Povratnik
Britanska aristokratija je oduvek cenila stilski savršene automobile, udobne unutrašnjosti, spremne da se momentalno uhvate u koštac sa najzatevnijim terenom. Zbog toga ne treba da čudi popularnost koju je Range Rover tokom decenija stekao, ali ne treba zaboraviti ni njegovu tamnu stranu
Popravni ispit
Vozila koja su silazila sa traka Land/Range Roverovih fabrika su se često tokom eksploatacije pokazala kao skupa za održavanje i prilično nekvalitetna. Slaba završna kontrola i loša tehnička rešenja su glavni krivci, mada ne treba zanemariti menadžment koji nije obraćao pažnju na zabeležene probleme.
Stvari su počele drastično da se popravljaju kada je indijska Tata grupacija došla u posed Jaguara i Land Rovera. Novi modeli su postali atraktivniji, kvalitet proizvedenih vozila je poboljšan, a fabrike su značajno povećale svoje kapacitete. Jedan od novih modela od koga se dosta očekuje je nedavno predstavljeni Range Rover Velar. Prema rečima odgovornih, novi model će popuniti prazninu između većeg Range Rover Sporta i manjeg Evoquea.
Samo ime modela – Velar – nije novo, jer je preuzeto od predproizvodne serije prve generacije Range Rovera, izrađene u nekoliko desetina primeraka. Konkurent Porsche Macana i Audija Q5 je dugačak 4.803, širok 1.930 i visok 1.665 mm, što spada u prosek klase, dok je međuosovinsko rastojanje 2.874 mm. Primetićete da je udaljenost između osovina identična kao kod Jaguara F-Pace, sestrinskog modela predstavljenog pre dosta vremena. Očigledna je namera da se na jednoj platformi ponude dva modela koja će ciljati na slične (ne i iste) kupce.
Džentlmenski
Dizajnerski tim Land Rovera očigledno nije preterano eksperimentisao sa izgledom karoserije, već se čvrsto držao stila viđenog na drugim modelima ovog britanskog proizvođača. Velarov kupeovski izgled je još jedna uspešna kombinacija uglaste karoserije i zaobljenih linija, a novajlija može da se pohvali najnižim koeficijentom otpora vazduha, za jedan Land Roverov model, od samo 0.32. Dva bitna elementa karakterišu Velar, a to su pravougaona LED svetla poslednje generacije i točkovi u rasponu od 18 do čak 22 inča, koji daju ovom SUV modelu robustan izgled. Sasvim očekivan za ovaj model je podatak da se Velar slobodno kreće kroz vodu do dubine od 650 mm i da je rastojanje od dna karoserije do putne podloge 251 mm. Beg od monotonije predstavlja izbor jedne od 13 boja za karoseriju, među kojima je srebrna sa satenskim finišom rezervisana za First Edition model.
Istaknuto mesto je rezervisano za prtljažni prostor od 632 litre, odnosno ukupno 1.731 litar, kada su zadnja sedišta preklopljena. Svi putnici mogu da se baškare u prostranoj untrašnjosti kojom dominiraju vrhunski materijali i zavidan kvalitet izrade. Podešavanje prednjih sedišta u 20 pozicija, uz mogućnost grejanja, hlađenja i masaže je uvek poželjna opcija, ali sada standardno dostupna svim vlasnicima Velara. Futuristička prednja konzola, zajedno sa instrument tablom, predstavlja veliki korak napred u odnosu na Land/Range Rovere predstavljene do sada. Između vozača i suvozača su smeštena dva ekrana osetljiva na dodir od 10 inča, dok je samo za vozača u višim paketima dostupna vitruelna instrument tabla obogaćena ekranom od 12,3 inča. Veliku pomoć vozaču tokom vožnje pruža i head-up displej u boji.
Sekcija u kojoj ne sme biti zaostatka u odnosu na konkurenciju je Touch Pro Duo Infotainment sistem u kome su objedinjeni hard disk od 60 GB, Meridian audio uređaj sa zvučnicima ukupne snage od 1.600 W, kao i ekrani u naslonima prednjih sedišta.
Snaga karaktera
Range Rover Velar će biti opremljen benzinskim motorima od 2.0 litra sa 250 KS i 3.0 litra V6 sa 380 KS, kao i dizelašima od 2.0 litra u dve verzije snage – 180 i 240 KS, dok je najsnažniji dizel 3.0-litarski V6 sa 300 KS. Svi motori će standardno biti spojeni sa osmostepenim automatskim menjačem koji će snagu raspodeliti na sve točkove. Ispod lima se krije samopodešavajuće vazdušno oslanjanje, zgodno kada treba da zakačite i odvučete svoju jahtu, a koje spušta zadnji deo vozila za 50 mm. Velar prema fabričkim podacima može da povuče prikolicu tešku do 2.500 kg.
Prema dostupnim planovima najnoviji Range Rover će stići do prvih kupaca tokom jula, a početna cena za osnovnu verziju na nemačkom tržištu iznosi oko 55.000 €.
Geza Vince