Kad se more zapali
Kupovinom Cigarette Racing 50, najveći problem prestaje da postoji. Ovim ste i zvanično uspešniji od drugih!
Da možemo, kao što ne možemo, naći se u prilici da sebi biramo jedinstvenu igračku bogatog sveta, ultra moderno plovilo vredno bar miliona evra, ni časa ne bismo gubili i vrlo brzo bi vernost poklonili Cigarette Racing 50 Vision GT Conceptu.
Zašto tačno baš ono da u nama probudi milijarderski gen teško je odgovoriti. Možda zato, što u tom svetu vladaju ista pravila koja se u mnogo manjem intezitetu reflektuju i na naš. Prosta zakonitost, da ma koliko bili uspešni, uvek će neko biti uspešniji od nas čini nautiku Tamnim vilajetom. Ako kupiš kajaćeš se, jer neko ima veći! Ako ne kupiš, kajaćeš se još više jer si ispao iz igre. Kupovinom Cigarette Racing 50, takav problem prestaje da postoji. Ovim ste zapaženi, cenjeni, neshvaćeni i zvanično uspešniji od drugih. Kajanja nema.
Gliser je nastao u kooperaciji između Mercedes-AMG i Cigarette Racing Team, čija je 4-godišnja saradnja sa ovim projektom kulminirala i izlazi izvan okvira zatvorenog nautičarskog sveta.
Konstruktori tvrde da ih od početka veže ista vrednost. Krajnji luksuz, najbolje performanse i najviši manufakturni standardi. Dakle, imali su Cigarette Racing 50 Vision GT Concept i pre nego što su počeli? Naravno da nisu, prosto su za osnovu uzeli tačku do koje drugi ne mogu ni da doskoče, a onda iskoristili godine tradicije da se otisnu još 50 stopa dalje. Jer ništa bolje ne opisuje sve ono zbog čega su se dva brenda spojila! Uz ovaj projekat otišli daleko, još više, taman koliko treba da ima bogati nautičari poklone pažnju.
Istina je da su prećutali učešće još jednog partnera u projektu, Polyphony Digital Inc, kompaniju koja kreira Gran Turismo serijal. Na taj način su na skulpturi čamca i njegovom pogonu radila tri virtuozna tima, svi majstori svog zanata. Pa je, svaki se dohvativši onoga što najbolje ume, rezultat samo trebalo sačekati. A on je formu dobio unutar okvira od 15,24 dužine, i 2,44 metra širine. Trup stavlja akcenat na mat boju iznad koje se ostatak palube nastavlja u Alubeam boji. Lagana karbonska kompozitna konstrukcija im je dozvolila dodatna smanjenja mase u odnosu na standardnu verziju za 459 kilograma.
I drugi gliseri imaju sličan trup, ali ne i najmoćniji twin agregat ikad ugrađen u plovilo Cigarette tima. Dva agregata razvijaju čak 1.650 KS svaki. To je 300 KS ponaosob više nego što je uobičajena snaga u ovoj klasi. Proizvod male mase i snažnog agregatskog dvojca na kraju nudi maksimalnu brzinu od 225 kilometara na čas. U klasi brodskog saobraćaja, brzina od koje podilazi jeza.
Unutrašnjost preovladava crnom bojom sa Alcantara detaljima. Kontrolna tabla u celosti je izrađena od karbona, a elemente „načičkane“ na nju krasi isti materijal. Tamnoj unutrašnjosti se suprotstavlja srebrni odsjaj podloge instrumenata. Sirovi, prost koncept plovila, prati moderna tehnologija. Korisnički interfejs povezan je sa Bluetooth uređajima, sve kontrole su kompijuterizovane, a vrh ponude ogleda se u 4 velika navigaciona i radarska ekrana visoke rezolucije. Moderni mornar je bez navigacije tek sitna tačka izgubljena u velikim prostranstvima plave planete, a da se to ne bi dogodilo, Cigarette Racing 50’ Vision GT Concept služi se Garmin navigacijom poslednje generacije.
I na posletku, ostaje mala žal za kraju ove priče. S obzirom da je konstruisan na istom papiru uporedo sa Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo, i što od istog nije poprimio neka smelija futuristička rešenja. Bio bi to „Big Bang“ u svetu nautike. Pomerio bi tektonske ploče tog sveta!
Pero Ivić