Volkswagen Trinity – radikalno drugačija električna premijum perjanica stiže 2026.
Novi Volkswagenov projekat pod nazivom Trinity, pristići će 2026., u formi premijum električne limuzine.
Posedovaće sistem autonomne vožnje i ujedno će uvesti „radikalni“ novi poslovni model, s tim što će većina funkcija biti u vidu usluga koje se mogu „skinuti“ onlajn.
Buduća perjanica je bila prethodno opisivana kao „visokoefikasni koncept kultnog dizajna“, a priloženi „tizer“ je predstavljen kao deo Volkswagenove prezentacije, sugerišući da će novajlija doći u formi atraktivnog „fastbeka“, sličnog Arteonu.
Nova limuzina će biti konstruisana na novoj naprednoj Project Trinity EV arhitekturi, koja će iskoristiti elemente MEB platforme, ali s novim pogonskim jedinicama i naprednim softverom. To će omogućiti da se u ponudu stave značajno napredniji sistemi, kako u smislu tehnologije vezane za vožnju, tako i one u okviru digitalne konektivnosti.
Volkswagen takođe planira da postavi nove standarde na planu autonomije i vremena potrebnog za punjenje baterije, ekvivalentne brzini kojom punimo rezervoare konvencionalnih automobila.
Projekat Trinity će biti lansiran 2026., nudeći nivo 2+ naprednih sistema vozačke asistencije. Šef Volkswagena, Ralf Brandšeteter, rekao je da će do 2030. verovatno doći do unapređenja na nivo 4, što će omogućiti potpuno autonomnu vožnju na nekim putevima.
Brandšteter je Projekat Trinity opisao kao „softverski automobil iz snova“, rekavši da će biti uveden potpuno novi poslovni model s radikalno redukovanim brojem varijanti. Kupci će moći da biraju jedino veličinu baterije, boju karoserije i naplatke.
Vlasnici će zatim biti u prilici da aktiviraju ili deaktiviraju izvesne funkcije hardvera kada je to potrebno, s tim što će druge karakteristike biti u ponudi u formi „onlajn“ preuzimanja softvera.
„Radikalno ćemo smanjiti broj varijanti“, rekao je Brandšteter. „S Trinityjem, hardver je u velikoj meri unificiran: možete odabrati kapacitet baterije, boju i točkove, a zatim ih naručujete preko smartfona. Funkcije mogu biti postavljene u hodu, možete dodavati karakteristike kroz vaš digitalni sistem.“
Brandšteter je rekao da stavljanje ovakvih funkcija u ponudu, poput spomenutih ažuriranja, znači da će Trinity postati vremenska mašina. Autonomni sistemi će profitirait na novoj „neuronskoj mreži“, koju Volkswagen planira da razvije uz pomoć digitalno povezanih automobila, koji svi dele podatke u realnom vremenu na putevima, u saobraćaju i drugim sistemima.
Mada nema detalja vezanih za inicijalnu cenovnu politiku, Brandšteter kaže da je Projekat Trinity dizajniran da „lansira novu tehnologiju u velikom obimu za mejnstrim tržište“, doavši da s Trinityjem Volkswagen „ponovo donosi budućnost u serijske automobile“.
Serijska verzija Projekta Trinity će se proizvoditi u Volkswagenovoj bazi u Volfsburgu, s tim što nemačka firma kaže da će „revidirati proizvodnju onakvu kakvu je poznajemo danas“. Smanjivanje hardverskih varijanti će dramatično ubrzati vreme porizvodnje, jer će biti redukovan stepen složenosti, uz uvođenje novih proizvodnih tehnologija.
Sestrinski Audi takođe razvija naprednu novu EV platformu pod imenom „Artemis“, koja će verovatno biti iskorišćena za buduće visokotehnološke premijum modele Audija, Bentleyja i Porschea. Brandšteter je ova dva projekta nazvao „komplementarnim“, sugerišući da će Projekat Trinity biti ključni pokretač softverskog razvoja u okviru grupe.
On će biti ključni deo nove Volkswagenove „Accelerate“ strategije, pod kojom firma cilja da razvije novi poslovni model, posebno kada je reč o digtalnim servisima i ažuriranju softvera.
Vrele Gume