Među stvarima koje frustriraju vozače je kazaljka koja pokazuje koliko nam je goriva ostalo na raspolaganju, kao i digitalni pokazatelj preostale kilometraže. Međutim, broj kilometara koji možemo da pređemo je retko kada tačan podatak, jer je precizna kalibracija gotovo nemoguća.
Po Američkoj automobilskoj asocijaciji, preciznost varira u većoj meri tokom kratkih distanci, jer senzori i softver koji upravljaju pokazivačem preostalog dometa su veoma osetljivi na nekonsistentna ubrzanja. AAA kaže da 74 odsto vozača koristi displej koji pokazuje preostalu kilometražu prilikom odlučivanja kada treba dosuti gorivo. Slučajnost ili ne, ovi vozači možda preuzimaju nepotreban rizik oslanjajući se isključivo na očitavanje koje pruža putni računar.
Američka neprofitna organizacija preporučuje vozačima da dospu gorivo kada kazaljka pokaže da je na raspolaganju preostala četvrtina rezervoara. Naravno, to je najracionalniji savet, jer vožnja automobila kada se upali „crveno“ svakako nije dobra, budući da benzinska para može habati i na kraju oštetiti pumpu goriva. Ni motor ne voli dotična isparenja, a postoji i problem s prljavštinom u rezervoaru.
Vožnja na „rezervi“ je najbolji način da se mulj koji se nataložio na dnu rezervoara nađe u sistemu ubrizgavanja goriva i motoru. Ta „neprijatna“ supstanca dolazi iz benzinskih stanica kod kojih je nivo benzina u tankovima pri kraju. Najlakši način za identifikaciju benzinske stanice koja toči poslednje zalihe je analiza stope protoka goriva. Ukoliko benzin teče sporije nego inače, vrlo je verovatno da ćete u rezervoar vozila ubaciti neželjenu supstancu.
U saradnji s Automobilskim istraživačkim centrom Automobilskog kluba južne Kalifornije, AAA je iskoristila dinamometar na koji je stavila odabrana vozila kroz simulirane scenarije vožnje. U proseku, potrošnja testiranih vozila je pokazivala grešku od 2,3 odsto u poređenju s vrednostima na dinamometru. Greške vezane za individualna vozila su u velikoj meri varirale, od minus 6,4 do plus 2,8 odsto.
Preciznije, kod prvog testiranog automobila, ekonomičnost je bila precenjena za 6,4 odsto, dok je kod drugog bila potcenjena za 2,8 odsto.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
Putni računar je (bes)korisna igračka, a evo i mojih iskustava:
1. Preostala kilometraža sa gorivom u rezervoaru neverovatno varira i nepouzdana je.
Npr. po ravono pokazuje 500 km. Zatim sledi planinski prevoj gde uzbrdo pokaže 252 km, a nizbrdo 950 km.
Da bi se podatak promenio, potrebno je da auto pređe bar 1 km kako bi računar izvršio preračunavanja.
2. Prosečna potrošna, e tu moj punto laže za 0,5-0,6 litara prikazujući manje od stvarnog utroška.
3. Trenutna potrošnja na semaforu je 25 l kada se krene, a posle kao „realno“. Zašto navodnici? Pa, hvatao sam ga na auto putu pri 110-120 Km/h da pokazuje 3,4-4,2 što je besmisleno. Prosto neko vreme zaglavi na nekom broju i tu stoji koji km puta.
Kao što sam rekao-igračka.
[…] Izvor: Vrele Gume […]