AktuelnoVesti

Nikada veće zarade u auto industriji

2.25KPregleda

Istorijski profit, uspeh ili labudova pesma?

 

 

 

Suštinski prenaduvana kriza sa isporukom poluprovodnika koji je prouzrokovao Covid, polako ali sigurno postaje deo prošlosti budući da je puna stabilizacija snabdevanja fabrika automobila u toku.

Za to vreme doživeli smo nikada veću razliku u proizvodnji u odnosu na potražnju što je dovelo ne samo do nedostatka novih automobila već i do njihovog poskupljenja u proseku za 30%.

 

 

Nesrazmera u ponudi i potražnji, odrazila se i na ekonomsku računicu i nikada veće profite u auto industriji gde su gotovo svi u doba najveće krize poslovali veoma uspešno.

 

Nejdeblji kajmak je skinuo premijum segment.

 

 

Daleko ispred svih je Mercedes-Benc, sa 5,2 milijardi evra operativnog profita u trećem kvartalu 2022. Sledi ga Folksvagen sa 4,7 i BMW sa 3,7 milijarde. 

 

 

Da ipak na globalnom tržištu nešto ne štima dokazuje i podatak da je najveći svetski proizvođač, Tojota, zabeležila pad profita od 25 odsto.

 

 

Ekonomski stručnjaci za razliku od automobilskih nisu ni malo optimistični jer tvrde da je kupovna moć stanovništva (posebno Evrope i Amerike) nikada slabija i da ovakvi rezultati neće biti dugoročni i da auto industriju očekuje velika kriza u narednoj godini.

 

Iz ovoga će biti izuzeti premijum brendovi, jer takođe uz veliki rast sve siromašnijih, ozbiljno jača manjina sa velikim bogatstvom koja neće štedeti na luksuznoj robi.

 

 

Očigledno, na dobrom smo putu da ova automobilska simfonija preraste u labudovu pesmu, posebno iz konteksta kada se uvidi da je opredeljenje za globalnu elektrifikaciju zapravo pogrešan smer. 

 

 

 

Top Reviews

Video Widget

gallery