Nova dvostruka pobeda Mercedesa
Niko Rozberg i Luis Hamilton su ostvarili novu dvostruku pobedu za Mercedes, ovoga puta na VN Austrije na stazi Red Bull. Šta je novo? Njihovi inženjeri su upozoreni zbog činjenice da sakrivaju informacije jedni od drugih kako se borba između njih dvojice rasplamsava
Šef Mercedes motorsporta, Toto Volf je nakon Rozbergove pobede i povećanja razlike u odnosu na Hamiltona na 29 poena, izjavio: „Ne smemo izgubiti transparanentnost. U subotu imali smo momente nakon P3 koji nisu dobri a atmosfera nije bila kao ranije. Vidimo da se borba zaoštrava i da to utiče na transparentnost, a mi moramo da osiguramo da to ne utiče negativno na tim.“
Vozači i njihovi inženjeri imaju instrukcije da dele sve podatke za ukupnu Mercedesovu dobrobit.
Volf je dodao: „Možemo samo da učimo jedni od drugih ukoliko radimo otvoreno i transparentno. Ne želimo da vidimo bilo kakvo skrivanje i odustajanje od krugova. Osnovni zadatak vozača je pobeda u šampionatu, naš je da osvojimo titulu u konkurenciji konstruktora. Možda mi treba prvo da obezbedimo titulu, pa onda da ih pustimo da se trkaju između sebe.“
Volfove reči su jasna indikacija da Mercedes „drži na oku“ dešavanja između Hamiltona i Rozberga, jer je jasno da je iza srdačne fasade kod njih dvojice prisutan oštar rivalitet u pohodu na titulu šampiona.
Hamilton je sjajno startovao, i sa devetog je stigao na četvrto mesto u prvom krugu, ali je ponovo imao peh da njegova zaustavljanja u boksu traju 1,9 sekundi duže od Rozbergovih, a to je upravo bila razlika koja je Nemcu obezbedila pobedu na kraju.
Volf je izjavio: „Luis je izgubio trku u kvalifikacijama. On je napravio neverovatan povratak sjajnim startom i prvim krugom. U svim našim kalkulacijama, njegov najbolji rezultat je bilo drugo mesto i on je to postigao. Rad u boksu generalno nije bio na nivou koji smo želeli. U Luisovu korist je išlo što smo ga pozvali u boks pre Nika, što je suprotno onome što inače radimo. Niko je bio brži momak. Zašto brži? On je startovao sa trećeg ne sa devetog mesta, a u tom slučaju vaše gume i kočnice se više troše nego kod onoga ko je na čelu.“
Rozberg je startovao iza Williamsovog tandema, Felipea Mase i Valterija Botasa, zabeleživši na kraju treću pobedu u sezoni. Nakon trke, Luis je dobio podršku od strane Mercedesovog predsednika Nikija Laude koji je evocirao sećanja na svoje sopstevene dane u Formuli 1: „Luis će uzvratiti, uopšte nemam dileme u vezi sa tim. Idemo u Silverston, a Luis je Luis. Biće na domaćem tlu, imaće navijače na svojoj strani, i potrebno mu je da se suprotstavi Niku, tako da sam siguran da će biti na vrhunskom nivou. Njegova trka u Montrealu je bila katastrofalna, ali će on nastaviti da se bori, ništa se ne brinite.“
Rozberg jeste na kraju pobedio, ali vožnja dana pripada Botasu iz Williamsa koji je konačno materijalizovao svoj visok ritam u mesto na podijumu. Finac je završio na trećem, a Masa na četvrtom mestu. Ko zna kakav bi bio epilog trke da Williams nije strateški loše odradio boks, dozvolivši Mercedesu da nadoknadi razliku u nekoliko krugova više na svežim pneumaticima.
Fernando Alonso je poslovično bio savršen i izvukao je iz Ferrarija ponovo maksimum uzevši peto mesto. Serhio Perez je takođe bio sjajan u Force Indiji na šestom mestu. To znači da je McLaren skliznuo na šesto mesto u konkurenciji konstruktora iza Force Indije i Williamsa. Britanski tim može da pronađe utehu u tome da je eksperimentisao sa novim paketom unapređenih komponenti.
VN Austrije 2014 |
1 6 Nico Rosberg Mercedes 71 1:27:54.976 3 25 |
U svom „dvorištu“, Red Bull je „trokirao“. Sebastian Fetel je odustao, a Rikijardo je uspeo da dođe tek do osmog mesta.
Šef tima, Kristijan Horner je bio toliko ljut da je izgledalo kao da je spreman da lansira dobavljača motora, Renault, u svemir. „Ovo je frustrirajuće. Ostvarili smo velike uspehe sa Renaultom, sve trke koje smo dobili, dobili smo sa Renaultom, ali aktuelna situacija se ne popravlja. Pouzdanost je neprihvatljiva, performanse su neprihvatljive i tu mora da dođe do promena.
Generalni poredak vozača |
1 Nico Rosberg German Mercedes 165 |
Ne može ovako da se nastavi. Ovo nije dobro ni za Renault, a nije dobro ni za Red Bull. Ovakvi problemi ne mogu i ne treba da se dešavaju. Nešto mora da se promeni. Šta god da rade trenutno, to ne funkcioniše, i to nije naš problem, to nije naša odgovornost. Mi smo krajnji korisnik, i frustrirajuće je kad proizvod nije onakav kakav bi trebalo da bude.“
Horner nije odbacio ni mogućnost da Red Bull sam napravi motor. „To nije nemoguće, ali mi želimo da budemo konkurentni, želimo da budemo vodeći. Moramo nešto da uradimo.“
Rob Vajt, zamenik Renaultovog tehničkog direktora je izjavio: „Zabrinutost i frustracija koje Kristijan oseća su u potpunosti razumljive, i mi ih delimo.“
Generalni poredak konstruktora |
01 Mercedes 301 |