Sindikat baš i nije najsrećniji zbog toga
General Motors se pridužio Hondi, zatraživši od kancelarijskog osoblja da radi na proizvodnim linijama zbog deficita radne snage. Po najnovijem izveštaju, američki proizvođač ima plaćene volontere koji sklapaju vozila u fabrici u Ventsvilu, u Misuriju, gde se proizvode Chevrolet Colorado i GMC Canyon kamioneti, pored Chevrolet Express i GMC Savana komercijalnih vanova.
Džim Kejn, portparol GM-a, izjavio je da broj ljudi s fiksnim platama koji rade na proizvodnji varira od nekoliko pa do više od dvadesetak. Ova fabrika obično koristi usluge oko 4.100 radnika s fiksnim platama i radnika na sat, a trenutno dodaje oko 200 privremenih.
„Uspeli smo da održimo tri smene da bismo zadovoljili potražnju kupaca i dilera, tako da bi uticaj na obnovu zaliha trebalo da bude zaneariv“, rekao je Kejn. „Mi smo zahvalni zbog podrške koju smo dobili, jer fabrika prolazi kroz veoma težak izazov vezan za osoblje.“
Međutim, nisu svi srećni zbog ovog transfera. Dok Honda generalno ne mora da se bori sa sindikatima, General Motors mora, a i poznato je da je mentalitet Japanaca nešto drugačiji, kao i osećaj za solidarnost. United Auto Workers sindikat tvrdi da eksploatacija radnika s fiksnom platom umesto onih koji su članovi UAW-a plaćeni na sat, krši GM-UAW ugovor o radu.
„Mi smo žestoko prigovorili ovom kršenju ugovora“, rekao je portparol UAW-a, Brajan Rotenberg. „Lokalni sindikat je započeo postupak podnošenja pritužbi.“ Portparol General Motorsa je rekao da će kompaniji biti potrebni volonteri dok radnici UAW-a ne budu u mogućnosti da se iz drugih fabrika presele u Ventsvil.
Vrele Gume