Evropska unija bi trebalo da postavi obavezujuće ciljeve za instalaciju milion javnih stanica za punjenje električnih vozila do 2024., odnosno tri miliona do 2029., da bi se na taj način potrošači dodatno motivisali za prelazak na novu tehnologiju, kaže industrijska asocijacija ACEA.
U zajedničkom pismu s potrošačkim i održivim prevozničkim grupama, ACEA je Briselu saopštila da će ovi čvrsti ciljevi takođe pomoći proizvođačima automobila i elektrodistributerima da ubrzaju sopstvene planove.
„Evropska komisija treba odmah da se angažuje i postavi objedinjene ciljeve za proširenje infrastrukture za punjenje električnih vozila unutar država članica“, rekao je predsednik ACEA-e, Oliver Cipse, koji je ujedno i šef BMW-a. „U suprotnom, čak su i aktuelni ciljevi borbe protiv klimatskih promena u opasnosti.“
Prodaja električnih automobila u Evropi je u zamahu, posebno zbog pada tradicionalno pogonjenih vozila tokom krize izazvane koronavirusom.
Proizvođači automobila ubrzano plasiraju nove EV modele, da bi bili u skladu sa strožom ekološkom regulativom Evropske unije, a nekoliko vlada je uvelo povlastice za elektromobile, kao deo programa oporavka nakon pandemije.
Međutim, izgradnja javnih stanica za punjenje teče sporo, a ujedno u igri su različite tarife i metodi plaćanja. Industrijske brojke pokazuju da je u EU bilo 224.538 javnih stanica za punjenje u 2020.
Dotično pismo je takođe potpisao i potrošački lobi BEUC, kao i Transport & Environment (T&E) grupa, apelujući na komisiju da kreira zajedničke standarde.
Takođe, postavljen je cilj za izgradnju oko 1.000 vodoničnih stanica do 2029.
Nemačka vlada se u sredu složila s nacrtom zakona koji podrazumeva instalaciju 1.000 stanica za brzo punjenje duž auto-puteva do kraja 2023. Očekivana investicija iznosi dve milijarde evra.
Vrele Gume