Online plus

VN Austrije

1.7KPregleda

Nova dvostruka pobeda Mercedesa

Niko Rozberg i Luis Hamilton su ostvarili novu dvostruku pobedu za Mercedes, ovoga puta na VN Austrije na stazi Red Bull. Šta je novo? Njihovi inženjeri su upozoreni zbog činjenice da sakrivaju informacije jedni od drugih kako se borba između njih dvojice rasplamsava

Šef Mercedes motorsporta, Toto Volf je nakon Rozbergove pobede i povećanja razlike u odnosu na Hamiltona na 29 poena, izjavio: „Ne smemo izgubiti transparanentnost. U subotu imali smo momente nakon P3 koji nisu dobri a atmosfera nije bila kao ranije. Vidimo da se borba zaoštrava i da to utiče na transparentnost, a mi moramo da osiguramo da to ne utiče negativno na tim.“

Vozači i njihovi inženjeri imaju instrukcije da dele sve podatke za ukupnu Mercedesovu dobrobit.

Volf je dodao: „Možemo samo da učimo jedni od drugih ukoliko radimo otvoreno i transparentno. Ne želimo da vidimo bilo kakvo skrivanje i odustajanje od krugova. Osnovni zadatak vozača je pobeda u šampionatu, naš je da osvojimo titulu u konkurenciji konstruktora. Možda mi treba prvo da obezbedimo titulu, pa onda da ih pustimo da se trkaju između sebe.“

Volfove reči su jasna indikacija da Mercedes „drži na oku“ dešavanja između Hamiltona i Rozberga, jer je jasno da je iza srdačne fasade kod njih dvojice prisutan oštar rivalitet u pohodu na titulu šampiona.

Hamilton je sjajno startovao, i sa devetog je stigao na četvrto mesto u prvom krugu, ali je ponovo imao peh da njegova zaustavljanja u boksu traju 1,9 sekundi duže od Rozbergovih, a to je upravo bila razlika koja je Nemcu obezbedila pobedu na kraju.

Volf je izjavio: „Luis je izgubio trku u kvalifikacijama. On je napravio neverovatan povratak sjajnim startom i prvim krugom. U svim našim kalkulacijama, njegov najbolji rezultat je bilo drugo mesto i on je to postigao. Rad u boksu generalno nije bio na nivou koji smo želeli. U Luisovu korist je išlo što smo ga pozvali u boks pre Nika, što je suprotno onome što inače radimo. Niko je bio brži momak. Zašto brži? On je startovao sa trećeg ne sa devetog mesta, a u tom slučaju vaše gume i kočnice se više troše nego kod onoga ko je na čelu.“

Rozberg je startovao iza Williamsovog tandema, Felipea Mase i Valterija Botasa, zabeleživši na kraju treću pobedu u sezoni. Nakon trke, Luis je dobio podršku od strane Mercedesovog predsednika Nikija Laude koji je evocirao sećanja na svoje sopstevene dane u Formuli 1: „Luis će uzvratiti, uopšte nemam dileme u vezi sa tim. Idemo u Silverston, a Luis je Luis. Biće na domaćem tlu, imaće navijače na svojoj strani, i potrebno mu je da se suprotstavi Niku, tako da sam siguran da će biti na vrhunskom nivou. Njegova trka u Montrealu je bila katastrofalna, ali će on nastaviti da se bori, ništa se ne brinite.“

Rozberg jeste na kraju pobedio, ali vožnja dana pripada Botasu iz Williamsa koji je konačno materijalizovao svoj visok ritam u mesto na podijumu. Finac je završio na trećem, a Masa na četvrtom mestu. Ko zna kakav bi bio epilog trke da Williams nije strateški loše odradio boks, dozvolivši Mercedesu da nadoknadi razliku u nekoliko krugova više na svežim pneumaticima.

Fernando Alonso je poslovično bio savršen i izvukao je iz Ferrarija ponovo maksimum uzevši peto mesto. Serhio Perez je takođe bio sjajan u Force Indiji na šestom mestu. To znači da je McLaren skliznuo na šesto mesto u konkurenciji konstruktora iza Force Indije i Williamsa. Britanski tim može da pronađe utehu u tome da je eksperimentisao sa novim paketom unapređenih komponenti.

VN Austrije 2014

1 6 Nico Rosberg Mercedes 71 1:27:54.976 3 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 71 +1.9 secs 9 18
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 71 +8.1 secs 2 15
4 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 71 +17.3 secs 1 12
5 14 Fernando Alonso Ferrari 71 +18.5 secs 4 10
6 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 71 +28.5 secs 15 8
7 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 71 +32.0 secs 6 6
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 71 +43.5 secs 5 4
9 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 71 +44.1 secs 10 2
10 7 Kimi Räikkönen Ferrari 71 +47.7 secs 8 1
11 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 71 +50.9 secs 11
12 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 70 +1 Lap 13
13 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 70 +1 Lap 16
14 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 70 +1 Lap 22
15 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 69 +2 Laps 18
16 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 69 +2 Laps 19
17 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 69 +2 Laps 21
18 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 69 +2 Laps 20
19 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 69 +2 Laps 17
Ret 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 59 Brakes 14
Ret 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 34 Retired 12
Ret 26 Daniil Kvyat STR-Renault 24 Suspension 7

U svom „dvorištu“, Red Bull je „trokirao“. Sebastian Fetel je odustao, a Rikijardo je uspeo da dođe tek do osmog mesta.

Šef tima, Kristijan Horner je bio toliko ljut da je izgledalo kao da je spreman da lansira dobavljača motora, Renault, u svemir. „Ovo je frustrirajuće. Ostvarili smo velike uspehe sa Renaultom, sve trke koje smo dobili, dobili smo sa Renaultom, ali aktuelna situacija se ne popravlja. Pouzdanost je neprihvatljiva, performanse su neprihvatljive i tu mora da dođe do promena.

Generalni poredak vozača

1 Nico Rosberg German Mercedes 165
2 Lewis Hamilton British Mercedes 136
3 Daniel Ricciardo Australian Red Bull Racing-Renault 83
4 Fernando Alonso Spanish Ferrari 79
5 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 60
6 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 59
7 Valtteri Bottas Finnish Williams-Mercedes 55
8 Jenson Button British McLaren-Mercedes 43
9 Felipe Massa Brazilian Williams-Mercedes 30
10 Kevin Magnussen Danish McLaren-Mercedes 29
11 Sergio Perez Mexican Force India-Mercedes 28
12 Kimi Räikkönen Finnish Ferrari 19
13 Romain Grosjean French Lotus-Renault 8
14 Jean-Eric Vergne French STR-Renault 8
15 Daniil Kvyat Russian STR-Renault 4
16 Jules Bianchi French Marussia-Ferrari 2
17 Adrian Sutil German Sauber-Ferrari 0
18 Marcus Ericsson Swedish Caterham-Renault 0
19 Pastor Maldonado Venezuelan Lotus-Renault 0
20 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 0
21 Max Chilton British Marussia-Ferrari 0
22 Kamui Kobayashi Japanese Caterham-Renault 0

Ne može ovako da se nastavi. Ovo nije dobro ni za Renault, a nije dobro ni za Red Bull. Ovakvi problemi ne mogu i ne treba da se dešavaju. Nešto mora da se promeni. Šta god da rade trenutno, to ne funkcioniše, i to nije naš problem, to nije naša odgovornost. Mi smo krajnji korisnik, i frustrirajuće je kad proizvod nije onakav kakav bi trebalo da bude.“

Horner nije odbacio ni mogućnost da Red Bull sam napravi motor. „To nije nemoguće, ali mi želimo da budemo konkurentni, želimo da budemo vodeći. Moramo nešto da uradimo.“

Rob Vajt, zamenik Renaultovog tehničkog direktora je izjavio: „Zabrinutost i frustracija koje Kristijan oseća su u potpunosti razumljive, i mi ih delimo.“

Generalni poredak konstruktora

01 Mercedes 301
02 Red Bull Racing-Renault 143
03 Ferrari 98
04 Force India-Mercedes 87
05 Williams-Mercedes 85
06 McLaren-Mercedes 72
07 STR-Renault 12
08 Lotus-Renault 8
09 Marussia-Ferrari 2
10 Sauber-Ferrari 0
11 Caterham-Renault 0

Top Reviews

Video Widget

gallery