Deminutiv
Najmanji terenski model iz Ingolštata
SUV-manija, kao bolest savremenog automobilskog društva, polako uzima danak. Prelepe limuzine, karavani i klasični hečbek modeli tiho nestaju pod najezdom kvazi terenaca u svim mogućim veličinama. Još uvek nema tačnog odgovora da li je ovo samo privremeno stanje ili trajna opsesija.
Babuška
Novi Audijev SUV model, četvrti po redu, će biti najmanji u ponudi, a namenjen je prevashodno kupcima u gradskim sredinama. Ako se gleda dosadašnja statistika, za upravljačem modela Q2 će se naći uglavnom pripadnice lepšeg pola. Marketinško odeljenje Audija ističe mogućnost personalizacije i potpunog prilagođavanja stilu (ženskog) vlasnika. Dizajnerski gledano, novi terenac koristi koncepciju Citroena C4 Cactus, preuzetim izgledom koji kombinuje kompaktne dimenzije i mišićav izgled. Audi Q2 je dugačak 4,19, širok 1,79 i visok 1,51 m, uz međuosovinsko rastojanje od 2,6 m.
Ponosno se ističe da je masa automobila skromnih 1.205 kg. Istaknute estetske ˝bravure˝ na Q2 su predstavljene uglavnom na zadnjem delu – preko manjeg krovnog spojlera i kontrastnog C stuba, dok je sa prednjeg dela najveća pažnja posvećena predimenzionisanim plastičnim dodacima u braniku, odmah ispod farova. Koristan detalj na vozilu je zaštita poda sa integrisanim difuzorom, korisna ako vlasnik poželi da se provoza malo brže po neuređenom terenu. Q2 se standardno isporučuje sa felnama od 17 inča, a u zavisnosti od motorizacije, paketa opreme i ličnih želja veličina može da ide do 19 inča.
U Audiju ističu da je položaj sedišta u odnosu na volan upravljača sportski nizak, kao i da je enterijer oslobođen nepotrebnih prekidača, zbog čega se na prvi pogled čini da je spartanski pristup preozbiljno shvaćen. U rangu klase je prtljažnik zapremine 405 litara, koga je preklapanjem zadnjih sedišta moguće povećati na ukupno 1.050 litara. Q2 je standardno opremljen MMI ekranom na vrhu prednje konzole, a njegova veličina zavisi od vrste odabranog uređaja. Upravljanje se vrši preko rotacionog prekidača i dva dugmeta smeštena između prednjih sedišta. Ako se naruči MMI navigation plus sa funkcijom MMI touch, vlasnik će dobiti i dodirnu podlogu na središnjem elementu za lakše rukovanje.
Sistemom se može rukovati govornim naredbama i funkcijom pretraživanja preko MMI search. Kupci uz to mogu koristiti MMI touch za istraživanje online usluga preko Audi connecta, dok je integracija iOS i Android telefona omogućena preko Apple Car Play i Android Auto okruženja. Audijev potpuno digitalni virtuelni kokpit i Head-up displej će se kupcima i dalje nuditi kao veoma poželjna opcija.
Paketi opreme su razvrstani u nekoliko nivoa. Pored osnovnog tu su Design i Sport, uz već dobro poznati S line, koji dodatno ističe sportski duh vozila. Kupcima se na raspolaganju nalazi jedna od deset boja karoserije, izbor materijala za sedišta počinje od visokokvalitetnog platna pa sve do Nappa kože, a boje poput žute, crvene i narandžaste mogu da se odaberu za određene delove na samom sedištu. LED trake na prednjoj konzoli, u okviru opcionog LED paketa, čini enterijer još zanimljivijim, jer diskretno i homogeno razbijaju monotoniju enterijera svetlosnim efektima.
Minijatura
Najnoviji član Q serije dostupan je sa snažnim i efikasnim TDI i TFSI motorima – raspon performansi ide od 116 do 190 KS. Nova vremena su donela i neke pomalo neočekivane trendove, a u skladu sa njima i moderne motore male zapremine. Audi za Q2 kao osnovnu benzinsku motorizaciju nudi 1,0-litarski turbo trocilindraš sa 116 ks. Pre nego što vaše oduševljenje novim modelom splasne, treba da znate da su u ponudi 1.4-litarski motor sa 150 ks i mogućnošću deaktivacije cilindara, kao i 2,0-litarski motor od 190 ks.
Dizel motori su na našem prodajnom području poželjniji, a Audi je kao osnovnu pogonsku jedinicu nudi 1.6-litarski četvorocilindraš sa 116 ks. Iznad njega su pozicionirani motori od dve litre sa identičnom snagom kao i kod benzinaca, odnosno 150 i 190 ks. Snaga motora se na put prenosi preko šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog S tronic automatskog menjača sa dve spojnice. Dvolitarski motori u obe verzije mogu da se dobiju sa pogonom na svim točkovima.
Progresivno upravljanje je deo standardne opreme u svim verzijama, dok su adaptivni amortizeri deo opcionog paketa. SQ2 verzija, opremljena biturbo dizel motorom, bi prema nezvaničnim najavama trebala da se pojavi do kraja ove godine. Zanimljivo rešeno oslanjanje u off-road režimu podiže automobil za 20 cm, a u skladu sa uslovima na putu se prilagođava i postavka ESP sistema.
Audi pre sense, kao deo standardne sigurnosne opreme, prepoznaje kritične situacije sa drugim vozilima i pešake koji prolaze ispred vozila te će, ako je potrebno, početi sa jakim kočenjem – pri niskim brzinama sve do stanja mirovanja. Drugi sistemi u ponudi su: automatska regulacija razmaka sa Stop & Go funkcijom, asistent vožnje u koloni, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova i sistem pomoći pri parkiranju.
Audi Q2 će se naći u prodaji od jeseni, po početnoj ceni od oko 21.000 €.