Online plus

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina

1KPregleda

Zamislite vaš savršen dan…

Ptice cvrkuću, leptirići lete, skakućete sa noge na nogu, u korpici nosite baki kolače. Uuu ne, greška, to je Crvenkapin savršen dan


Moj savršen dan kreće otprilike ovako: budim se, sluške na uši, električna gitara u ruke, 15 minuta “Rock” buke za razbuđivanje i pravac na trčanje. Sledi doručak, krećem na posao, ulazim u auto, okret ključa, kratko cvrkutanje alnasera i opet prijatna buka, kombinacija „laveža“ motora i grmljavine iz zadnjeg lonca. Prosto da se čovek naježi od miline.

Garaža se pretvara u „Sidnejsku operu“, lagana „turaža“ da još više nadražim čula sluha ali bez preterivanja da vibracije ne aktiviraju alarme na komšijskim automobilima, a verujte da je to neprijatna situacija, kad pet automobila u istom trenutku ispuštaju neartikulisane zvuke u veoma akustičnoj garaži.

Uživanje tek počinje. Dok se izvlačim iz podzemne garaže, zvuk se odbija od zidova, a motor pod opterećenjem pravi još lepšu melodiju, jedva čekam da izađem na ulicu i da ga za par hiljada obrtaja više zavrtim. Muziciranje počinje, vožnja u skladu sa propisima ali međugas je obavezan u oba slučaja, bilo da prebacujem u viši stepen prenosa ili vraćam jednu brzinu niže. Vožnja kratko traje pošto redakcija nije puno udaljena od stana, ali sasvim dovoljno da stavi osmeh na lice.

Nakupljen pozitivnih vibracija iz sve četiri izduve cevi, spreman sam da pišem i podelim neke lepe vesti iz auto-moto sveta sa našim vernim čitaocima. Međutim, čim sam seo za radni sto i otvorio laptop, kreće „drndanje“ raznih građevinskih mašina, koje kao da su u hodniku redakcije, izluđujući zvuci ruše mi kocentraciju, a ni moj kolega preko puta nije imun na te kakofonične i nesavršene zvuke neprijatnog tonaliteta.

Pitanje je kako prevazići ovu strašnu situaciju? Postoji samo jedan način da se to reši, način koji želimo da podelimo sa vama. Treba zadovoljiti svoja čula, ali kako? Meni lično najviše godi grmljavina koju proizvode mašine sa dvanaest cilindara u V rasporedu, a još je veće zadovoljstvo ako su u pitanju atmosferski agregati. Zato će našu malu plej listu činiti sledeći izvođači: Ferrari LaFerrari FXXK, Lamborghini Aventador LP 750-4 SV i umetnost na točkovima u vidu Pagani Zonde Revolucion.

Da podsetimo da je našim muzičkim zvezdama zajednička dodirna tačka upravo njihovo dvanaestocilindarsko srce, koje je centralno pozicionirano iza vozačevih leđa, a ispred zadnje osovine. Sva tri modela imaju afinitete prema trkačkoj stazi, mada je Aventadoru dozvoljeno da se kreće i u redovnom saobraćaju, dok Ferrari i Zonda nemaju takvo ovlašćenje.

Pre nego što se prepustimo uživanju u harmoničnim melodijama, evo par informacija o glasovnim mogućnostima ovih zveri na točkovima.

Novi član Ferarijeve porodice automobila koji se koriste samo na trkačkoj stazi i pripada FXX programu je pomenuti LaFerrari FXXK. On poseduje dobro poznati V12 agregat iz drumske verzije, čija je zapremina iznosi 6,3 litre i u ovom izdanju proizvodi 50 konja više, što u ukupnom zbiru iznosi 850.

Drugi član ovog muzičkog trija je Lamborghini Aventador SV sa deficitom od 100 konjskih grla, ali ništa manje nije gromoglasan. Pagani Zonda Revolucion je pronašla zlatnu sredinu između Lamba i FXXK i „zapevaće“ nam sa 800 konjskih grla.

Naš savet vam je da stavite slušalice u uši i maksimalno uživate u sva tri nastupa, a posle toga natrag u realni svet sa napunjenim rezervoarima…

Branko Avramović

Top Reviews

Video Widget

gallery