Vesti iz Volkswagena: ponovi radi isporuka Golfa, nove kritike, novi CEO
Novosti iz Volsfbirga, i okoline
VW „sredio“ softver Golfa MK8, Slovenac kritikuje isti; promene u rukovodstvu VW-a
Po jedna dobra, loša i neutralna (sa tendencijom ka dobroj) vest stiže nam iz nemačkog Volkswagena ovih dana.
Nastavljene isporuke Golfa 8
Prošlog meseca objavili smo da je Volkswagen bio prisiljen da zaustavi isporuke novog Golfa Mk8 zbog problema sa softverom. Kako je preneto, problem je bio u nemogućnosti automobila da u slučaju nesreće kontaktira hitne službe, što je obavezna funkcija za nove automobile u Evropi.
U intervjuu za poslovni list Handelsblatt, potparol VW-a objavio je da je sada to pitanje rešeno i da se isporuke Golfa 8 konačno mogu nastaviti. Navodno je greška pronađena i svi „neispravni“ automobili su dobili ažuriranje softvera koje će eliminisati problem definisan kao „nepouzdan prenos podataka“, prenosi Autonews Europe.
Otprilike 30.000 modela Golfa 8, proizvedenih od prošle jeseni, prijavljeni su da imaju ovu softversku grešku. Većina njih je namenjena kupcima u Evropskoj uniji. Najnoviji Golf dobio je skroz novi moderni enterijer i najnovija tehnološka rešenja implementirana od strane najvećeg nemačkog proizvođača automobila iz Volsfburga. Nažalost, sva ta napredna tehnologija u „narodnom vozilu“ prouzrokovala je razne tehničke greške i „bagove“, što je usporilo kako proizvodnju tako i prodaju i isporuke modela koji se dugo čekao.
Osma generacija kultnog Golfa u Nemačkoj se prodaje od decembra prošle godine po početnoj ceni od 19.995 evra .
Golf 8 na meti stručne kritike i zbog „škrtarenja“ u izradi
U isto vreme, svet je obišla vest u kojoj slovenački YouTube kanal MtlCarGarage poredi novi Golf Mk8 sa prethodnom generacijom, i izvlači ne baš pozitivne zaključke u vezi sa smanjenjem troškova u proizvodnji novog Golfa. VW je napravio prilično velike promene u prelazu sa Golfa Mk7 na Mk8, posebno u unutrašnjosti, što baš i nije „leglo“ nekim vlasnicima prethodnog modela.
Specijalisti za vozila iz VW grupacije, ekipa Mtl Car Garage iz Slovenije, rešili su da direktno uporede detalje Golfa Mk8 sa prethodnom generacijom ovog modela. U svom videu oni navode brojne zamerke u načinu smanjenja troškova koje su pronašli na novom Golfu, sa naglaskom na konstrukciju, dizajnerska rešenja, ali i ergonomiju vožnje novog modela.
Neke od zamerki su sitnice poput zamene Mk7 hidrauličnog držača haube za tradicionalni nosač na Mk8, Druge su nešto ozbiljnije, poput uklanjanja malog prostora za odlaganje stvari sa vozačeve strane i tapacirane obloge u pretincu ispod suvozača, zbog čega se sve stvari u njemu „čuju“, tj. lupkaju prilikom čak i blagog treskanja automobila i neravnina na drumu. Takođe, elegantni unutrašnji retrovizor bez okvira koji je bio ugrađen u Golf 7, nije se našao u Osmici, već je sada tu klasično ogledalo sa okvirom poput onih na jeftinijim i starijim modelima. Pored svega toga, primećeno je i odsustvo gotovo svih fizičkih dugmića i tipki u enterijeru novog Golfa.
Da ne bude da su samo kritike i zamerke uočili, pohvale i prednost novom Golfu su otišle za način sedenja i udobnost, sisteme asistencije vozaču, kao i celokupnu bezbednost vozila, što nije mala stvar složićete se.
Volkswagen ima novog CEO
Konačno, kao treća vest iz Voslfburga stiže nam informacija da je za izvršnog direktora brenda Volkswagen postavljen je Ralf Brandstätter, dosadašnji operativni direktor. On će kormilo Volskwagena preuzeti od Herberta Diess-a, koji će zadržati funkciju CEO cele VW Grupe, kao i do sada. U nemačkom gigantu su procenili da je potrebno razdvojiti ove dve pozicije, odnosno da se Diess više posveti grupaciji, a sada praktično drugi čovek VW Grupe Brandstätter samo brendu Volkswagen koji je u velikim problemima kao što znamo.
Brandstätter je u kompaniji od davne 1993. godine. Počeo je kao običan šef nabavke delova, a jedno vreme je bio i jedan od šefova kompletne u okviru brenda Seat. U poslednje dve godine bio je na poziciji glavnog izvršnog direktora marke Volkswagen. Svi se nadamo da će njegovim postavljanjem na poziciju CEO brend VW krenuti „stazom stare slave“ i da će biti manje negativnih vesti koje nam stižu iz Volsfburga.