Izvestan posao je neophodan, ali stvari izgledaju obećavajuće
Da budemo iskreni, motori s unutrašnjim sagorevanjem su za sada bezbedni, mada će se stvari promeniti u budućnosti. Karte se s razlogom bacaju na električne i vodonične pogonske sisteme, jer (uglavnom) ceo svet nastoji da smanji emisiju ugljenika. S druge strane, Porsche će se potruditi da svojim klasičnim modelima „produži život“, na taj način što će im obezbediti sintetička goriva u „ekološki čistoj“ budućnosti.
Dakle, kakve to prednosti sintetička goriva donose? Za razliku od vodonika, ona ne moraju da se stavljaju u tankove pod pritiskom tokom transporta. Porsche bi jednostavno mogao da dotično gorivo natoči u cisternu koja bi bila „istovarena“ u postojećoj benzinskoj stanici, što znači da ne bi bila neophodna potpuno nova infrastruktura, jer se postojeća može adaptirati uz male dorade.
„Smatramo da sintetička goriva proizvedena uz pomoć 100 % obnovljive energije imaju potencijal da budu važan činilac u budućnosti“, izjavio je šef Porschea, Oliver Blume. „Oko 70 odsto automobila koje smo ikada proizveli i dalje je na putevima, a još dugo ćemo proizvoditi modele pogonjene motorima s unutrašnjim sagorevanjem.“
Verovatno se pitate, ako je sve to toliko sjajno, zašto se nije komercijalizovalo do sada? Pa, problem je cena, jer sintetički benzin košta desetak evra po litru. Ipak, Blume ima za cilj da tu cenu spusti na ispod 2 evra po litru, što će po njegovoj proceni biti dostupno javnoj potrošnji za oko 10 godina.
Ukoliko cene ostavimo po strani, lepo je videti da je prvi čovek Porschea jedan od nas, istinski ljubitelj automobila, ne samo činovnik-trgovac koji ima za cilj da proda što veći broj automobila. Dušu klasičnih automobila treba sačuvati, a Blume definitivno nije voljan da istakne belu zastavu i preda svoju „klipnu mašineriju“. Ukoliko će sintetička goriva sačuvati modele vredne čuvanja u budućnosti, mi nemamo ništa protiv, mada jesmo u isto vreme za očuvanje životne sredine.
Vrele Gume