a na AC standardnih 11kW. Moguće je dobiti i 22kW AC uz doplatu.
Proizvodnja nove BMW Serije 5 počinje u oktobru ove godine u najvećoj fabrici u Dingolfingu u kojoj se prozivode sve komponente, kao i visokonaponske baterije i elektromotori.
1 Komentar
Comments are closed.
I dok će nova generacija vozača piti latte iz recikliranog paper cup-a, igrati igrice na širokom displeju, praviti selfi i vrpoljiti u Veganzi, još poneki zaprdeni lik će u garaži pogledati svoju e39ku i reći: znam da nije bilo uvek lako, ali ostarićemo zajedno mi, zar ne?