Ukidanje W12 motora ide uporedo s elektrifikacijom Bentleyja.
Dakle, VW-ov inženjerski „dragulj“ uskoro neće više biti s nama, bar ne u serijskim vozilima VW grupe. WR12 48v, radne zapremine 6,0 litara, koristi dizajn četiri cilindarska reda, i jedini je masovno proizvođeni W12 za serijske automobile otkada je lansiran, 2001. godine.
Od tada, Volkswagen je ovu 12-cilindarsku mašinu koristio u brojnim konfiguracijama, s Bentleyjem kao jedinim korisnikom aktuelne turbo postavke u modelima kao što su Bentayga, Continental GT i Flying Spur, bar dok Audi ne najavi povratak ovog motora u A8, što će se teško desiti.
Međutim, Bentley je objavio da će do 2030. biti proizvođač isključivo električnih automobila, a do 2026., sva vozila luksuzne britanske marke će biti ili „plug-in“ hibridna ili čisto električna. Ovo ostavlja pitanje vezano za budućnost voljenog W12, koji trenutno ne poseduje hibridnu aplikaciju u bilo kojem vozilu.
Kompanija je u međuvremenu pružila odgovor na ovo pitanje: „Nema više W12“. Za one koji ne žele da se odreknu „viška cilindara“, ova opcija će biti dostupna još šest godina pre nego što u potpunosti bude isključena iz ponude.
S druge strane, W12 motor, uprkos performansama koje pruža, definitivno stari. Trend smanjivanja radnih zapremina motora i broja cilindara, opšte je prisutan u automobilskoj industriji, tako da je suštinski sudbina W12 već bila odlučena, čak i bez oficijelne potvrde. Ekološka regulativa je faktor koji odlučuje u svemu.
U međuvremenu, veći W16 je „endemska pojava“ u Bugattijevim hiperautomobilima, a i on bi mogao da se suoči s nestankom, mada je francuska marka prilično zaštitnički raspoložena prema svojoj quad-turbo jedinici, bar za sada.
Vrele Gume