Online plus

Toyota Hilux

4.74KPregleda

Besteler među kamionetima u Evropi

Inicijalno je lansiran 1968., da bi se godinu dana kasnije našao u Evropi


Toyota Hilux predstavlja dominantnu silu na globalnom tržištu kamioneta već gotovo pedeset godina. Do danas, popularni model je ostvario kumulativnu globalnu prodaju od preko 16 miliona jedinica. U Evropi je prodato nekih 36.000 Hiluxa prošle godine, što predstavlja tržišni udeo od 23,5% u dotičnom segmentu, tako da je sasvim jasno da je Toyotin pulen bestseler u ovoj kategoriji vozila.

Nova, osma generacija Toyotinog kamioneta za zadatak ima da nastavi mit o neuništivosti Hiluxa

Poznat po kvalitetu, izdržljivosti i pouzdanosti, Hilux nastavlja da impresionira svojim osvajanjima severnog pola, islandskih vulkana i Antarktika. Sportski uspesi takođe nisu izostali na Dakar Rally Raidu.

Nova, osma generacija Toyotinog kamioneta za zadatak ima da nastavi mit o neuništivosti Hiluxa, u čemu će u velikoj meri doprineti snažnija šasija u vidu merdevina, pojačana struktura tovarnog prostora, poboljšane 4×4 sposobnosti i bolji tovarni kapacitet.

U isto vreme, novi model odgovara na zahteve svakodnevne upotrebe sa svojim savremenim dizajnom, boljim komforom, naprednom opremom i poboljšanom bezbednošću.

Toyota je sprovela unapređenja u šest ključnih oblasti

Toyota je sprovela unapređenja u šest ključnih oblasti:
Dizajn – izdržljivost i robusnost su spojeni sa novim nivoom rafiniranosti, a izgled je atraktivniji nego ikada.

Komfor – prostraniji i komforniji enterijer kombinuje praktičnost SUV-a i funkcionalnost putničkog automobila.

Bezbednost – pojačana struktura karoserije ima svojstvo da apsorbuje udarce a u kontrolne kočione sisteme se ubrajaju ABS, EBD, VSC i TSC.

Kvalitet, trajnost i pouzdanost – nova, čvršća šasija u vidu merdevina, pojačana struktura tovarnog odeljka i sistemi aktivne kontrole prijanjanja (A-TRC), asistencije pri vožnji nizbrdo (DAC) i asistencije pri kretanju uzbrdo (HAC) podižu 4×4 sposobnosti na nivo jednog Land Cruisera.

Sposobnosti komercijalnog vozila – Veći, snažniji i praktičniji utovarni prostor, vučni kapacitet od 3,2 tone.

Ukupni troškovi vlasništva – novi 2.4 i 2.8 D-4D motori su vodeći u klasi što se tiče štedljivosti.

Stajling
Dug 5.350 milimetara, širok 1.855 i 1.855 milimetara visok, novi Hilux je 90 milimetara duži, 20 širi i 5 milimetara niži u odnosu na prethodnika.

Novi Hilux odiše robusnošću i otpornošću

Novi Hilux odiše robusnošću i otpornošću, ali u isto vreme je Toyota podigla nivo uglađenosti i sofisticiranosti, s obzirom na to da Hilux kupuju i ljudi kojima ovaj model služi u velikoj meri i za svakodnevnu vožnju.

Kombinacija „grubosti“ i „prefinjenosti“ se možda najbolje očitava u novom anfasu. Stajling dolazi u vidu zajedničke grafike uspravne maske hladnjaka i farova, dok duboki, moćni odbojnik ugošćava veliku donju masku. Tu su i dnevna LED svetla sa 12 dioda.

Dinamizam i robusnost su inkorporirani u profil novog Toyotinog kamioneta. Visoki stil je naglašen crnim B stubom, novim točkovima od 17 i 18 cola i hromiranom bočnom linijom.

Novi Hilux je dostupan u pet osnovnih boja, od koje treba izdvojiti tri – začinsko narandžastu, vulansko crvenu i vodeno plavu.

Novi klaster instrumentacije dolazi u formi dva velika analogna pokazivača

Enterijer
U kabinu se ulazi preko inteligentnog „Smart Entry and Start“ sistema, a enterijer u novom Hiluxu takođe kombinuje trajnost i funkcionalnost sa neophodnom dozom uglađenosti, karakterističnom za SUV modele.

Centralnom konzolom dominira sedmoinčni displej osetljiv na dodir u vidu tableta. Iz Toyote javljaju da je upotreba intuitivna i jednostavna.

Novi klaster instrumentacije dolazi u formi dva velika analogna pokazivača, sa multi-informativnim displejem u boji od 4,2 inča. Dizajn same armaturne table je vertikalan, što prati vladajući trend kod Toyotinih modela.

Novi Hilux profitira na povećanom prostoru enterijera i boljem komforu sedišta, što je često minus kada su u pitanju kamioneti. Vozačko sedište je podignuto za 10 milimetara u pojasu kukova, a raspon elektro podešavanja sedišta je po visini povećan za 15 milimetara. Ovo u kombinaciji sa dodatnom amplitudom podešavanja volana donosi lakši odabir idealne vozačke pozicije.

Mogućnost preklapanja zadnje klupe u odnosu 60:40 doprinosi fleksibilnosti Double Caba

U pojasu glava i ramena je prostor povećan za 8 odnosno 19 milimetara, a prednja sedišta odlikuje nova struktura rama sa dugim, tapaciranim naslonima, optimizovanim da obezbede primeran komfor tokom prevaljivanja dugih distanci. Na zadnjim sedištima je takođe poboljšana lateralna podrška.

Mogućnost preklapanja zadnje klupe u odnosu 60:40 doprinosi fleksibilnosti Double Caba.

Pored toga što je poboljšan komfor za putnike, redukovana je količina buke, kao i nivo vibracija koji prodiru u kabinu, i u ovom domenu je Hilux vodeći u klasi.

Sama tovarna platforma je pojačana, tako da je smanjena mogućnost deformacije i oštećenja prilikom utovara i istovara

Tovarni prostor
Kod jednog kamioneta, ovo je bitna stavka. Tovarni prostor novog Hiluxa je veći, čvršći i praktičniji.

Maksimalna širina teretnog odeljka je povećana sa 1.544 na 1.645 milimetara, što je vodeća vrednost u klasi. Šarke su takođe pojačane, a čelični držači podržavaju opruge u otvorenoj poziciji.

Sama tovarna platforma je pojačana, tako da je smanjena mogućnost deformacije i oštećenja prilikom utovara i istovara. Podna rebra su redizajnirana a ukršteni elementi na pragu su dodati panelu poda.

Novi motori
Nova Toyota Hilux je dostupna sa paletom od četiri motora: novi 2.4 D-4D i 2.8 D-4D „Global Diesel“ (GD) agregati, postojeći 2.5 D-4D dizel i unapeđeni Dual VVT-i benzinac radne zapremina 2,7 litara.

Sa efikasnošću u potrošnji goriva, poboljšanom za 9% u odnosu na veće motore koje zamenjuju, nove jedinice uzvraćaju ekonomičnošću vodećom u klasi. Najniža vrednost, koju isporučuje 2.4 D-4D sa pogonom na sve točkove iznosi 7,3 litre dizela na 100 km.

Sa efikasnošću u potrošnji goriva, poboljšanom za 9% u odnosu na veće motore koje zamenjuju, nove jedinice uzvraćaju ekonomičnošću vodećom u klasi

Verzije sa pogonom na dva točka sa 2.4 D-4D, uparene su sa šestostepenom manuelnom transmisijom, dok kod modela sa integralnim pogonom postoji i opcija u vidu šestostepenog automatskog menjača.

Oba motora karakteriše elektronski kontrolisan „komon-rejl“ sistem direktnog ubrizgavanja goriva, uz pomoć kojeg se postiže viši pritisak i naprednija kontrola pritiska ubrizgavanja

Veći 2,8 litarski motor, dolazi sa pogonom na sve točkove i novim šestostepenom Super ECT automatskom transmisijom. Šestostepeni manuelni i Super ECT automatik su temeljno revidirani u cilju postizanja bolje trajnosti, boljih performansi pri malim brznama i uglađenijih promena stepena prenosa.

Mada približno 100 i 200 kubnih centimetara manje zapremine u odnosu na prethodnike, Toyotini novorazvijeni dizeli kombinuju bolju isporuku obrtnog momenta pri nižim i srednim obrtajima uz vrhunsku štedljivost.

Manja jedinica sa varijabilnim turbo punjačem isporučuje 110 kW/150 ks i maksimalni obrtni moment od 400 Nm, dostupan između 1.600 i 2.000 o/min. Veći, 2,8 litarski agregat raspolaže sa 177 „konja“, uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm, dostupan između 1.600 i 2.400 o/min.

Obe verzije obezbeđuju maksimalnu brzinu od 170 km/h. Što se potrošnje tiče, već smo spomenuli da manji motor (u modelu s integralnim pogonom) troši prosečno 7,3 l dizela na 100 kilometara, dok već troši 8,5 litara.

Oba motora karakteriše elektronski kontrolisan „komon-rejl“ sistem direktnog ubrizgavanja goriva, uz pomoć kojeg se postiže viši pritisak i naprednija kontrola pritiska ubrizgavanja. Novi turbo punjač je 30 odsto manji u odnosu na prethodni i krasi ga novorazvijena turbina sa poboljšanom efikasnošću i boljim odzivom.

Vožnja
Hilux je oduvek bio jedan od naših favorita kada je terenska vožnja u pitanju. Novajlija bi trebalo da je još bolji po tom pitanju sa svojom novom šasijom koja mu donosi za 20% poboljšanu torzionu krutost. Dizajnirana je da pruži bolju upravljivost i komfor, uz zadržavanje vrhunskih radnih karakteristika.

Otpornost na deformacije je sada tri puta veća u odnosu na prethodni model

Promena oblika ogibljenja i podebljavanje komponenti daju svoj doprinos u borbi protiv „zamora materijala“, kao i poboljšanom vučnom kapacitetu koji iznosi 3,2 tone.

Otpornost na deformacije je sada tri puta veća u odnosu na prethodni model. Novi model takođe ima 388 tačaka zavarivanja, što je 120 više nego ranije. Samim tim, preciznost upravljanja i odziv na upravljaču su podignuti na viši nivo, tako da je novi Hilux i zabavniji u vožnji.

Poznati, robusni sistem zadnjeg ogibljenja u vidu lisnatih opruga sa dvostrukim amortizerima je takođe poboljšan, da bi uz vrhunske terenske sposobnosti obezbedio i komfor svojstven SUV modelima.

 

Novi Hilux je opremljen i novorazvijenim „all-terrain“ pneumaticima (17 cola), koji su usklađeni sa novim ogibljenjem

Dužina lisnatih opruga je povećana za 100 milimetara, na 1.400 milimetara. Tačke spajanja zadnjeg ogibljenja su pomerene prema napred. Pomeranje 100 milimetara prema napred i spuštanje za 25 milimetara nadole, doprinelo je boljoj stabilnosti upravljanja.

Modifikacije na zadnjem ogibljenju su donele značajno bolju artikulisanost zadnje osovine, sa hodom točka povećanim za 20%, što će pričiniti pravo zadovoljstvo u terenskoj vožnji.

Novi Hilux je opremljen i novorazvijenim „all-terrain“ pneumaticima (17 cola), koji su usklađeni sa novim ogibljenjem. Obezbeđuju vrlo dobar komfor u svakodnevnom saobraćaju i dobro prijanjanje prilikom terenske vožnje. Modeli sa naplacima od 18 cola su opremljeni novim „highway terrain“ gumama, dizajniranim da redukuju šumove prilikom vožnje na asfaltu.

Novi Hilux je opremljen sistemom pogona na sve točkove koji karakterišu reduktor, kao i blokada prednjeg i zadnjeg diferencijala.

Novi zadnji diferencijal je manje mase, što je postignuto redukovanjem broja zupčanika (sa 4 na 2) i smanjenjem bočnih ležajeva.

Dakle, poboljšane su efikasnost i pouzdanost, a elektromagnetna blokada diferencijala se odlikuje i ugrađenim solenoidnim aktuatorom.

Sve u svemu, novi Hilux će nas ponovo oduševiti, i jedva čekamo da ga imamo na našem testu

Putem mogućnosti odabira odgovarajućeg režima vožnje, Hiluxov sistem automatskog odvajanja diferencijala stavlja van funkcije prednji diferencijal kada je selektovan pogon na dva točka, što doprinosi boljoj ekonomičnosti i lagodnijoj i uglađenijoj vožnji na asfaltu. Moguće je prebaciti se sa pogona na sva četiri točka na pogon na dva točka i obrnuto, do brzine od 50 km/h.

Sve u svemu, novi Hilux će nas ponovo oduševiti, i jedva čekamo da ga imamo na našem testu.

Pavle Barta

 

Top Reviews

Video Widget

gallery