Online plus

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

5.3KPregleda

Novi Audi A6 protiv rivala

Kolege iz britanskog AutoExpressa su nas ponovo „častile“ sjajnim uporednim testom. Reč je (kao i obično) o premium klasi i nemačkoj „trojci“, ovoga puta iz E segmenta, sa osnovnim dizel motorima

Da podsetimo, sličan test je već obavljen, ali sa prethodnim A6.

BMW 520d nije potrebno predstavljati. Odmah nakon lansiranja se ustoličio kao lider u klasi prošle godine, i to zahvaljujući prvenstveno sjajnom motoru sa niskom emisijom CO2, odličnim performansama i voznom dinamikom. U prednosti je u odnosu na Audi sa cenom, ali je po svim ostalim parametrima veoma blizu sa ingolštatskim modelom.

Mercedes E Klase je stigao na scenu 2009., i već je najstariji od sva tri. Da li će doći do iznenađenja, pa će Merc da dokaže klasu, ili će sva slava pripasti Audiju?

Audi A6 2.0 TDI SE
Uvek „za malo“… Međutim, Audi sada ima jak argument da se popne na vrh podijuma sa novim A6. U AutoExpressovim uporednim testovima su A8 i A7 zauzeli drugo mesto.

U odnosu na specifikacije, spoljni izgled A6 će izazvati različite reakcije. Vizuelni efekat „srebrnog“ A6 sa opcionim naplacima daleko prevazilazi testirani model u tamnijoj nijansi sa standardnim točkovima.

A6 jasno prati ustaljenu filozofiju marke, te izgleda kao umanjeni A8 ili veliki A4. Čuveni trapezoidni gril hladnjaka i dnevna LED svetla daju karakterističan identitet, ali je zadnji deo pomalo bled za automobil ove klase.

Kvalitet enterijera je „prva liga“. Kabina A6 je mnoge detalje „pozajmila“ od veće „braće“, sa lepom i jasnom instrumentacijom, kombinovanom sa intuitivnim MMI kontrolnim sistemom koji je zauzeo centralnu poziciju. Plastika je visokog kvaliteta, sa čvrstim prekidačima i luksuznim aluminijumskim trimom, tako da što se tiče premium „momenta“, A6 nadmašuje svoje rivale. U SE paket je uključeno dosta toga, poput Bluetooth konekcije i kože, dok se displej navigacionog sistema automatski podiže iz armaturne table, baš kao i u A7 i A8.

Vozačka pozicija je podesiva u širokom spektru, i za upravljačem se A6 čini kompaktnijim od masivne Serije 5. Uprkos tome, nazad ima više prostora nego kod rivala. Prtljažnik se odlikuje zapreminom od 530 l, što je manje od Mercedesovog, ali više od BMW-ovog.

Unutrašnji prostor i kvalitet istog su tradicionalno jaki argumenti A6, ali domen gde novajlija treba da se dokaže je drum. BMW sa pogonom na zadnje točkove postavlja standarde klase što se dinamike tiče već godinama, a u isto vreme može da se pohvali jednim od najčistijih dizel motora uopšte. Da li se Audi približio?

Dovoljno je pogledati poresku kategorizaciju u Velikoj Britaniji i shvatiti da je „drugi“ bavarski proizvođač u ravni sa „belo plavim propelerom“, sa emisijom CO2 od 129 g/km. Mercedes je nešto „prljaviji“.

Stop-start tehnologija, rekuperacija kočione energije i laka konstrukcija, sve je tu da bi Audijev pulen bio konkurentan BMW-u. Novi A6 2.0 TDI raspolaže sa 175 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog već pri 1,750 o/min. Mada BMW ima više „konja“ a Mercedes više obrtnog momenta, čini se da Audi ni malo ne zaostaje.

Na stazi je Audi sprint do „stotke“ završio za 9 sekundi, što je 9 desetih sporije od BMW-a, ali je A6 nadmašio snažniju Seriju 5 što se tiče performansi u samoj vožnji, i to u svim disciplinama. Dostupnost visokog obrtnog momenta pri niskom obrtnom momentu je u sjajnoj kombinaciji sa voznom rafiniranošću, pa je A6 najtiši i najkomforniji automobil pri krstarenju autoputem od sva tri, pa ga to čini najboljim kompanjonom prilikom dugih putovanja.

To u mnogome može da se zahvali specifikacijama testiranog modela. Standardni SE modeli imaju mekše podešavanje ogibljenja u odnosu na više sportski orijentisan S line paket. To znači da se SE mnogo bolje bori sa izbočinama i rupama na putu od svojih rivala.

Puritanci će primetiti da je BMW-ova šasija agilnija, i u principu su u pravu. A6 ne pruža toliko odziva na upravljaču kao „petica“ a ručici menjača nedostaje „mehanički“ osećaj Serije 5. Opet, ukupno gledajući, Audi pruža više pozitivnih kompromisa.

U vožnji kroz krivine se jasno oseti odlično prijanjanje i poprečna kontrola karoserije, mada A6 nije toliko „komunikativan“ i zabavan poput 520d. Na neravnim putevima upravljač postaje „jogunast“ kada se pritisne pun gas nakon izlaska iz spore krivine jer se prednji točkovi bore da što bolje „zgrabe“ asfalt. Ta „senzacija“ je izostavljena kod automobila sa pogonom na zadnje točkove, ali je A6 bez obzira na to odlično ukomponovana i sposobna limuzina.

Marka je takođe unapredila Drive Select sistem, tako da su promene različitih režima vožnje mnogo suptilnije u odnosu na ranije Audije, što celokupnoj postavci daje na sofisticiranosti.

Novi A6 je sa potcenjenim izgledom, luksuznom kabinom i „ispoliranom“ dinamikom dao mnoštvo razloga BMW-u za razmišljanje. Sve je podvučeno potrošnjom od samo 7,15 l dizlela na 100 km, koja je direktna posledica lake kontrukcije automobila.

Na kraju, mešavina dobrog stila i odličnih voznih osobina je stavila novi A6 na mesto šampiona klase.

BMW 520d
BMW nema vremena da živi „na lovorikama“. Manje od godinu dana je prošlo nakon što je bio krunisan za najbolju limuzinu u klasi, a već je dobio više nego ozbiljnog konkurenta.

Što se tiče prvih impresija, malo je stvari koje razdvajaju ova dva modela.

Mada mu nedostaje uglađeni Audijev profil, nešto viši 520d je impozantniji, pre svega zahvaljujući karakterističnom grilu hladnjaka i prednjoj svetlosnoj grupi.

Automobil na fotografijama je u skupljem, M Sport paketu opreme, tako da ga karakterišu 18-o inčni točkovi i aero paket koji naglašava sportski utisak.

Unutrašnjost je u velikoj meri „pozajmljena“ od luksuzne Serije 7. Dizajn armaturne table i sjajna završna obrada enterijera jasno govore o premium kvalitetima automobila. Ova impresija je dodatno naglašena dugom listom standardnih komponenata poput kožnog trima sedišta, dvozonskog klima uređaja, i sl., dok satelitska navigacija ostaje opcija. Kabina je prostorna, sa zadnjom klupom na kojoj se može komotno „opružiti“, i mada BMW raspolaže sa najmanjim prtljažnikom, zapremina od 520 l je sasvim dovoljna.

Kao što i dolikuje jednom BMW-u, 520d je najbolji na asfaltu. Njegov sjajni 2,0 litarski dizel sa 181 KS je najsnažniji na testu. Ipak, ono što „peticu“ stavlja ispred konkurenata je trakcija na zadnjim točkovima. Do „stotke“ mu je potrebna 8,1 sekunda, ali su međuubrzanja na strani lakšeg A6.

EfficientDynamics tehnologija je postavila standarde u ovom sektoru, ali je emisija CO2 od 129 g/km sada dobila takmaca u novijem rivalu. Mada je potrošnja od 7,5 l na 100 km odlična, „petica“ u ovom domenu zaostaje za novim A6. Oni koji vole da voze oštrije će preferirati BMW, posebno zbog šasije sa pogonom na zadnje točkove koja pruža odličan odziv i preciznost, što umanjuje negativne aspekte koje donose izdašne dimenzije vozila.

Oštrina, što se voznih osobina tiče za posledicu ima i manje rafiniranosti prilikom mirne vožnje, što može da bude zamarajuće prilikom dugih putovanja kada je potrebna konstantna korekcija na upravljaču da bi se 520d držao na željenoj putanji pri visokim krstarećim brzinama.

BMW-u je potrebno još nešto da bi skinuo najjeftiniji model na ovom mestu sa vrha podijuma.

Mercedes E220 CDI SE
E Klasa je u prodajne salone stigla 2009., ali je bez obzira na to najstariji model u nemačkoj premium trojci. Uprkos „vremešnosti“, Mercedes je impresivan, i u mnogo čemu postavlja standarde za svakog „novajliju“ u klasi.

Kvalitet izrade je besprekoran, a vrhunska rafiniranost i imidž Mercedesovog portfolia jasno stavlja E Klasu u grupu najželjenijih automobila, čak i u SE paketu opreme. Na slikama je model sa aero paketom, 18-o inčnim AMG naplacima i Sport paketom opreme.

Umesto toga, testiran je model sa točkovima od 16 cola i „tradicionalnijeg“ dizajna, što je automatski E Klasu stavilo u zapećak što se tiče stajlinga.

Stvari su sasvim drugačije unutra. Kabina je kvalitetno urađena i logično postavljena. Mada armaturna tabla nije atraktivna kao Audijeva, niti je kvalitet materijala kao kod BMW-a, oni lojalni Mercedesu će se tu osećati kao kod kuće.

Iza velikog upravljača se nalazi poznata Mercedesova ručica sa kojom se komanduje brisačima, svetlima i pokazivačima pravca. Mada to sve funkcioniše kako treba, nije toliko intuitivno kao rotaciona kontrolna jedinica na COMAND multimedijalnom sistemu automobila.

Što se tiče standardne opreme, ona je prilično bogata, sa grejanjem sedišta, parking senzorima i klima uređajem. Putnici mogu da uživaju u komforu i prostoru, posebno oni na zadnjoj klupi. Prtljažnik zapremine 540 l je najveći u klasi, pa nudi 10 l više od Audija i 20 od BMW-a.

Što se tiče praktičnih sposobnosti, Mercedes ne može da se meri sa snažnijom Serijom 5. Sprint do „stotke“ je duži za 3 deseta dela sekunde (8,4 s). Ipak, kad se „zaleti“, E220 pruža dobar ritam bez obzira na „grub“ 2,2 litarski motor i petostepeni automatski menjač. U „kickdownu“ nadmašuje međuubrzanja svojih „manuelnih“ rivala, ali su razlike toliko neznatne da u stvarnosti nema značajnijih benefita. Kontrasti što se dinamike tiče su mnogo očigledniji.

Mekše ogibljenje E Klase je stvoreno za komfor, nikako za „trkanje“. Adaptivni amortizeri i prezican upravljač doprinose boljoj ukomponovanosti vozila, ali Mercedes ne može da se meri sa BMW-om i Audijem što se tiče voznih osobina. Umesto toga, onima koji uživaju u rafiniranosti i ugodnoj vožnji će E Klasa biti prvi izbor.

Mercedes emituje 154 g/km CO2, uz potrošnju od 8,2 l na 100 km, što ga stavlja na čelo kada su troškovi u pitanju.

Priredio: Pavle Barta
Foto: AutoExpress

Top Reviews

Video Widget

gallery