AktuelnoVesti

Apsurd: najmanje prodali najviše zaradili

2.2KPregleda

Najslabija prodaja automobila u poslednje tri decenije a najveća zarada!?

 

 

 

Dok se Toyota i Hyundai hvale rastom proizvodnje i prodaje po svim statističkim aspektima u Evropi naročito, proizvođači sa starog kontinenta imaju sasvim drugačiju priču.

 

 

 

Broj registrovanih novih automobila u Evropskoj uniji prošle godine bio je najmanji u poslednje tri decenije, uprkos skoku prodaje u decembru na nemačkom i italijanskom tržištu. Ovo su podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila, koje je prenela nemačka agencija DPA.

 

 

 

 

Prošle godine registrovano je 9,26 miliona putničkih automobila, što je 4,6 odsto manje u odnosu na već slabu 2021. i manje nego bilo kada od 1993. godine.

 

 

Decembar je zapravo spasao stvar od potpunog fijaska, kada je prodaja skočila za 12,8 procenata, na skoro 897.000 automobila. U Nemačkoj, prodaja se u decembru povećala uoči ukidanja državnih subvencija za kupovinu hibridnih vozila, kao i pred smanjenje premija za e-automobile od 1. januara.

 

 

Među najvećim tržištima unutar EU, broj registracija je jedino porastao u Nemačkoj, ali za svega 1,1 odsto, dok je Italija imala pad od 9,7, kao i Španija – 5,4 procenta.

 

 

 

Evropski proizvođači automobila žalili su se, pre svega, na manjak delova, uključujući čipove. Lider na tržištu je i dalje „Folksvagen”, sa oko 2,3 miliona prodatih vozila u Evropi. Nemački proizvođač bio je ispred „Stelantisa”, u okviru kojeg posluje kragujevački „Fijat”.

 

 

 

Stelantis je na evropskom tlu prošle godine prodao 1,8 miliona vozila. Na trećem mestu je „Reno grupa”, sa nešto manje od 985.000. BMV je, sa ostalim brendovima u svom vlasništvu, zaslužan za 624.940 novih registracija, a „Mercedes” za 549.023.

 

 

 

Prema pisanju Rojtersa „Folksvagen” je u 2022. imao najslabiju prodaju u poslednjih više od deset godina pošto su pandemijske mere u Kini i rat u Ukrajini poremetili lance snabdevanja. Na svetskom tržištu je u prošloj godini isporučio 8,3 miliona vozila, što predstavlja smanjenje od sedam odsto u odnosu na prethodnu. Druga dva velika nemačka proizvođača, BMV i „Mercedes”, objavili su manji pad prodaje od 4,8 i jedan odsto, na svetskom tržištu.

„Makroekonomske analize i trendovi” (MAT), može se pročitati zašto je to tako. Analitičari MAT-a upravo navode da će evropska industrija biti najveća žrtva sukoba u Ukrajini, energetske krize i inflacije. Kao najveće gubitnike izdvajaju metalsku, hemijsku i auto-industriju.

 

 

 

Izvor: Politika

 

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery