Predstavljamo

Novi Ford Kuga i zvanično predstavljen!

Biće dostupna sa tri elektrifikovane pogonske opcije

Ford Kuga
1.96KPregleda

Ford je juče i zvanično premijerno predstavio novu generaciju modela Kuga, na specijalnom događaju koji je organizovan u Amsterdamu. Kao i većina novih automobila, i Kuga će biti dostupna sa elektrifikovanim pogonskim sklopovima.

Ford Kuga

Naime, nova Ford Kuga će se prodavati u Kuga Plug-in hybrid, Kuga EcoBlue mild-hybrid sa “blago” hibridnim pogonskim sklopom i Kuga Hybrid (puni se samostalno). Pored ove tri elektrifikovane varijante, biće dostupne i dve dizel i dve benzinske opcije.

Dizajn i dimenzije

Uz moderniji dizajn po ugledu na novije modele američkog brenda, nova Kuga je po najavama daleko bolja od dosadašnjeg modela u pogledu prostranosti i dinamičnosti, a pritom će biti i ekonomičnija.

Ford Kuga

Kupcima će se nuditi tri paketa opreme, i to Titanium, ST-Line i Vignale. Dostupan će biti i izbor od 12 boja za eksterijer, kao i alu-točkovi od 17 do 19 cola.

Kuga ST-Line donosi nešto agresivniji izgled. Na njemu se ističe crna prednja maska (gril), spojler, zadnji difuzor, krovni nosači i zadnji krovni spojler. Tu su i alu-felne od 18 cola, sportska sedišta, kontrastni šavovi, sportski volan sa ST-Line logoom i slično.

Kuga Vignale je luksuznija verzija,. Ističe se hromiranim detaljima, felnama od 18 cola, doteranim spojlerima, hromiranom prednjom maskom (grilom) i kožnim sedištima.

Nova Ford Kuga je prvi SUV model američkog proizvođača koji je baziran na novoj C2 platformi. Na istoj platformi je postavljena i najnovija generacija modela Focus, kog smo već imali prilike da testiramo. Zahvaljujući tome, nova Kuga je duža, šira i ima veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, predstavnici kompanije Ford tvrde da je novi model za 90 kilograma lakši od trenutne generacije.

Ford Kuga

Što se dimenzija tiče, nova Kuga je duža za 89 mm, šira za 44 mm i niža za 20 mm.  Međuosovinsko rastojanje je duže za 20 mm, dok je zapremina prtljažnika povećana za 67 litara. Bez obzira što je nešto niža nego prethodnik, nova Kuga u predelu glave nudi više mesta za putnike, napred za 13 mm, a pozadi za 35 mm. Takođe, drugi red sedišta se može pomeriti ka prtljažniku, te zbog toga Kuga nudi najveći prostor za noge putnika u svojoj klasi, sudeći po rečima predstavnika Forda.

Ford Kuga

Enterijer i tehnologija

Nova Kuga poseduje i FordPass Connect tehnologiju. To znači da je opremljena ne samo WiFi hotspot mrežom, već i da poseduje tehnologije kao što su lokator vozila, daljinko zaključavanje i otključavanje, daljinsko startovanje agregata i aplikaciju za mobilne telefone preko koje se svemu tome pristupa.

U enterijeru se ističe potpuno digitalna instrument tabla veličine 12,3 inča. Tu je i SYNC3 infotejnment sistem sa ekranom dijagonale 8 inča koji je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay. Tu je i bežični punjač, a kao opcija su dostupni B&O audio sistem i head-up displej.

Od sistema za asistenciju vozaču vredi pomenuti sistem nadgledanja mrtvog ugla, sistem za prepoznavanje pešaka i biciklista, adaptivni tempomat, sistem za pomoć pri parkiranju, sistem za održavanje vozila u jednoj traci, zadnja kamera i slično.

Ford Kuga

Mehanizacija i agregati

Kao što smo već gore napisali, nova Ford Kuga će biti dostupna sa tri elektrifikovana i četiri konvencionalna pogonska sklopa.

Prvi je plug-in hibridni pogonski sklop koji kombinuje 2,5-litarski, benzinski četvorocilindraš sa elektromotorom i baterijom kapaciteta 14,4 kWh. Ovaj pogonski sklop ukupno razvija 222 konjske snage. Prvi plug-in hibridni model Forda u Evropi, Kuga PHEV će sa jednim punjenjem, samo na električnu energiju, moći da pređe do 50 kilometara.

Kuga Hybrid koja se samostalni puni kombinuje 2,5-litarski benzinac sa elektromotorm i litijum-jonskom baterijom. Ford nije otkrio detalje o izlaznoj snazi ovog modela. Razlog je to što se ovaj model na tržištu očekuje tek od kraja 2020. godine. Kuga Hybrid će biti dostupna u varijantama sa pogonom samo na prednje, ili na svim točkovima.

Kuga EcoBlue sa “blago” hibridnom tehnologijom kombinuje 2,0-litarski dizel agregat koji razvija 147 konjskih snaga sa starter/alternatorom i litijum-jonskom baterijom od 48 Volta. Predstavnici kompanije navode da če ovaj model emitovati svega 132 g/km ugljenikovog dioksida.

Naravno, Ford Kuga će biti dostpna i sa konvencionalnim pogonskim sklopovima. Od dizelaša to su 1,5-litarski EcoBlue koji razvija 118 KS i 2,0-litarski EcoBlue koji razvija 187 KS. Tu je i 1,5 litarski EcoBoost benzinski agregat koji razvija 118 ili 147 konjskih snaga.  Ovi agregati mogu biti povezani sa šestostepenim manuelnim ili osmostepenim automatskim menjačem. U ponudi će biti varijante sa pogonom na prednjim ili na svim točkovima.

Treba napomenuti i da je Kuga najprodavaniji Fordov SUV model u Evropi, budući da je na Starom kontinentu prošle godine prodato 153.800 primeraka.

Ostavite komentar