Zašto je vreme na Nirburgringu toliko bitno za proizvođače automobila?
Šest minuta i 48 sekundi glasi vreme najbržeg serijskog automobila na Nirburgringu. U pitanju je Radical SR8 LM koji je rekord postavio sada već daleke 2009. godine. Ko bi rekao da će jedan mali automobil pokrenuti veliki trend?
Ne može se reći da proizvođači nisu i ranije koristili Nirburgring za razvijanje i testiranje svojih modela, ali je u poslednjih nekoliko godina, vreme potrebno za jedan krug na čuvenoj stazi postalo česta stavka u predstavljanju sportskih automobila, ali i onih koji to nisu.
Mogu li se performanse sportskih automobila meriti isključivo ubrzanjem do 100 km/h i maksimalnom brzinom?
Odgovor je vrlo kratak: NE. Uspeh performantnih automobila leži pored pomenutih i u drugim brojnim faktorima, kao što su upravljanje, transmisija, suspenzija, čvrstina šasije, kočnice i još mnogo toga.
Svi ovi faktori zajednički utiču na vožnju automobila stoga su neodvojivi od prostih cifri kojima se proizvođači diče. Naime, ne mora da znači da će ukoliko je automobil „ludački“ brz biti pogodan i za odlično vreme na Nirburgringu. Bugatti Veyron je 2005. godine zabeležio vreme od 7 minuta i 40 sekundi. Automobil za koji se neko vreme verovalo da je najbrži serijski automobil na svetu, iako je imao odlično vreme, ipak je ostao iza Pagani Zonda F Clubsport (7:24.44 tokom 2005. godine), ali i daleko jeftinjeg Porschea Carrera GT (7:28.11 iz 2003. godine). Dakle, toliko brz automobil, sa maksimalnom brzinom većom od 400 km/h nije zablistao na Ringu.
Bugatti je nastavio da radi na Veyronu, ali su i drugi proizvođači uvideli da je stavka kruga na „Zelenom paklu“ kako ga je davno nazvao Džeki Stjuart, zgodan podatak za prodaju automobila.
Nirburgring kao dom sportskih automobila
Poučeni iskustvima sa početka trećeg milenijuma proizvođači sportskih automobila okrenuli su pogled ka nemačkoj trkačkoj stazi. Nije prošlo mnogo vremena, pa se u prospektima brojnih brendova našao natpis za određene performantne modele „Developed on Nirburgring“ iliti po naški razvijeno na Nirburgringu.
Neki su od Zelenog pakla bežali koliko god su mogli, ali su mu se ipak priklonili. Pre nekoliko godina Tobijas Moers, šef Mercedesovog AMG odeljenja nije bio rad da dopusti da „zvanično vreme sa Ringa“ uđe u brošure Mercedesovih performantnih modela. Istina, izlazili su sa vremena na vreme na stazu čisto da pokažu šta umeju. No da trendovi diktiraju poslovanje gotovo svih, pa i najvećih, govori činjenica da se Moers pokajao zbog svoje odluke, te je trenutna AMG uzdanica trokrake zvezde AMG GT R razvijen upravo na Nirburgringu. O novoj predanosti testovima na Ringu Mercedesa ide u prilog i činjenica da su u čast „Zelenog pakla“ AMG GT R ofarbali u zelenu boju. Pritom, Tobijas Moers tvrdi, Mercedes objavljuje vreme isključivo automobila koji su na fabričkim podešavanjima, dakle automobila koji možete da kupite.
AMG GT R postavio je vreme 7:10.92 na Ringu čime je došao na neverovatnu 7. poziciju najbržih serijskih automobila na ovoj stazi. Na 6. poziciji ove liste nalazi se Nissan GT –R Nismo. Šef Nissanovog sportskog odeljenja, Bob Lejšli, veruje da je Ring postao neizostavni deo testiranja bilo kog performantnog automobila. Na pitanje jednog novinara da li je realno očekivati od prosečnog kupca njihovog automobila da parira umeću profesionalnog vozača Lejšli je odgovorio: „Naravno da ne. Ali kupci ovakvih automobila žele da čuju takve podatke, to je ono što čini razliku među sportskim modelima“.
Koliko su automobili zapravo ukupno napredovali, moglo se videti u aprilu 2016. godine, kada je Beni Lojhter za volanom Golfa GTI Clubsport S preleteo Nirburgring za svega 7:49.21, čime je ostavio iza sebe i nekadašnje hiperautomobile poput Lamborghini Gallardo ili ranije generacije Nissan GT-R.
Apsurdi Nirburgringa
Kako bi se okitili perjem sa „Zelenog pakla“ proizvođači su se okrenuli raznim smicalicama. Tako je npr. Honda za potrebe što bržeg kruga iz svog modela Civic Type R izbacila zadnja sedišta. Ovo je tek jedan od brojnih apsurda Ringa.
Sada ne samo što se sportski automobil diče vremenom na ovoj stazi, već su i druge kategorije automobila počele da zalaze na ovu teritoriju. Čist primer je Alfa Romeo sa svojim Stelviom, za koji ovaj proizvođač tvrdi da će biti najbrži SUV ikada na Nirburgringu.
Najzad, za nešto manje od 30 evra, svako može da izađe na Ring i napravi jedan krug sa svojim vozilom. A šta sve izlazi na ovu stazu dovoljno je da pogledate ovaj link i sve će vam biti jasno.
1 Komentar
Comments are closed.
[…] A za proizvođače automobila? Verovatno zavisi koga pitate, ali sudeći po mišljenjima koji ovih dana stižu iz Volkswagena, možda bismo bili iznenađeni odgovorima. Naime, u intervjuu za Autocar tehnički šef VW-a Matijas Rejb bacio je malo senku na važnost legendarne staze za proizvođače, rekavši da je ona precenjena: […]