Hečbek, karavan, i Proceed, prošli su kroz seriju unapređenja na planu dizajna.
S 28 odsto udela u okviru Kijine evropske prodaje, Ceed je bez dileme jedan od najvažnijih modela korejske kompanije. Takmiči se u „uzavrelom“ C segmentu, gde je VW Golf suvereni vladar. Da bi ostao svež i konkurentan, Kia ga je „provukla“ kroz redovnu restilizaciju.
Najočiglednija promena se odnosi na redizajniranu prednju masku s naglašenim metalik akcentima i „zatvorenim“ dizajnom kod „plug-in“ hibridnih verzija. Sa strane počivaju novi farovi, koji odbacuju LED postavku u četiri tačke iz prethodnog Ceeda, dajući prednost elementima u vidu tri strele, koji služe kao dnevna svetla.
Kada je o regularnom hečbeku s petoro vrata reč, bilo da je u GT-Line ili vrhunskoj GT verziji, Ceed može da se pohvali i modifikovanim zadnjim svetlima, koje karakteriše 48 elemenata u vidu pčelinjeg saća, pokrivenih zatamnjenim staklom. Zadnji klasteri poseduju dinamička svetla koja funkcionišu u progresivnim sekvencama kada se uključe pokazivači pravca.
Kijin dizajnerski tim je takođe redizajnirao odbojnike, posebno zadnji, na kojem sada počiva polirano crni trim sa strane, služeći kao vizuelna ekstenzija lažnih završetaka izduvnih cevi. Promene zaokružuju naplaci od 17 i 18 cola, novog dizajna, uz četiri sveže boje karoserije: Experience zelena, Yucca čelično siva, Machined bronzana i Lemon Splash žuta.
Modifikacije su manje očigledne u unutrašnjosti, gde pronalazimo isti 12,3-inčni klaster instrumentacije, kojem se pridružuje ekran osetljiv na dodir, dijagonale 10,25 inča. Pet opcija kada je tapacirung u pitanju je takođe dostupno, od kojih tri debituje s restilizovanom verzijom, pored novodizajnirane ručice menjača za GT-Line i GT varijante.
Kada govorimo o tehnologiji, revidirani Ceed dobija Apple CarPlay i Android Auto funkcije. Dostupno je grejanje prednjih i zadnih sedišta, uz dvozonski klima uređaj i JBL audio sistem.
Ponuda motora uključuje poznate „dežurne krivce“, počev od turbo 1,0-litarskog trocilindraša sa 120 ks. Uparen je sa sedmostepenim automatikom s dvostrukom spojnicom s funkcijom kretanja po inerciji, a profitira i na 48-voltnoj blago hibridnoj postavci, što na kraju rezultira manjom potrošnjom i manjom emisijom štetnih gasova. Isti trocilindraš je dostupan i u varijanti sa 100 konja, koja koristi i TNG, dok 1,6-litarski dizel isporučuje 136 ks i takođe je dostupan u blago hibridnoj konfiguraciji.
Dostupna i kao karavan, „plug-in“ hibridna opcija kombinuje 1.6 GDI s elektromotorom od 44,5 kW i litijum-jonskom baterijom od 8,9 kWh. Menjač je šestostepeni automatski s dvostrukom spojnicom. PHEV karavan nudi kombinovanu izlaznu snagu od 141 ks i 165 Nm. U čisto električnom režimu, može da prevali više nego solidnih 58 kilometara.
Oni koji su u potrazi za više snage, moraće da posegnu za 1,5-litarskim benzincem sa 160 ks ili nešto većim 1.6, rezervisanom za GT modele, kod kojih isporučuje 204 ks, ekskluzivno u saradnji sa sedmostepenom DCT transmisijom.
Kia će proizvodnju restilizovanog modela započeti u avgustu, u fabrici u Žilini u Slovačkoj, dok će isporuke kupcima startovati pre finalnog kvartala. Revidirana ponuda obuhvata hečbek, karavan i atraktivni Proceed, s tim što je XCeed krosover verovatno primiti isti tretman sledeće godine.
Vrele Gume