Nova generacija Volkswagenove ikone je konačno pred nama.
Razvoj novog VW T7 smo pratili godinama. Čekanje je sada (gotovo) završeno , jer omiljeni Volkswagenov kombi je oficijelno predstavljen u Multivan formi. Na Transporter ćemo još malo pričekati, ali dobrodošlicu možemo poželeti VW-u T7 2022.
Bez dileme, najveće vesti vezane za novu generaciju su one koje se tiču motorizacije. Po prvi put Multivan dobija „plug-in“ hibridni pogon. Nazvan eHybrid, kombinuje 1,4-litarski TSI s elektromotorom od 85 kW, a zajednički generišu 160 kW (217 ks). Litijum-jonska baterija od 13 kWh je postavljena ispod poda vozila, s tim što je utičnica locirana s desne strane. VW još uvek nije objavio podatke o performansama i autonomiji, ali nas je informisao da je Multivan pogodan za kratke vožnje u urbanom okruženju. Što se menjača tiče, ekskluzivnu opciju za PHEV čini šestostepeni DSG.
Ukoliko ste od onih koji (još uvek) nisu zainteresovani za elektrifikaciju, VW nastavlja s ponudom SUS motora. Odmah na početku, kupci mogu da biraju između 1,5-litarskog TSI sa 136 ks (100 kW), ili 2,0-litarske TSI jedinice s 204 konja (150 kW). Oba motora sagorevaju benzin, dok će turbodizel varijanta (150 ks – 110 kW) biti dostupna sledeće godine. Bez obzira na motor, sedmostepeni DSG je jedina dostupna opcija.
Naravno, suština Multivana je da bude svestrano vozilo, i s tog aspekta T7 ne razočarava. Nešto je veći u poređenju s prethodnikom, s proširenom verzijom koja nudi 4.053 litra korisnog prtljažnog prostora. U igri je i novi, modularni sistem sedenja s individualnim zadnjim sedištima, koja su podesiva i lako uklonjiva.
Ona su deo nove postavke enterijera za koju VW kaže da je „salonska“, s drugim redom sedišta koja se takođe rotiraju za 180 stepeni, formirajući konferencijski aranžman. Multifunkcionalan sto je takođe modularan, s kliznim mehanizmom.
Panoramski krov je opcija, dok će vozač i suvozač znati da cene standardnu digitalnu postavku ekrana. Klaster instrumentacije je dijagonale 10,25 inča, a pridružuje mu se 10-inčni displej info-zabavnog sistema na centralnom grebenu. Ukoliko nekome to nije dovoljno, tu je „head-up“ displej, po prvi put prisutan u jednom VW komercijalnom vozilu.
Kabinski aranžman usvaja minimalistički stajling, ali oplemenjen obiljem napredne tehnologije. Standardna postavka info-zabavnog sistema nosi naziv Ready 2 Discover i uključuje We Connect (bez nadoknade), koji između ostalog uključuje pomoć u slučaju kvara i obaveštenje o statusu vozila. We Connect Plus je dostupan besplatno tri godine, a podrazumeva sve vrste digitalnih servisa poput navigacije, izveštaja o saobraćaju u realnom vremenu itd.
Premijum Harman Kardon audio sistem pruža zvučnu moć od 840 W, koja se isporučuje putem 14 zvučnika, a tu su i brojni priključci za različite uređaje širom kabinskog prostora.
VW je odlučan da u novi Multivan uključi bezbednosne i sisteme vozačke asistencije. Nemački proizvođač kaže da vozilo poseduje ni manje ni više nego 34 različita sistema koja se odnose na bezbednost, komfor i vozačku asistenciju, uz automatsko kočenje i održavanje vozila unutar vozne trake u standardu. Car2X je komunikacioni sistem uz pomoć kojeg Multivan može da „razgovara“ s drugim vozilima i odgovarajuće opremljenom infrastrukturom, informišući vozača o potencijalnim rizicima. Poluautonomna vožnja je takođe dostupna uz Multivan s Volkswagenovim IQ Drive sistemom nudeći automatski tempomat i asistenciju u održavanju vozne trake.
Cenovnik i dostupnost na tržištu biće objavljeni nešto kasnije.
Vrele Gume
3 Komentara
Comments are closed.
[…] ID Buzz je prvo komercijalno vozilo koje će koristiti Volkswagenovu MEB modularnu arhitekturu. Takođe će dobiti i putničku „Microbus“ varijantu, koja će poslužiti kao zamena za jedanaestogodišnji Touran i električna alternativa novom Multivanu. […]
Prelep je, takva će mu biti cena. Protivnik sam hibrida jer nisu za naš mentalitet, kao ni standard. Za Balkan su atmosferski motori jer prelaze milion km i može im se ugraditi TNG za male pare (350)
Nisam neki ljubitelj VW-a, ali ovaj mi se sviđa. Okolo dobar, unutra nazad dobar, vozačko mjesto mi se ne sviđa, nekako sterilno… Ali vjerujem da ovo neće biti ni malo jeftino…