Dakar reli 2022. etapa 6: Nestvarna vožnja najmlađeg učesnika Dakara (FOTO i VIDEO)
Etapa 6: Rijad – Rijad
Pod lupom
Poslednjeg dana relija pred jednodnevni odmor, automobili i motocikli su startovali u isto vreme, u 7.45h, i krenuli ka svojim specijalima. Dok su četvorotočkaši mogli da prate prepoznatljive tragove motocikala ispred sebe, vodeći „bajkeri“ nisu imali taj luksuz.
Međutim, na većem delu merene rute su tragove ostavili pripadnici FIA-inih kategorija dan ranije. Ovi kolotrazi, koje su vremenske (ne)prilike dodatno produbile i proširile, učinili su rutu neprolaznom na izvesnim delovima, što je direkciju trke prisililo da zaustavi motocikliste i kvadiste na prvom neutralizacionoj tački nakon 101 kilometra. Na kraju, motocikli i kvadovi su prešli samo četvrtinu predviđene deonice, što znači da su mogli da uživaju u zasluženom odmoru već od ranog poslepodneva.
Ovo je bio pravi blagoslov za neke vozače kao što je Đoan Bareda, koji je krenuo „zakrpljen“ nakon jučerašnjeg pada. U kategoriji automobila, u specijalu dugačkom 348 kilometara, zablistali su Teranova i Ekstrem.
Sažetak
Na međusobno udaljenim terenima, vozači u crvenim kombinezonima i vozilima iste boje, izašli su kao pobednici u poslednjem specijalu pred dan odmora: Denijel Sanders u konkurenciji motociklista i Orlando Teranova kod automobilista.
Australijancu je bilo potrebno samo sto kilometara da osvoji svoju treću etapu na Dakaru, zbog prethodno spomenutog prekida trke, uz vreme koje mu je omogućilo da se dokopa provizornog podijuma i preskoči Adrijena Van Beverena u generalnom poretku. Sanders ipak nije mnogo uznemirio svog timskog kolegu, Sema Sanderlenda, koji suvereno drži čelnu poziciju u ukupnom poretku, s vođstvom od 2 minuta, 39 sekundi ispred Matijasa Valknera.
U trci kvadova, Aleksandar Maksimov je osvojio svoj prvi specijal na Dakaru sa samo devet sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Žirua, koji je vodeći u ovoj klasi.
Kod automobilista, Naseru Al-Atiji je za rukom pošlo ono što je i želeo, a to je da završi prvu nedelju relija s komfornim vođstvom. U šestom specijalu je bio deseti, a dobra vest za Katarca je to što je Sebastjen Lob pao na treće mesto u generalnom poretku, nakon velike greške u navigaciji. Na pehu Francuza je profitirao Jazid Al-Radži, koji je sada najbliži vodećem Al-Atiji, ako se zaostatak od 50 minuta uopšte može opisati kao „blizu“.
U isto vreme, vozač dana među automobilistima je bio Teranova, koji je u BRX Hunteru postigao najbolje vreme. Argentinac je pobedio po prvi put od Dakara 2015., kada je uknjižio etapni trijumf u rodnoj zemlji.
Šta mislite, ko je pobedio u trci lakih prototipova? Pa naravno, Set Kintero. Ovo je njegova šesta pobeda na ovogodišnjem Dakaru, a do nje je došao vozivši pola specijala bez kočnica! Ipak, Čaleko Lopes je prilično spokojan, jer nakon dolaska u Rijad uživa u prednosti od više od 20 minuta ispred timskog kolege iz South Racinga, Sebastijana Eriksona.
Brazilac Rodrigo Lupi de Oliveira sigurno pre ovogodišnjeg Dakara nije očekivao da će nakon polovine relija biti na vodećoj poziciji u SSV kategoriji. On ima šest minuta prednosti u generalnom poretku u odnosu na Ostina Džonsa. Inače, etapna pobeda je pripala Mareku Gočalu, što je njegov treći uspeh ove nedelje. Jedno je sigurno, a to je da Poljak namerava da nastavi u istom stilu.
Na kraju, u konkurenciji „teškaša“ vodi Dmitrij Sotnikov. On predvodi čisto ruski „podijum“, koji se „plavi“ od Kamaza.
Performanse dana
Sa željom da započne tehnološku revoluciju na Dakaru, Audi se izložio izvesnom riziku na Dakar reliju. Tri RS Q e-trona su imali uspone i padove tokom prve nedelje, ali nisu razočarali. S Peterhanselom koji je van konkurencije za osvajanje titule zbog mehaničkog problema i Sainca koji je takođe uprskao stvari zbog grešaka u navigaciji, nade za osvajanjem titule su raspršene. Međutim, time nije stavljena tačka na „i“ što se tiče iskusnih reli vukova.
Nakon pobede „El Matadora“ u 3. etapi, prvoj koju je na Dakaru ostvarilo alternativno pogonjeno vozilo, došao je red da zablistaju „četiri prstena“ Matijasa Ekstrema. Višestruki DTM šampion i pobednik svetskog reli-krosa, ostvario je drugo najbolje vreme na deonici do Rijada, zaostavši za Teranovom samo 1 minut i 6 sekundi.
Težak udarac
Dakar je, kao što je dokazano na stotine puta, veoma varljiv reli, u kojem se za par sekundi sve može promeniti. To je nažalost na svojoj koži osetio Manuel Anduhar, nakon samo 11 kilometara šestog specijala. Još uvek aktuelni šampion je ušao u kolotrag koji je ostavio neki od vozača automobila ili kamiona dan ranije, što je rezultiralo padom. Argentinac, koji je zauzimao treće mesto u generalnom plasmanu pre šeste etape, povredio je nogu i oštetio vozilo. Mada je ponekad dovoljno stisnuti zube, istrpeti bol i krenuti dalje, kada je mašina nepopravljivo oštećena, tu se ne može ništa uraditi.
Posle tri etapne pobede, Anduhar je bio primoran da se spakuje i odeć kući. Najteži reli na svetu ne štedi nikoga, pa ni elitne takmičare i šampione.
Statistika dana: 80,78 km/h
Mada da su ga značajne vremenske kazne nakon mehaničkih problema udaljile od eventualnog osvajanja titule, Set Kintero je najdominantniji vozač u dosadašnjem delu relija, sa čak šest osvojenih specijala od ukupno sedam (da podsetimo, prva etapa je bila podeljena u 1A i 1B). Najmlađi vozač u istoriji Dakara čini se da je značajno ispred konkurencije, što dokazuje njegovo fantastično izdanje.
Da bismo dočarali potencijal mladog momka iz Kalifornije, uporedićemo njegovo vreme u poslednjoj sekciji dana (44 kilometra) s vremenom pobednika u kategoriji automobila, Orlandom Teranovom. Na ovoj peskovitoj i tehnički zahtevnoj deonici, Kintero je postigao nemoguće, zaostavši za Argentincem za manje od minuta (32’ 41’’ naspram 31’ 46’’). Prosečna brzina vozača Red Bulla je u datoj sekciji iznosila 80,78 km/h. Doduše, to nije brzo kao što je pošlo za rukom Sebastjenu Lobu (90,67 km/h), ali je bilo brže od Nasera Al-Atije (79,4 km/h). Očigledno o Setu Kinteru će se tek pričati.
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 3 |
(GBR) SAM SUNDERLAND
|
GASGAS FACTORY RACING | 19H 55′ 59“ |
2 | 52 |
(AUT) MATTHIAS WALKNER
|
RED BULL KTM FACTORY RACING | 19H 58′ 38“ |
3 | 4 |
(AUS) DANIEL SANDERS
|
GASGAS FACTORY RACING | 20H 01′ 34“ |
4 | 42 |
(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 20H 03′ 42“ |
5 | 7 |
(CHL) PABLO QUINTANILLA
|
MONSTER ENERGY HONDA | 20H 13′ 43“ |
6 | 15 |
(ESP) LORENZO SANTOLINO
|
SHERCO FACTORY | 20H 14′ 21“ |
7 | 142 |
(SVK) STEFAN SVITKO
|
SLOVNAFT RALLY TEAM | 20H 20′ 28“ |
8 | 1 |
(ARG) KEVIN BENAVIDES
|
RED BULL KTM FACTORY RACING | 20H 20′ 55“ |
9 | 88 |
(ESP) JOAN BARREDA BORT
|
MONSTER ENERGY HONDA | 20H 21′ 58“ |
10 | 43 |
(USA) MASON KLEIN
|
BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 20H 33′ 07“ |
113 | 63 |
(SRB) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 32H 43′ 12“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista
POS. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 201 |
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 20H 37′ 24“ |
2 | 205 |
(SAU) YAZEED AL RAJHI
|
OVERDRIVE TOYOTA | 21H 26′ 18“ |
3 | 211 |
(FRA) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 21H 27′ 49“ |
4 | 207 |
(ZAF) GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING | 21H 29′ 20“ |
5 | 222 |
(ARG) LUCIO ALVAREZ
|
OVERDRIVE TOYOTA | 21H 44′ 22“ |
6 | 203 |
(POL) JAKUB PRZYGONSKI
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 21H 53′ 49“ |
7 | 208 |
(RAF) VLADIMIR VASILYEV
|
VRT TEAM | 21H 59′ 32“ |
8 | 221 |
(ARG) ORLANDO TERRANOVA
|
BAHRAIN RAID XTREME | 22H 01′ 24“ |
9 | 209 |
(CZE) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 22H 07′ 54“ |
10 | 223 |
(ARG) SEBASTIAN HALPERN
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 22H 19′ 49“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadista
POS. | N° | VOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 174 |
(FRA) ALEXANDRE GIROUD
|
YAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON | 25H 18′ 29“ |
2 | 173 |
(USA) PABLO COPETTI
|
DEL AMO MOTORSPORTS / YAMAHA RALLY TEAM | 25H 23′ 21“ |
3 | 193 |
(RAF) ALEKSANDR MAKSIMOV
|
CHYR MARI | 25H 54′ 44“ |
4 | 175 |
(POL) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 26H 51′ 02“ |
5 | 192 |
(ARG) FRANCISCO MORENO
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 27H 07′ 47“ |
6 | 185 |
(CZE) ZDENEK TUMA
|
BARTH RACING TEAM | 29H 49′ 44“ |
7 | 186 |
(ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZA
|
VERZA RALLY TEAM | 34H 17′ 34“ |
8 | 195 |
(ESP) ÀLEX FELIU
|
ÀLEX FELIU COMPETICIÓN | 38H 45′ 51“ |
9 | 183 |
(BRA) MARCELO MEDEIROS
|
TEAM MARCELO MEDEIROS | 47H 43′ 23“ |
10 | 188 |
(FRA) VINCENT PADRONA
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 55H 01′ 28“ |
Generalni poredak u konkurenciji lakih prototipova
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 305 |
(CHL) FRANCISCO LOPEZ CONTARDO
|
EKS – SOUTH RACING | 24H 19′ 17“ |
2 | 306 |
(SWE) SEBASTIAN ERIKSSON
|
EKS – SOUTH RACING | 24H 42′ 26“ |
3 | 301 |
(ESP) CRISTINA GUTIERREZ HERRERO
|
RED BULL OFF-ROAD TEAM USA | 26H 39′ 33“ |
4 | 309 |
(ESP) FERNANDO ALVAREZ
|
SOUTH RACING CAN-AM | 26H 49′ 39“ |
5 | 302 |
(FRA) PHILIPPE PINCHEDEZ
|
PINCH RACING | 26H 49′ 41“ |
6 | 310 |
(SAU) DANIA AKEEL
|
SOUTH RACING MIDDLE EAST | 28H 34′ 42“ |
7 | 314 |
(ESP) SANTIAGO NAVARRO
|
FN SPEED TEAM | 28H 43′ 53“ |
8 | 311 |
(ITA) CAMELIA LIPAROTI
|
YAMAHA POWERED BY X-RAID TEAM | 29H 03′ 28“ |
9 | 312 |
(RAF) PAVEL LEBEDEV
|
MSK RALLY TEAM | 29H 16′ 17“ |
10 | 300 |
(CZE) JOSEF MACHACEK
|
BUGGYRA ZM RACING | 29H 53′ 31“ |
Generalni poredak u SSV konkurenciji
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 415 |
(BRA) RODRIGO LUPPI DE OLIVEIRA
|
SOUTH RACING CAN-AM | 25H 04′ 01“ |
2 | 401 |
(USA) AUSTIN JONES
|
CAN-AM FACTORY SOUTH RACING | 25H 10′ 57“ |
3 | 403 |
(POL) MICHAL GOCZAL
|
COBANT-ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 25H 32′ 07“ |
4 | 416 |
(ESP) GERARD FARRES GUELL
|
CAN-AM FACTORY SOUTH RACING | 25H 33′ 09“ |
5 | 414 |
(LTU) ROKAS BACIUSKA
|
SOUTH RACING CAN-AM | 25H 50′ 27“ |
6 | 410 |
(POL) MAREK GOCZAL
|
COBANT-ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 26H 05′ 06“ |
7 | 421 |
(CHE) JEROME DE SADELEER
|
TEAM GALAG | 27H 31′ 57“ |
8 | 406 |
(RAF) SERGEI KARIAKIN
|
SNAG RACING TEAM | 27H 32′ 52“ |
9 | 444 |
(PRT) LUIS PORTELA MORAIS
|
BP ULTIMATE SSV TEAM | 28H 02′ 58“ |
10 | 447 |
(ESP) JOAN LASCORZ MORENO
|
BUGGY MASTERS TEAM | 28H 20′ 07“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME |
---|---|---|---|---|
1 | 500 |
(RAF) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 22H 25′ 45“ |
2 | 505 |
(RAF) EDUARD NIKOLAEV
|
KAMAZ – MASTER | 22H 36′ 14“ |
3 | 501 |
(RAF) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 23H 04′ 02“ |
4 | 504 |
(NLD) JANUS VAN KASTEREN
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 23H 30′ 39“ |
5 | 508 |
(CZE) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 23H 32′ 05“ |
6 | 509 |
(RAF) ANDREY KARGINOV
|
KAMAZ – MASTER | 24H 03′ 48“ |
7 | 506 |
(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO | 24H 27′ 57“ |
8 | 515 |
(NLD) VICTOR WILLEM CORNE VERSTEIJNEN
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 25H 11′ 32“ |
9 | 523 |
(NLD) MAURIK VAN DEN HEUVEL
|
DAKARSPEED | 25H 20′ 58“ |
10 | 522 |
(NLD) RICHARD DE GROOT
|
FIREMEN DAKAR TEAM | 26H 02′ 14“ |