Šunjalica i urbani istraživač
Da kojim slučajem živite u Americi, u snovima bi se umesto Mercedesa, BMW i Audija javljao nama još uvek nepoznati Lexus.
U širokim dobrostojećim masama bogatih zemalja, uz pomenutu trojku Lexus stoji ravnopravno kao automobil koji nema premca u inovativnosti, kvalitetu, udobnosti i što je poslednje, ali ne manje važno, usluge prema kupcu.
Kod nas je krenuo, pa stao i sada opet kreće, bar tako kažu odgovorni u Toyoti za ovaj premijum brend. Shodno tome, u odnosu na luks konkurenciju „velike trojke“ ne samo da je tržišno zanemaren, nego i prilično otračan kao nepouzdan i kvarljiv model sa slabom postprodajnom uslugom. Kao u svemu i istina ima dva kraja.
Prisiljeni tržišnom SUV histerijom, od prestižnih Lexus limuzina vremenom su nastali luksuzni „terenci“, hibridi. Evo nam sada i jednog koji će se uklopiti u slogan da se otrov smešta u malo pakovanje dužine 4,495 mm.
Lexus je modelom UX 250h upravo revolucionarno uradio dve stvari. To da je prvi put ušao u segment malih krosovera je jedna od njih. Druga je još interesantnija. Naime, autorka ovog modela je žena, inženjerka i izvršni potpredsednik Lexusa, Chika Kaku. To pokazuje velike promene u ovoj inače konzervativnoj kompaniji. Dosledno se držeći svoje tehnologije hibridnih vozila, konstruisali su model u segmentu koji beleži ogroman porast u prodaji, naročito u Evropi.
U suštini ovaj automobil nije terenac čak ni pod navodnicima, već je Urbani Istraživač (Ux – Urban Explorer) i predstavlja ono što urbani ljudi danas žele. A to je ne besmisleno velik automobil, nego luksuzno, smisleno vozilo kojim može da se ide na duga putovanja. Često su kupci zreli ljudi kojima su deca već odrasla, ali i mlada generacija Y.
Evo po meni, nakon test vožnje, sedam najbitnijih elemenata novog UX:
- Umetnost tihog zatvaranja vrata! Akustika je uvek bila važna tema u ovoj kompaniji. Tako su inženjeri akustike usavršili bešumno zatvaranje vrata.
- „Sachiko“ štep! UX može da se naruči (i u Srbiji kod svakog dilera Toyota) sa kožnim sedištima izvezena tradicionalnim japanskim štepom poznatim kao Sachiko tehnika.
- Bežična osvetljena kontrola ventilacije!
- Sofisticiran sistem prozora! Redukuje buku, predviđa i sprečava zaglavljivanja dečjih prstića.
- Samodopunjujući hibridni motor! Četvrta generacija samodopunjujućeg hibrida, poseduje potpuno novi benzinski dvolitarski agregat od 146 KS / 180 Nm koji je usklađen sa elektro motorom od 109 KS (202Nm). Da bi ovako moćan električni sistem opstao u praksi, u paketu je i nova kompaktna baterija koja omogućava da se čak 45 % pređenog puta vozimo bez potrošnje fosilnog goriva.
- Aerodinamični točkovi posebne konstrukcije su ne samo bešumni već i tako konstruisani da stvaraju bezvazdušni prostor ispod karoserije što naravno pozitivno utiče na aerodinamiku i potrošnju energije.
- Adaptivno vešanje koje se prilagođava ličnim potrebama a sve u cilju savršene udobnosti ali i odlične dinamike vožnje. Posebno pohvaljujem spretnost u gradskim uslovima uz vrlo mali radijus punog okreta.
Ovako opremljen Lexus 250h prema fabričkim podacima postiže maksimalnu brzinu od 177 km/h i do stotke ubrzava za 8,5 sekundi.
Cena za naše tržište još uvek nije poznata, a ono što je za nekoliko sretnika nova informacija je da se Lexus može poručiti, kupiti i održavati putem TOYOTA zvanične dilerske mreže u Srbiji.
Toliko iz mesta Sitges, kod Barselone, iz Katalonije u Španiji. Uskoro detaljnije u testu.
Tekst: Lidija Piroški
Foto: Javier Lorite
4 Komentara
Comments are closed.
[…] vrlo atraktivnih automobila. Primera radi, prošle godine imali smo priliku da se upoznamo sa modelom UX 250h, a kasnije je stigao i UX300e. Pored toga, reklama za Lexus RX snimana je u Beogradu, a za […]
Лексус отрачан као непоуздан и кварљив?!?То може само на брдовитом,заосталом и затупљеном Балкану,на коме су они који су стварно непоуздани и кварљиви,иконе,свеци и богови,а појам поузданости и квалитета као што је Лексус,отрачан,запостављен,скрајнут и скоро заборављен!
Ovo je i meni prvo upalo u oko, gde je to Lexus poznat kao nepouzdan? Ovakvu glupost sam prvi put u zivotu procitao. Pa prvo po cemu je poznat jeste pouzdanost koja ja oduvek u vrhu auto industrije.
Lexus je na žalost zapostavljen u Evropi…. moj prvi kontakt sa hibridnim autom je bio baš sa Lexusom, devojka izlazi iz parkinga, a auto se ne čuje….. fantastično….
nego da pitam, ako je žena, inženjerka…. da li je i potpresednica…. ili je ipak podpredsednik….
„Naime, autorka ovog modela je žena, inženjerka i izvršni potpredsednik Lexusa, Chika Kaku“