Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 18.6.2017.

221Pregleda

Olujna sedmica

Konačno novi modeli, francuska okupacija nemačke protiv VW okupacije Rusije, Alfa Romeo Giulia prva žrtva digitalnog medijskog rata

Dugo smo čekali na jednu ovako dobru i uzbudljivu automobilsku sedmicu. Noviteti su prštali na sve strane, moćni direktori su odlazili, rekordi su postizani, brojke su bile surove a naši redakcijski testovi su se ređali jedan za drugim.

Sedmicu je u otvorio Peugeot međunarodnom test vožnjom novog, tačnije redizajniranog modela 308. Kako kažu, iako je prethodni Peugeot 308 zapravo bez mane, osvežavanje modela donosi prodajnu infuziju i novu mladost u ciframa izemerenu na nivou od 10%. Međutim, i sama činjenica da se ova promocija vodećeg Pežo modela odigrala gotovo u dvorištu Voklswagena, puno govori sama za sebe. Tuđe je slađe, a i granice pogotovo one mentalne postaju sve tanje. Nikome više nije zagarantovan monopol pa čak ni onaj vezan za tradiciju brenda.

Ovo brisanje mentalnih granica najbolje je osetio Alfa Romeo tržišnim fijaskom nove Giulije. Previše su se uzdali u legendu svog brenda a premalo su se bavili tržišnom pozicijom novog modela. Nisu znali ili su prevideli činjenicu, da se u današnje vreme digitalne preinformisanosti “fanatici” brendova mere u promilima i da na tu kartu nije moguće igrati nakon decenijske pauze. Tržište se osvaja dobrim nastupom i organizacijom, stoga globalno “potapanje” Giulije i fijasko modela 500L u Americi nije slučajano. FCA na polju promocije u javnosti ima sistemski problem koji je rezultirao katastrofom ovakvih razmera. Princip spojenih sudova otkriva krajnji amaterizam i lični stav u odnosu sa medijima (u Srbiji) pa čak ni cenzura “nesimpatičnih” im nije strana. Iako smo nebitni, ovaj virus koji otkrivam u FCA sistemu sada već uzrokuje ozbiljnu groznicu i temperaturu posebno u Americi. A iz ekonomije znamo, kada se Amerika zakašlje, Evropa dobija upalu pluća a nerazvijeni umiru.

FCA promitivni amaterizam u Srbiji otkriva razloge globalnog tržišnog fijaska Alfa Romeo Giulije Twituj ovo!

Stoga nije ni čudo da je FCA šef Markione najavio povlačenje. Kao veliki vojskovođa načinio je početničku grešku. Svoje osvajačke trupe je poveo jako daleko a da pritom nije obezbedio sopstvenu kuću, što podrazumeva i Srbiju jer i ovde mu je kuća. Ako je za utehu, sve velike imperije su se raspale iz istog razloga, pa pre odlaska, valjalo bi mu da bar počisti one koji udobno leškare u njegovoj hladovini.

Očekivano-iznenađujuća vest je stigla iz Opela. Tomas Nojman, prvi čovek ove kompanije je uzdigao brend u poslednjoj deceniji ali je i napravio rekordne gubitke. Odlazi u Audi. Dobro bi to moglo biti za osveženje “četiri prstena” ali samo pod jednim uslovom. Neka gospodin Nojman tamo razvija automobile jer to zna, finansijama neka se bavi neko drugi.

Volkswagen je svoju osvajačku lekciju zvanu “Dizelgejt” naučio pre Markionea. Stoga je sada Volfsburg mudriji i opasniji. Isporukom motora u Rusiju učinio je jednim potezom ono što ni “Panzeri” nisu mogli.

Novi Polo je samo deo moderne slagalice koju formira VW jer shvatili su brzinu promene. Dramatično je skroman a dopadljiv. Baš kakav odgovara ovom vremenu. Jer sutra će se već prodavati i preko Amazona.

U taj koncept modernizacije se uključuje i Hyundai. Rekordno brzo su tržištu ponudili svoju verziju urbanog krosovera. Novim modelom Kona igraju na dobitnu kartu mešavine uspešnosti detalja konkurencije. Pravi automobil za internet trgovinu.

Ni Citroen nije loš. Novi C3 u takođe sub krosover izdanju podseća na stare dane ovog brenda i nepresušnu energiju dobrog dizajna. Sigurno, Citroen je brend koji će obeležiti dolazeću deceniju.

Nekako su se i kod nas odvijale stvari u skladu sa ovom šokantnom sedmicom. Dobili smo novog i sasvim neočekivanog (mandatara) premijera.

Evo nam i pravog testa, koliko je Srbija zapravno spremna da se menja. Čini se da oni “najspremniji” sada postaju najnespremniji.

Miodrag Piroški

Ostavite komentar