AktuelnoEco GreenVesti

BMW iX1 će biti nezvanični naslednik i3

1.67KPregleda

BMW i3 nije doneo uspeh kojem se kompanija nadala, ali se nikako ne može nazvati promašajem, jer je tokom godina postao najprodavaniji elektromobil na nekim evropskim tržištima.

 

S tim u vezi, budući da počiva na sopstvenoj platformi, zasnovanoj na „svemirskim“ materijalima i tehologiji, nije bilo realno očekivati da se ta investicija odmah isplati.

 

Uprkos tome što i3 nije dobio direktnog naslednika, BMW-ov upliv na teritoriju električnih automobila je daleko od završenog, naprotiv. iX3 baziran na X3 je već na tržištu, a sledi i4, praktično električni pandan serije 4 Gran Coupe.

 

 

Ukoliko stvari premotamo u blisku budućnost, uvidećemo da i nova generacija serije 7 dobija električnu i7 varijantu, a vrlo je moguće da će se u istom stilu pojaviti i i5.

 

„Rupu“ nastalu nestankom urbanog i3 će navodno popuniti BMW iX1 negde tokom sledeće godine.

 

Kao što mu naziv sugeriše, iX1 je u osnovi baterijski pogonjena verzija BMW-a X1 za 2022., koja će ležati na unapređenoj verziji UKL platforme, koju deli s Minijem i drugim BMW-ovim modelima s poprečno postavljenim motorima.

 

Tehnički, direktniji rival nedavno predstavljenom Mercedes-Benzu EQA i budućem EQB, iX1 će takođe poslužiti kao indirektna zamena za i3.

 

 

Uprkos SUV/krosover karoserijskom stilu, inicijalni model će inicijalno biti dostupan samo s prednjim pogonom, za šta će bit zadužen jedan elektromotor s oko 180 ks. Po nekim glasinama, kasnije će biti dostupna verzija s dva motora i pogonom na sve točkove s nekih 250 ks.

 

Vrhunac ponude će činiti model s litijum-jonskom baterijom od 65-70 kWh, koja će pružati domet do maksimalnih 500 kilometara (po WLTP-u).

 

Dok će glavna tržišta novog bavarskog elektromobila biti Evropa i Kina, on će se naći i na američkom tlu.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery