Predstavljamo: E-Trike
Rikša, prevozno sredstvo koje za pogon koristi ljudsku energiju, u Made in Srbija opciji postaje jedan interesantan hibrid na tri točka i još nekoliko platformi
Srpska rikša i teretnjak
Domaća kompanija E-PRIME doo, na čije smo neobične ideje već navikli da nam stižu u doba održavanja Sajma automobila u Beogradu, ni ove godine nije podbacila u inovativnosti i konstrukcijskom „ludilu“ na polju električnih vozila. Namerno kažemo električnih vozila, jer su električni bicikli ovog proizvođača samo osnova njihove vizije gradske mobilnosti na dva, tri, četiri, pet i ko zna koliko točkova. Svim ili većini njihovih proizvoda je zajednička simbioza pokreta iz električne energije i rada mišića. Stoga pojava modela pod imenom „E-Trike“ u tri varijante nije nikakvo iznenađenje.
Bicikistički gen
Kako smo već dobro upoznali njihovu biciklističku ponudu kroz modele Experience, Effecto, Effecta i Evo i oprobali ih uzduž i popreko na super testiranjima u nekoliko naših biciklističkih avantura, iskoristili smo njihov izlagački nastup na 54.Međunarodnom salonu automobila u Beogradu da malo bolje upoznamo novu paletu modela. Prema rečima Milana Manojlovića, konstruktora i vlasnika E-PRIME doo, ideja prve srpske Rikše je nastala jesenas ni manje ni više nego u Beču.
Putnički tricikli u velikim gradovima postaju sve češća turistička atraktcija oduzimajući „hleb“ taksistima ili recimo zob bečkim fijakeristima
Uz dobru ideju i vredne ruke za svega nekoliko meseci u E-PRIME doo nastao je novi proizvod. On je u dobrom delu baziran na postojećoj biciklističkoj tehnici uz pojedina inovativna rešenja koja su bila neminovna imajući u vidu klasu i kategoriju vozila.
Praktičnost i prilagodljivost
Odmah u startu, projektovana su tri modela. Osnovni e-trike flat bed kao jedna vrsta šasije za mnoge nadogradnje, dostavni e-trike Cargo i putnički e-trikeRiksa. Sve tri verzije su opremljene sa nekoliko opcionih verzija električnih motora snage od 250-750w, trobrzinskim mehaničkim prenosom i sa 5 nivoa snage električne asistencije.
Poštujući zakonske normative koji se odnose na širine biciklističkih staza i slobodno kretanje gradskim jezgrima, istorijskim znamenitostima i parkovima, putnička Rikša je svojim dimenzijama (širina 100 cm, dužina 300 cm) potpuno prilagođena slobodnom kretanju.
Uz asistenciju elektro motora njeno kretanje je efikasno, lako i prilagodljivo ne samo ravničarskim gradovima već i onima sa brdovitom konfiguracijom.
Do 80 kilometara bez punjenja
Prema prvim ali još uvek preliminarnim merenjima, Rikša je teška oko 110 kilograma. Ona ima autonomiju kretanja sa jednim punjenjem baterije od oko 80 kilometara. Maksimalna nosivost je 300 kilograma. Zarad lakšeg manevrisnja svi e-trike modeli poseduju pogon na zadnje točkove i klasičan diferencijal. Kočenje se obavlja putem disk kočnica na prednjem točku (180 mm) i na zadnjoj osovini (120 mm). Baterija (1 kwh, 48V) je smeštena ispod podnice prtljažnika. Sama zapremina gepeka u zadnjem delu Rikše dovoljna za nekoliko ruksaka, manjih kofera ili solidnu porodičnu diskont nabavku.
Teretni e-Trike Cargo, sa Rikšom deli gotovo sve tehnološke detalje i performanse. Razlikuje ga namena i konstrukcija zadnjeg dela. Kod modela Cargo, on je izrađen od aluminijumskih panela koji formiraju zatvoreni tovarni nosivosti do 300 kg.
Sve u svemu zanimljivo i praktično, a za one sa preduzetničkim duhom itekako isplativo.
E-PRIME – e-Trike |
Dimenzije: 2935x1125x1895mm DxŠxV |
Tekst: Stefan Stojković