Online plus

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

765Pregleda

Rokade sledeće godine

Odmah na početku da razjasnimo – ništa od ovoga nije sigurno, jer mnoge su varijable i činioci koji će uticati na finalno krajnje stvari, kada se automobili budu poređali na startno-ciljnoj liniji po prvi put sledeće godine.

Dženson Baton, iz McLarena u penziju
Britanac je izrazio želju da ostane u Formuli 1 i 2015., međutim, nije on jedini koji upravlja svojom sudbinom. Stvari su tu prilično jasne. McLaren je oduvek bio tim s velikim ambicijama, i ono što želi je da se vrati u sam vrh. U tom slučaju, potreban im je vrhunski vozač, i to sa velikim „V“. Daleko od toga da je Baton loš, ali McLarenu je trenutno potreban neko bolji i brži, ko može iz bolida da izvuče više od maksimuma. Ipak, realno, Dženson nije taj.

Njegov ugovor se završava na kraju godine, i za očekivati je da se Ron Denis zahvali bivšem šampionu ukoliko bude imao adekvatnu alternativu, a vrlo je verovatno da će je imati.

Formula 1, odnosno vrhunski sport generalno je surova stvar. Baton puni 35 godina, i praktično nema više šta da se dokazuje. S druge strane, ima sređen život van sporta, tako da se penzionisanje nameće kao verovatnija opcija od nastavka karijere.

Fernando Alonso iz Ferrarija u McLaren
Kada vam dotraje filter za ulje, ne menjate samo filter, već i ulje, to je nekako postulat. Stefano Domenikali je otišao sa mesta šefa Scuderije, ali to nije ništa promenilo što se tiče loših rezultata italijanskog tima.

Fernando Alonso je vozač koji ne voli da gubi i ne voli da nije konkurentan za pobedu. Vozački kvaliteti koje poseduje u potpunosti idu tome u prilog, i čini se da Španca polako izdaje strpljenje. I on više nije u „cvetu vozačke mladosti“, i potreban mu je tim koji može da mu obezbedi automobil kojim može da dođe do treće titule svetskog šampiona (prethodne dve je osvojio 2005. i 2006.).

Španac je najbolji vozač svoje generacije, tako da mu neće biti teško da pronađe novi tim.

Verovatna destinacija je McLaren. Tim iz Vokinga će dogodine imati godinu više iskustva zajedničkog rada Erika Bulijea i Rona Denisa, Honda će imati zaokruženu godinu rada na novoj mašini u kojoj će prikupiti dosta sopstvenog iskustva i naučiti iz iskustava konkurencije, pa možda i iskopirati ono što se pokazalo najboljim, a timu se pridružuje i Piter Prodroum, bivši Red Bullov majstor aerodinamike.

Neko će biti skeptičan zbog ranijih neslaganja s Denisom, međutim, Fernando Alonso je prekaljeni as, mnogo sigurniji u sebe sada nego 2007.

Kada su Rona Denisa upitali krajem godine da li bi Alonso ikada mogao da se vrati u tim, on je rekao: „Koje god prepreke da stoje između tima koji želi da pobeđuje i pobeđivanja, bez obzira da li su u pitanju inženjering, finansije ili ljudski faktor, vi ih rešavate. Nikada ne recite nikad.“

Ova dvojica bi definitivno mogli ponovo da rade zajedno.

Sebastian Fetel iz Red Bulla u Ferrari
U slučaju da Alonso ode iz Ferrarija, Scuderija će tragati za najboljim mogućim postojećim rešenjem. Luis Hamilton je očigledno čvrsto vezan za Mercedes, a Kimi Raikonen blizu povlačenja. Jedini koji bi mogao da zadovolji apetite Ferrarija je Sebastian Fetel.

Nemac mora da prelomi i napusti „gnezdo“ u kome je bio „mažen i pažen“ od strane Kristijana Hornera i Helmuta Marka. On je četvorostruki šampion, sa sve četiri titule osvojene sa Red Bullom. Nameće se da je došlo vreme za nove izazove i novi tim.

Da li postoji bolja opcija od Ferrarija? Teško.
Činjenica je da su crveni bolidi trenutno u očajnom izdanju, ali ne zaboravimo da Ferrari raspolaže ogromnim budžetom i imidžom s kojim nijedan drugi tim ne može da se poredi.

Rizik postoji, naravno, ali Fetel je mlad vozač i bez obzira što je već sada četvorostruki svetski šampion, karijera je još uvek pred njim, jer on ipak ima tek 26. godina. Vreme u svakom slučaju radi za njega. Čak i da hipotetički „romansa“ s Ferrarijem ne uspe, Fetel će imati još mnogo prostora za „ispravku“, jer ne postoji tim koji njega ne bi želeo za upravljačem formule.

Niko Rozberg iz Mercedesa u Red Bull
Ukoliko Fetel ode, Red Bull će biti primoran da potraži adekvatnu zamenu za partnera Danijela Rikijarda. S obzirom da se ne ubraja u „siromašne“ timove, austrijski tim će tražiti najbolje moguće rešenje.

Ko se tu nameće kao najverovatnija opcija? Odgovor je – Niko Rozberg. Ukoliko izgubi trku za šampionsku titulu od Luisa Hamiltona ove sezone, Nemac bi verovatno rado promenio sredinu, ali pod uslovom da pređe u drugi vrhunski tim. Red Bull se prosto nameće kao odgovor.

Ipak, sve zavisi od epiloga ove sezone.

Niko Hulkenberg iz Force Indije u Mercedes
Ukoliko Rozberg napusti tim, i Mercedes će biti u potrazi za talentovanim vozačem. Tu bi Niko Hulkenberg mogao da dobije šansu, i da konačno pokaže šta zna u konkurentnom bolidu. U prilog tome ide i činjenica što je Hulkenberg nemačke nacionalnosti.

Fetelov vršnjak je već izvesno vreme „na pragu“ velikih timova, i nekako mu se do sada nije „posrećilo“, mada je svojim vožnjama jasno pokazao da pripada samom vrhu. Ove sezone je ostao bez angažmana u Ferrariju, što je bilo razočaravajuće za njega, ali bi odlazak u Mercedes 2015. mogao sve da nadoknadi i lansira Nika Hulkenberga u prvi plan, što ovaj mladi vozač i zaslužuje.

Robin Frejns od Caterhamove rezerve do Force Indije
Ukoliko Hulkenberg ode iz Force Indije, na upražnjeno mesto bi mogao da upadne mladi Holanđanin, Robin Frejns. On je bivši Formula Renault 3.5 šampion, i trenutno rezervni vozač u Caterhamu.

Talenat Frejnsa ne dolazi u pitanje, ali mu je nedostajao sponzor za trkačko sedište. Prošle godine nije mogao da priušti ni GP2.

On bi bio idealan kandidat za zamenjivanje Hulkenberga, i poslednja karika u ovom lancu od šest vozača.

Priredio Pavle Barta

Top Reviews

Video Widget

gallery