Online plus

Jaguar F-Pace

3.35KPregleda

Mega mačka

Britanski proizvođači automobila su definitivno u ofanzivi. Bentley Bentayga i Jaguar F-Pace prvi put ulaze u tržišni segment ranije rezervisan samo za nemačke modele. Da li su visoke performanse, privlačna cena i imidž dovoljno dobri razlozi za kupovinu ovih modela ostaje da se vidi u narednom periodu


Život u stilu
Jaguarov prvi SUV model po dimenzijama karoserije spada u veća vozila. Dužina od 4.731 mm i međuosovinsko rastojanje od 2.874 mm već na prvi pogled pokazuju da se nije štedelo na metalu. Sportski orjentisan terenac je zasnovan na aluminijumskoj platformi koje deli sa limuzinskim modelima XE i XF. Kockasti izgled karoserije je za mnoge stvar prošlosti, pa i za ovog proizvođača, a „zategnuto“ lice je postalo moderno i aerodinamično. Daleko u odnosu na klasične limuzine, ali koeficijent otpora vazduha od 0,34 je ipak podatak vredan poštovanja. Izuzimajući vertikalnu masku hladnjaka, svaka linija karoserije je manje ili više zaobljena. Ian Callum, glavni dizajner Jaguara, je u velikoj meri uspeo da zadrži sve pozitivne odlike concept modela C-X17 i dodatno naglasi sportski duh ovog modela. Stamenom izgledu doprinose i ogromne felne u rasponu od 18 od čak 22 inča (pneumatici 265/40/R22), maksimalno gurnute u same uglove karoserije.

Lagana i čvrsta osnova karoserije je 80% izrađena od aluminijuma, što je najviše u ovoj klasi. Dodatno ˝skidanje kilograma˝ je ostvareno primenom kompozita, posebno u predelu petih vrata, kao i magnezijuma. Upotreba čelika visoke čvrstoće na kritičnim mestima (poput poda vozila i B stuba) nije značajno uticala na masu vozila, koja iznosi 1.665 kg.

Život u raskoši
Aristokratski karakter Jaguara, dobro poznat svim ljubiteljima ove britanske marke, najbolje se ogleda u unutrašnjosti, gde su luksuz i prefinjenost vidljivi na svakom koraku. Detalj po kome se F-Pace razlikuje od Bentayge je postojanje pet sedišta, dok se u Bentley mogu smestiti četiri odrasla putnika. Sports Command pozicija sedenja omogućava vozaču neometani pregled stanja izvan vozila, istovremeno zadržavajući sportski osećaj za volanom.

Instrument tabla je opremljena sa dva duboko usađena analogna pokazivača i centralnim TFT displejem, a opciono je moguće dobiti 12,3 inčni HD displej sa virtuelnim instrumentima i 3D navigacijom. Centralna konzola je opremljena nešto manjim, 10,2 inčnim ekranom, na kome se prikazuju informacije vezane za rad multimedije.

Pozajmljeno rešenje u enterijeru predstavlja ambijentalno osvetljenje u 10 boja, koje se može prilagoditi raspoloženju vozača. Putnici smešteni pozadi će imati najviše koristi od dugačkog međuosovinskog rastojanja, jer je smeštanje maksimalno olakšano pomeranjem klupe unazad. Leđni deo zadnjeg sedišta je moguće preklopiti u odnosu 40:20:40 i time povećati zapreminu prtljažnika sa 650 na 1.740 litara.

Ukoliko se ukaže potreba, flaše se vodom i razne sitnice je moguće smestiti u nekoliko manjih i većih pregrada. Utičnice od 12V i USB portovi su smesteni napred i pozadi, a preko HDMI porta je moguće pustiti video na, recimo, tablet. Za vozača je verovatno najvažnije prisustvo podesivog laserskog „Head-up“ displeja, preko koga se sve bitne informacije o parametrima vožnje prikazuju na vetrobranskom staklu.

Litre i litre
U svetlu skorašnjih događaja i skandala sa dizel motorima, Jaguar će verovatno manje medijski ispratiti dizel motore predviđene za ugradnju u F-Pace. Treba istaći da su svi motori za novi model Euro 6 kategorije, zbog čega se ne očekuju problemi sa emisijom štetnih gasova. Najslabiji dizel u ponudi je 2.0-litarski četvorocilindraš sa 180 ks i 430 Nm, za koga je pripremljen šestostepeni manuelni menjač i pogon samo na zadnjim točkovima. Nešto snažniji je 3,0 litarski V6 sa 300 ks i 700 Nm, a F-Pace će snagu motora na sva četiri točka isporučivati preko osmostepenog automatskog menjača.

Kada su benzinci u pitanju, za pojedina tržišta se priprema 2,0 litarski motor sa 240 ks i 340 Nm, dok će svakako zanimljiviji biti 3,0 litarski V6 turbo u dve verzije snage, sa 340 i 380 ks i ubrzanjem do 100 km/h za 5,2 sekunde. Sve benzinske verzije će biti dostupne sa pogonom na četiri točka.

Terenske sposobnosti nisu zanemarene, iako niko ne očekuje da se ovaj skupoceni terenac baci u iskušenje odmah po kupovini. U nastojanju da opravda svrhu postojanja i cenu F-Pace je prilagođen vožnji u težim uslovima, i to rastojanjem karoserije od puta koje iznosi 213 mm, prilaznim uglom od 25,5° i odlaznim od 26,0º. Adaptivni sistem raspodele snage među točkovima vrši korekciju obrtnog momenta među osovinama za samo 165 milisekundi, tako da vozač ima stalnu kontrolu, bez obzira na vrstu podloge kojoj se vozilo kreće. U normalnim uslovima vožnje sav obrtni momenat se prenosi na zadnju osovinu.

F-Pace je prepun elektronike, zadužene prevashodno za bezbednost putnika. U okviru velikog paketa se nalaze sistemi za autonomno kočenje i prepoznavanje pešaka, sistem za praćenje trake u kojoj se vozilo kreće, prepoznavanje saobraćajnih znakova, parking asistent i pametni tempomat.

Jaguar F-Pace će biti ponuđen kupcima u nekoliko verzija: F-Pace Pure, F-Pace Prestige, F-Pace Portfolio, F-Pace R-Sport, F-Pace S i F-Pace First Edition. Poslednja u nizu je zapravo prva verzija koja će biti dostupna širom sveta, ali samo u 2.000 primeraka. Početna cena za osnovnu verziju će iznosti oko 37.000 €.

Geza Vince

Top Reviews

Video Widget

gallery