Automobilska Evropa hramlje, Dacia je održava u ravnoteži, Srbija doprinosi 0,3%
Da se tržište automobila menja potpuno je jasno već duže vreme a objavljeni rezultati prodaje u novembru 2024. samo potvrđuju ovu činjenicu.
U odnosu na prošlu godinu na starom kontinentu prodato je 1,9% novih automobila manje, a najveći gubitnici su Francuska sa -12,7%, Italija -10,8% dok je jedini rast doživela Španija sa +6,4 procenata.
Ipak nije sve tako ni crno jer je za prvih 11 meseci u 2024. zabeležen skroman rast, ali rast prodaje novih automobila za 0,4 procenata uz ukupno prodatih 9,7 miliona vozila.
U ovoj statistici prednjači Dacia Sandero sa „plus“ 9,2%, odnosno za 11 meseci registrovano je 246.381 komada što već sugeriše da će biti najprodavaniji automobil u Evropi za 2024.
Srbija sa oko 30.000 prodatih vozila u prvih 11 meseci 2024. učestvuje u ukupnoj evropskoj prodaji novih automobila sa „čitavih“ 0,3%
Valja zabeležiti i da je tržište električnih vozila doživelo novi pad od dodatnih 9,5% (prodato svega 130.757 EV) što je i oko 13% ukupnog tržišta. Pad je nastao najviše zbog EV „minusa“ Nemačke za 21,8 procenata i Francuske za -24,4%
Prodaja plug-in hibridnih modela u novembru 2024. je pala za 8,8%, dok su registracije hibrida veće za čak 18,5 posto, da bi čisti benzinci pali za 7,8%.
Najprodavaniji hibridni model je Toyota Yaris Cross s ukupno 178.756 registracija.