
Revolucionarni Hypersquare upravljač
Volan nestaje, iskustvo ostaje, samo se više ne vrti, nego komunicira
Na marginama međunarodne prezentacije novog Peugeota 308 u Portugalu, imali smo priliku da zavirimo u budućnost B segmenta koja počinje 2027 godine: Polygon Concept
Kao i svaki futuristički automobil, i ovaj ima vrata na podizanje u obliku galebovog krila. Svetlosni potpisi na prednjem iz zanjem delu vozila su uskladjeni , ali mogu se menjati, jer zašto bi tzv grill uvek izgledao isto.

Ekran na boku, pokazuje koliko je pre vožnje baterija napunjena, a ledovi na zadnjem delu mogu da prenose poruke drugim vozačima. Pa čak i one lične prirode.

Peugeot nije baš uspeo da opet izume točak, ali volan definitvno jeste. I ne zove se više volan nego Hypersquare.
Mehanička veza sa točkovima ustupa mesto upravljanju ”preko žice”. Ova tehnologija, već decenijama prisutna u avijaciji, naći će se na produkcionom modelu Peugeot-a 2027. godine. Lakoća ili otpor okretanja Hypersquare -a prilagodjava se brzini automobila, što znači da je za manevre parkiranja izuzetno okretan.
- Zbog by-wire sistema, volan ima manji broj okreta „od kraja do kraja“. Peugeot cilja na približno 2 okreta, umesto 2.5 do 3 kod klasičnih sistema.
- Upravljač je drastično manji i niže pozicioniran, što otvara vidno polje ka digitalnim instrumentima i smanjuje pokrete ruku.
- Komande na njemu su dizajnirane kao touch-first ali uz jasnu haptiku da bi vozač mogao da ih koristi bez gledanja
- Sistem softverski prilagođava otpor volana brzini i vozačkom modu (Comfort / Normal / Sport / Autonomous assist)
- Zahteva navikavanje vozača zbog neobičnog oblika i načina upotrebe

Ključne komande smeštene su na posebnim cilindrima , tako da ne morate da skidate ruke sa uprvljača, nova verzija tehnologije koju smo ranih osamdesetih videli na modelu Citron Visa.
Polygon Concept

“Head up display” rekodnih dimenzija. Projekcija na vetrobranskom staklu adekvatna je ekranu od 31 inča.

Sedišta koja liče na Lego kocke, ali su deintivno udobnija, proizvod su 3D štampe.

Veliki broj elemenata enterijera je može da se lako zameni kao bi ste kupovinom personalizvanih detalja, složili automobil kakav niko nema. Naravno , veliki deo panela izradjen je od recikliranih materijala. Da li to sve znači da pojednostavljivanjem elemenata automobila idemo i ka nižoj ceni, proverićemo za nepune dve godine.


Više o svemu uživo iz Lisabona: Miroslav Šosberger




