
Stiže!!! Opel Rocks oličenje ispravne elektromobilnosti podređene običnom urbanom čoveku
Dok se većina proizvođača utrkuje da napravi što veći, što snažniji i što skuplji električni model koji je u potpunoj suprotnosti sa idejom elektrifikacije, Opel najavljuje mikro EV model Rocks koji će uskoro harati evropskim metropolama.
Mlad, inovativan i bez lokalnih emisija: Sa novim Opel Rocksom, mladi ljudi od 15. godine (u Nemačkoj, minimalna zakonska starost varira u zavisnosti od zemlje) mogu uživati u nezavisnoj, individualnoj elektromobilnosti na opušten način – po cenama koje ne prazne budžet.
Lako motorno vozilo je dostupno od 7.990 evra (preporučena maloprodajna cena sa PDV-om u Nemačkoj).
Sa svojim pristupačnim pozicioniranjem u kombinaciji sa osveženim dizajnom, uključujući karakteristični crni Opel Vizor, novi Rocks nudi zanimljiv ulazak u Opelovu ponudu.
Kupci dobijaju atraktivni sveobuhvatni paket u obliku Opel Rocks Editiona: Najmanji Opel nudi električni domet do 75 kilometara, koji se može preći brzinom do 45 km/h. Rocks se može puniti preko bilo koje uobičajene kućne utičnice. Odgovarajući kabl za punjenje je integrisan iza suvozačevih vrata i može se lako izvući po potrebi.
Sa krugom okretanja od samo 7,20 metara, vozači mogu da upravljaju Rocksom, kratkim 2,41 metar i širokim samo 1,39 metara (bez spoljnih retrovizora), kroz uske krivine ili da pristupe malim parking mestima.
Suvozačeva vrata se otvaraju napred kao i obično, dok se vozačeva vrata otvaraju unazad u suprotnom smeru.
Unutra, Rocks ima mesta za dve osobe. Volan je pravi favorit za pogled: sada savršeno odražava Opelov Vizor sa belim Opelovim logom na crnoj pozadini. Pored toga, Rocks je fokusiran na ono što je važno: zatvorena karoserija ima grejanje, ventilaciju i – neobično za vozilo ove klase – panoramski krov kao standard.
Rocks je u potpunosti prilagođen potrebama mlade generacije. Dizajn je veoma funkcionalan i impresionira kontrolama koje se lako drže i jasnim, lako čitljivim ekranima koji se fokusiraju na osnovne stvari. Držač pametnog telefona sa USB portom i povezivanjem preko DAT ključa postavljenog na centralnoj konzoli obezbeđuje umrežavanje i nudi pristup aplikaciji „myOpel“, između ostalog. Pored toga, vozači Rocksa mogu da povežu svoj pametni telefon preko Bluetootha preko „MyRocks Switcha“na volanu. Uz „MyRocks Play“, putnici mogu da slušaju svoju omiljenu muziku, da koriste svoj omiljeni navigacioni sistem i da telefoniraju ne skidajući pogled sa puta.
Na kraju, moderni LED farovi obezbeđuju bolju vidljivost po kiši ili mraku.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Moram priznati da se ne slazem sa autorom teksta da je ovaj automobil buduci hit kada je elektromobilnost u pitanju. Cinjenica je da su potrebni mali i jeftini elektroautomobili ali dimenzije i karakteristike OPEL Rocks to nisu. Da bi bio hit mora da postoji mogucnost prevoza do 4 osobe a ne dve. Ako pretpostavimo da prosecna porodica ima dvoje dece i dva automobila (jedan sa SUS motorom za putovanja van grada i jedan mali EV za po gradu) onda je on neupotrebljiv recimo mamama koje svaki dan moraju da razvoze decu negde. Maksimalna brzina mora biti minimalno 60km/h jer vas sa 45 km/h svi obilaze na vecim bulevarima gde je ogranicenje 50 a neretko i 60km/h. Ne daj boze da vas u ovom automobilu udari neki SUV od 2 tone pri brzini od 50km/h!!! Deklarisana autonomija od 75km (u realnosti najverovatnije 50km) je na ivici upotrebljivog. Pre bih rekao da je prava mera kada je autonomija u pitanju 100km. Malo po malo dodjosmo do toga da taj EV gradski malisan u stvari treba da bude po dimenzijama na nivou FIAT punto prve generacije sa minimumom neophodne opreme po ceni od ne vise od 12000 eura bez subvencije.