Ford je juče i zvanično predstavio osveženi Ford Ranger namenjen evropskom tržištu. Predstavnici kompanije tvrde da je on ekonomičniji i bezbedniji od svog prethodnika.
Novi agregat i njegove varijante
Restilizovani Ford Ranger je dobio i novi četvorocilindarski EcoBlue dizel agregat, zapremine dva litara. Kako navode predstavnici kompanije, on je za 9% ekonomičniji od svog prethodnika, kada je povezan sa novim desetostepenim automatskim menjačem.
Novi EcoBlue agregat je dostupan u tri verzije. Prva, uvodna, je povezana sa manuelnim menjačem i razvija 128 konjskih snaga i 340 Nm obrtnog momenta. Sledeća po jačini je verzija ovog agregata koja razvija 167 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta. Prve dve opcije imaju po jedan turbo punjač i zameniće odlazeći 2.2-litarski TDCi.
Ford je takođe odlučio i da zameni staru TDCi jedinicu zapremine 3,2 litara sa novom Bi-Turbo verzijom gore pomenutog EcoBlue agregata. Prema tome, najsnažnija verzija ovog agregata razvija 210 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta. To je za 13 KS i 30 Nm obrtnog momenta više od stare 3,2-litarske verzije. Svi modeli imaju pogon na svim točkovima.
Kupcima u Evropi neće biti ponuđen 2.3-litarski EcoBoost turbo benzinac koji pogoni model za američko tržište.
Pravi pikap za off-road
Iz Ford-a navode da je novi Ford Ranger jedan od najboljih pikap modela u svom segmentu kada je reč o off-road vožnji. Naime, on ima prilazni ugao od 29 stepeni, dok silazni ugao iznosi 21 stepen. To, u kombinaciji sa mogućnošću prolaska kroz vodu do dubine od 800 mm svkako ide u prilog gore navedenoj tvrdnji. Ford Ranger takođe može vući teret do 3.500 kilograma i može nositi teret do 1.252 kilograma.
Takođe se navodi da je restilizovani Ranger prvi pikap u Evropi koji će standardno imati Pre-Collision Assist sistem. On se koristi za sprečavanje sudara, a opremljen je tehnologijom za uočavanje prešaka na putu (Pedestrian Detection), kao i Intelligent Speed Limit sistemom.
Dizajn
Evropski Ford Ranger za 2019. godinu neznatno se razlikuje od aktuelne verzije. Promene se uglavnom svode na sitne kozmetičke intervencije na braniku i svetlima za maglu smeštenim u njemu.
Dostupne su i nove “premijum” boje karoserije nazvane “Diffused Silver” i “Blue Lightning”. Skuplje varijante imaju i Xenon farove i LED dnevna svetla. Na modelu Ranger Limited su dostupne i nove felne veličine 17 cola. Na Wildtrack paketu opreme je dostupna i “Saber Orange” boja sa minimalno restilizovanom maskom (rešetkom) hladnjaka.
Enterijer, odnosno kabina, je praktično netaknuta. Novost je to što će kupcima na raspolaganju biti novi dezeni presvlaka, uključujući kožni paket u skupljim varijantama pikapa. Po prvi put, Ford Ranger će imati sistem otključavanja bez ključa (KeyFree) i dugme za start motora. Tu je i SYNC3 infotejnment sistem sa ekranom dijagonale 8 inča.
Prodaja ovog modela će početi sredinom godine.