Online plus

Svi za Niš – Hyundai i20 FL 1.25 MPi

Mini TEST

Hyundai i20 Novi Sad-Niš
7.48KPregleda

Još od kada je Henri Ford prekvalifikovao automobil od igračke bogatih u objekat masovne potrošnje, svako od nas traži način da se okviru raspoloživog budžeta dočepa što je više moguće metara automobilskog lima, sa što manje „meteri dima“. Ako vam je budžet za novi automobil u zoni od 10.000 do 12.000 evra izbor nije preveliki. Zbog toga za vas proveravamo šta kompanija Hyundai nudi na tom planu. Usput krećemo na road trip sa modelom Hyundai i20, nekih 330 km od Novog Sada, da oslušnemo zvuke „Nišville“ festivala.

Hyundai i20 Novi Sad-Niš

I20 na prvi pogled

Sa 4.035 mm dužine i međuosovisnkim razmakom od 2.570 mm Hyundai i20 svakim milimetrom kao da teži da dostigne granicu B i C segmenta. Zapremina prtljažnika u koji je smešten i mali rezervni točak iznosi 301 litar. U verziji sa setom za reparaciju pneumatika, ona se povećava na 326 l.  Poređenja radi, odlazeća generacija modela Opel Corsa i Ford Fiesta imaju gepek od 285, odnosno 292 litra. Ili je to možda najbolje uporediti sa na ovim prostorima etalonskim dimenzijama: U Golf 4 mogli ste da spakujete 351 litar svega i svačega.

Zadnja klupa krajnje je funkcionalna. Posebno ako joj je osnovna namena prevoz pripadnika grupacije  „porodice sa malom decom“. Ali, hajde da isteramo i20 na poskupeli auto-put i da se pozabavimo utiscima i brojkama vezanim za ekslpoataciju.

Hyundai i20 Novi Sad - Niš

Juriti 120 ili 130, pitanje je sad ?

Ukoliko spadate u redove onih koji sve vole da drže pod kontrolom, lakoća prvog kontakta sa bord kompjuterom značajan je uvodni utisak za svaki automobil.  Hyundai i20 je tu prepreku položio sa najvišom mogućom ocenom. Nažalost, isto tako lako stiže se i do konstatacije da audio sistem nema Blutooth vezu. U redu, muzičku kulisu za prekraćivanje kilometara na auto-putu obezbedićemo kao da je 2009.  USB stick sa playlistama je jedna od opcija, ali tehnički deo naše redakacije odnekud iskopava Aux kabl. Za ovu priliku, oslanjamo se na aplikaciju RockRadio. Nije ovaj i20 neka bela lađa, ali kanal „Yacht Rock“, kao da je stvoren za letnje vožnje s njim. Nekoliko ručnih zahvata na ekvilajzeru takođe nije na odmet.  

Muzika za road trip
Muzika za road trip

Nezaobilaznu akustičnu notu putovanju daje benzinac oznake 1.25 MPi (1.248 cm3). On razvija 84 konjske snage,  i šalje tek nešto malo prodirućih zvukova u kabinu na brzinama većim od 120 km/h. Kataloški objavljeno ubrzanje iznosi 13,1 sedundu do stotke. U praksi, ova pristojna cifra zahteva „staru školu“ osluškivanja motora i pravovremenog šaltanja ukoliko želite da i20 bude agilna gradska mašina. 

Hyundai i20 Novi Sad - Niš

Mala pomoć u navikavanju ili prelaznom periodu sa drugih automobila, jeste indikator koji vam najavljuje kada da prebacite u odgovarajući stepen prenosa. Oni malo iskusniji osetiće potrebu za promenom prenosa bar u istom trenutku kada i komanda tabla to pokaže.

Ipak, zna kompjuter šta radi. Sledite njegove instrukcije dok vam ne pređu u naviku, a onda uživajte u linearnom dotoku snage. Korisno za gradsku prodornost, izlazak na otvoren put, ali i potrošnju. O tome malo kasnije.  

Zapravo, ceo štos je u magičnoj brojci od nekih 2.300 obrtaja u minutu. Idealna brojka za vijanje dostupnih delova maksimalnog obrtnog mometa od 121,6 Nm,  pri 4.000 o/min. 

Želeći da malo prištedimo gorivo tokom vožnje auto-putem,  na instrument tabli pratimo potrošnju u datom trenutku. Nije baš lako ustaliti je, jer naš osnovni nivo opreme comfort nema ugrađen tempomat na koji smo se već odavno navikli u gotovo svim modelima poslednih 10-15 godina.  

Kao kod gotovo svih automobila ove klase, pri brzini od 120 km/h potrošnja je između 5,7 i 6,3 litara na 100 km. U nameri da ne provedemo ceo dan u putu i da iskoristimo zakonski dozvoljenu maksimalnu brzinu, ta brojka nikako da se smiri, pa sa realnih 6,8 i često beži i na koji decilitar iznad 7 litara. Doduše, ponekad se ustali i na 6,1 l,  najčešće na nizbrdici i pravcima sa bar malim padom.  

Čemu sve ovo detaljisanje? Šta god vam govorili trenutni podaci o potrošnji, prosečni skor potrošnje na auto-putu može da se zaustavi i na krajnje nezadovoljavajućih 7,5 l, ako niste umeli da se obuzdate. Ovde bi se zapravo trebalo prisetiti veština „starih šofera“ o ujednačnom tempu vožnje. Svako gubljnjene zaleta i česta ubrzavanja povući će te decilitre koji u mnogome kvare fabričku matematiku od 4,5  do 5,0 litra na 100 kilometara otvorenog puta.

Hyundai i20 Novi Sad - Niš

Idemo Niš! 

Sa druge strane, i20 kao alternativa automobilima ulaznog C segmenta dokazao se kao vozilo za udobno prevaljivanje dugorpugaških deonica na auto putevima. Prostrana prednja sedišta imaju naglašenu bočnu podršku. Zanimljiva vozačka pozicija koju zauzmete i koja vas nakon perioda navikavanja „kupi“, dodatno je poboljšana pristojnom dužinom sedalnog dela sedišta.  Prema tome: lepo se spakujete u Novom Sadu i izađete u Nišu sa minimalano izgužvanom košuljom kao jedinim suvenirom vožnje u trajanju od 3 sata i 45 minuta. 

Klima uređaj je manuelni.  Istina, u poslednje vreme na sve većem broju automobila ugrađuje se automatski, ali to ne treba vezivati za celzijuse. Za razliku od nekih automatskih klima koje nikako da prorade i postignu željenu temperaturu, rashlađivanje kabine u Hyundai i20 je vrlo brzo i odmereno. Već na „jedinici“ i skorz u plavom, on posle manje od minuta postiže prijatnu kabinsku temperaturu, iako je napolju blizu famoznih 40 C°. 

Urbano, samo urbano

Grad je pravo igralište za Hyundai i20. Pun krug okreta završava se u radijusu od 10,2 metra. Dovoljno velike staklene površine, odnosno prozori, kao i tanki A i C stubovi pružaju odličnu preglednost.  Potrošnja u kreni-stani saobraćaju, uz malo kroćenje instinkta za lepljenem papučice gasa na itison, nagradiće vas sa prosečnih 6,9 litara na 100 km gradske vožnje.   

Cenovna politika

Hyundai i20 startuje od 11.990, a trenutno je u toku akcijska ponuda od 10.490 evra.  Za izdanje sa premijum paketom opreme, koje podrazumeva tempomat, alu felne, dodantno osvetljenje prilikom skretanja i još mnogo toga, treba izdvojiti svega 1.500 evra više. Dakle za oko 12.000 evra dobijate potpuno opremljen mali gradski hečbek.   

Niš
Niš

Korisni savet:

Ako ste u Nišu, radite šta i Nišlije.  Jazz festival „Nišville“ ima najmanje džeza, tako da ćete na prelepoj staroj gradskoj tvrđavi bez problema naći nešto po svom ukusu. Ovaj grad pored muzike i kafana ima i odlična mesta za jutarnju klopu, odnosno tradicionalni srpsko-turski masni doručak, pa nije ni čudo što Niš baštini i manifestaciju zvanu „Dani bureka“.  Tokom dana branite se od vrućine niškim Klakerom – sokom sa ukusom onih okruglih žvaka u raznim bojama, za koji su zadužene čuvene niške sodadžije. Za meraklijski retro gurmanluk tu je i nezaobilazna kafana Sinđelić

Tekst : Miroslav Šosberger

Fotografije : Vrele gume 

Vozilo za put ustupila nam je kompanija Hyundai Srbija (ogranak Novi Sad)

2 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery