AktuelnoTESTOVIVesti

Uporedni test: Renault Austral protiv Mazde CX-5

20KPregleda

Klasika protiv napretka: Mazda CX-5 G165 protiv Renault Austral 160 MH

 

 

 

VIDEO:

 

 

 

 

Naše automobilsko tržište je ovog proleća bogatije za nekoliko zanimljivih modela među kojima je i upravo predstavljeni Renault Austral kojeg smo ove sedmice testirali na putevima Srema.

 

 

 

 

 

 

Naravno, već i po YT komentarima jasno je da većinu ljubitelja automobila zanima gde je svoje mesto našao Renault Austral i kakav je u odnosu na neposrednu konkurenciju Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5.

 

 

 

Dok Vrele Gume TV pogon priprema veliki uporedni test većine modela u segmentu, evo i prvih utisaka iz direktnog dvoboja Renault Austral 160 MH i Mazde CX-5 G165 koja važi za jedan od popularnijih modela u ovoj klasi. 

 

 

Dizajn

 

 

 

 

Iako se i dizajnu i ukusima ne raspravlja, evidentno je da „stara“ Mazda CX-5 koja je na tržištu u ovom obliku već nekih 7 godina, restilizacijom nije postala devojka.

 

 

Nekada prihvatljiv i pre svega dopadljiv dizajn Mazde CX-5, delimično je osvežen novim elementima pre malo više od godinu dana, ali u osnovi danas deluje potpuno demode u poređenju sa dolazećim talasom gore pomenute konkurencije. 

 

 

 

Sa druge strane stoji naslednik uspešnog modela Renault Kadjar, kojeg stratezi Renaulta nisu šminkali već su odlučili da imenuju i naprave potpuno novog naslednika.

 

 

 

Renault Austral! Smešten je na novu CMF CD platformu, koja je suštinski namenjena modelima iz električne grupacije za modele koji dolaze u budućnosti što govori dosta već samo za sebe. 

 

Mazda CX-5 inače poznata po čvrstini karoserije, na ovom polju dobija dostojnog rivala sa čvrstom i nešto lakšom bazom.

 

 

 

Mazda još uvek zadržava laganu prednost zbog vrata koja se otvaraju pod uglom od 90 stepeni i omogućavaju za nijansu lakši ulazak u automobil, koji je kod oba modela izuzetno prijateljski nastrojen posebno prema malo krupnijim ili baš krupnijim korisnicima.

 

 

 

 

 

Izgled Renaulta Australa je u duhu novih vremena i dizajna koji treba da predvidi i dolazeće trendove i svakako mnogo atraktivniji i privlačniji od Mazde CX-5 iz bilo kojeg ugla posmatrano. 

 

Ocena dizajna:

– Mazda CX-5: 4,2
– Renault Austral: 4,7 

 

 

Enterijer

 

Kod Mazde CX-5 ništa novo i reklo bi se već viđeno, sa visokim standardom kvaliteta materijala i nivoa ugradnje. Dizajn enterijera Mazde nakon toliko godina tavorenja na istom stilu liči na pregaženu mačku. Prevaziđeni i kao da se nalazimo u kabini nekog vremeplova a ne automobila.

 

 

 

 

OK, moram priznati, dopada mi se još uvek klasična instrument tabla kojoj uvek i u svakoj prilici dajem prednost u odnosu na digitalizaciju i to bi bilo sve od mojih simpatija.

 

 

 

Renault Austral

 

Ako prebacujete visinu od 185 cm i 100 kg, sedišta u Mazdi CX-5 su tradicionalno tesna i neudobna.

 

Klasična ručica automatskog menjača i komande klimatizacije mogu se nazvati praktičnim ali takođe već odavno prevaziđenim.

 

 

Kada je u pitanju monitor tzv. infotjementa tu takođe takođe nema poređenja ni po veličini ni po softverskim rešenjima. Renault Austral dominira

 

 

 

 

Renault Austral u isto vreme nudi mnogo konfornija sedišta i bar na oko daleko privlačniju unutrašnjost.

 

 

Renault Austral

 

Dva digitalna displeja od 12 inča pokrivaju sve vozačke potrebe uz napomenu da je ovde sada i Google aktivna navigacija, što se u praksi pokazuje kao mnogo funkcionalnije rešenje od klasičnih navigacionih programa koji nemaju informacije o trenutnom stanju u saobraćaju.

 

 

Renault Austral

 

Renault je u Australu zadržao manuelni način regulisanja klimatizacije uz zaista genijalan dodatak klizećeg oslonca za ruku vozača, koji je tako praktičan i može se reći bitan za bezbednost saobraćaja. 

 

 

Osim što se u Renault Austral sedi udobnije, valja naglasiti da se pomeranjem zadnje klupe, dodaje još mnogo prostora putnicima koji se voze nazad, i koji za razliku od Mazde mogu koristiti i srednje sedište jer nema tako visokog centralnog mosta.

 

 

 

 

Mazda ima nešto veći prtljažnik, ali i značajno lošiju izolaciju kabine, posebno podvozja koje odaje svaki kamenčić ili neravninu na putu. 

 

 

 

 

 

Ocena komfora i enterijera:

– Mazda CX-5: 4,0
– Renaul Austral : 4,8 

 

 

Motorizacija i pogon 

 

 

Ako je do sada zabeleženo mnogo razlika između ova dva modela, do pitanja motorizacije, one su samo simbolične budući da su ovde zastupljene dve potpuno različite filozofije.

 

 

 

 

Mazda se čvrsto drži onoga što ima, a to su standardni atmosferski motori, delimično osveženi u duhu vremena ali koji zadržavaju i velike radne zapremine pa i dizel opciju.

 

Sa druge strane Renault se opredelio za svega dva benzinska turbo motora, četvorocilindarski od 1.333 ccm za lake hibride sa 140 i 160 KS i trocilindarski od 1,2 litre za E-Tech hibrid od 200 KS. 

 

Iako u suštini podržavam veće zapremine agregata, na primeru Renault Australa se vidi koliko je nova tehnologija napredovala a po Mazdi se očitava da su velike zapremine motora zapravo pokojna Mileva automobilske industrije.

 

 

 

 

Osim što raspolažu sa manje više istom snagom 160/165 KS na strani Mazde, Austral zahvaljujući turbo tehnologiji postiže značajno viši obrtni momenat od 260 Nm (na 1.750 obrataja) naspram Mazdinih 210 Nm na solidno višem režimu obrtaja.

 

U praksi to znači da Austral efikasnije ubrzava posebno u „sport“ modu i da je neuporedivo ekonomičniji.

 

 

 

 

Prosečna potrošnja Renault Austral 160 na testu je iznosila 7,2 litre.

 

 

 

 

 

Mazda CX-5 G165 prosečno troši 10-10,2 litre goriva na 100 pređenih kilometara

 

 

 

 

 

Matematički gledano, Mazda CX-5 G165 troši za trećinu više goriva od Renault Australa na sličnu snagu agregata.

 

 

Mazda CX-5 prosto guta gorivo u svim prilikama, posebno u gradskim uslovima kada stiže i do 11 litara potrošnje na 100 km. 

 

 

Renault se u svim uslovima uprosečio na potrošnju između 7 i 8 litara što ga čini mnogo, mnogo ekonomičnijim.

 

 

 

Za oštar karakter Australa osim turbo sistema, zadužen je i novi X-Tronic CVT menjač koji ne traži više bilo kakvo održavanje a radi zaista iznenađujuće skladno i rekao bi da iz motora izvlači i ono što on nema.

 

U odnosu na staromodni 6 stepeni automatik u Mazdi, doživeli smo i da jedan CVT menjač bude „zakon“ klasičnom automatskom menjaču.

 

Takođe Renault Austral se značajno oslanja i na laku hibridnu asistenciju koja je ovde usavršena u praktičnom smislu, da olakša start vozila i smanji potrošnju goriva.

 

 

 

Velika zamerka Renaultu je pozicija poluge automatskog menjača na stubu upravljača sa desne strane koja traži prilagođavanje vozača, jer u protivnom umesto pozicije Drive sledi uključivanje brisača.

 

Ocena motora, menjača:
– Mazda CX-5: 3,8
– Renault Austral : 4,5 

 

 

Dinamika vožnje 

 

Deo testa gde se ova dva modela gotovo ne mogu porediti.

Laki hibrid, Renault Austral 160 se pokazao kao SUV koji je bar u svojoj klasi sigurno najstabilniji sa izuzetno preciznim i direktnim upravljačem, koji nudi i izvesnu povratnu informaciju.
Dinamika vožnje u sport režimu prati ovaj trend uz sjajan balans težina i ležanje u krivini koje je za svaku pohvalu.

 

 

Ovaj „trim“ istovremeno pokazuje i neke slabosti, poput nešto manje udobnosti i više štruckanja na lošem asfaltu.

 

Mazda CX-5 nudi prednost po pitanju mogućnosti izbora pogona na sve točkove što Austral nema, ali zato Renault u Australu nudi usavršeni 4-Control samovodljive zadnje osovine koja čini mnogo dobrih stvari u gradskim uslovima vožnje kada sa 10,4 metra prečnikom ima radijus Renault Clio modela ali i prilikom praćenja brze i oštre krivine.

 

Mazda CX-5 165G sa druge strane ne nudi ništa novo, pokazuje savršen penzionerski karakter. Lagane, udobne i defanzivne vožnje su njen teren. Kada se jednom zaleti onda ide i ne voli previše akcije, ne podnosi brze krivine i dodavanje „vatre“, dok Renault Austral baš traži da ga se udari po guzi… 

 

 

 

Ocena utisaka u vožnji i dinamike:
– Mazda CX-5: 4,0
– Renault Austral: 4,5 

 

 

Neko voli fino, neko žestoko, neko starije a neko mlađe i agilnije, stvar ukusa uz konstataciju da je Renault Austral po meni najbolji Renault poslednjih nekoliko dekada.

 

Ako svemu dodamo i da je Mazda CX-5 G165 sa 38.190 evra skuplja za preko 5.000 evra od Renault Austral 160 (32.400 evra) dileme nema. Ako svemu dodamo bar kod nas mnogo ozbiljniju servisnu podršku koju Renault nudi svojim klijentima, stvari su kristalno jasne.
Mazda CX-5 165G, je izgubila na svim poljima, negde manje negde više.

 

 

Retki su segmenti u kojima Mazda CX-5 ima bar ravnopravnost

 

 

 

 

Sve ove subjektivne priče jednog testa, dokazuje i prošlogodišnji objektivni debakl na tržištu Evrope pa i Srbije sa svega 4,2% tržišta koji je Mazda CX-5 zauzela u svom segmentu.

 

 

A do skoro Mazda CX-5 je bila jedan od tržišnih lidera, sada je potpuno zgažena od nekadašnjih luzera poput Kia Sportage i Hyundai Tucson.

 

 

 

Moraće uvek uredni Japanci da menjaju mnogo toga u Mazdi, od tehnike, filozofije do personalnih pitanja. Parna mašina je prevaziđena jer su vizionari verovali u budućnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Isto je i danas, pa slobodno tvrdim, vreme Renault Australa dolazi! Ko sme da se kladi? 

 

 

 

 

Konačna ocena

– Mazda CX-5 G165 : 4,0

– Renault Austral 160 : 4,62

 

 

BONUS PLUS: TEST HYUNDAI TUCSON

 

 

 

 

Testirao: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški

Kamera: Miroslav Šosberger

Montaža: Jovica Grujin

22 Komentara

  1. Mazda se kroz istoriju pokazala kvalitetnijim automobilom nego većina evropskih iste klase. Auto industrija je malo zapala u tehnološki ćorsokak, nudeći nove tehnologije koje mogu biti poprilično problematične. Turbo, CVT, i Hibrid zajedno, može da donese velike glavobolje nakon 100,000 pređenih km. Sve zavisi koliko ko želi da zadrži auto u svom vlasništvu. Malo je preuranjeno reći da sve to što je novo je i bolje, vreme će pokazati svoje, ali ja bih ipak pre se odlučio za atmosferca sa normalnim automatskim menjačem umesto turbo, CVT, hibrid varijante. Moj glas ide za Mazdu.

  2. Kupovao sam Vrele Gume od prvog broja, maltene ih čuvao godinama, ali čini mi se da nikada u svojoj istoriji niste ovako nisko pali. Postali ste objektivni kao Informer, Pežo 308 ima dovoljno mesta pozadi, Mazda je ružna i dosadna u vožnji… Pritom Vi nijednu sliku Mazde niste objavili, na naslovnoj Vam je slika modela sa nemačkim tablicama.
    Takođe priča o debaklu prodaje modela koji je 20 po prodaji u svetu, na bazi prodaje na srpskom tržištu. Takođe sve Mazde iz 2023. dolaze sa tehnologijom lakog hibrida, ali Vi i niste testirali Mazdu. Izgleda da Vam se neko iz Mazde baš dobrano zamerio. Bruka i sramota

    1. Šteta je što nemate objektivnih argumenata za Vaš komentar.
      Iza našeg testa je 30 godina iskustva, rada i što je najvažnije novinarske nezavisnosti koju niste spremni da prihvatite.
      Šteta!
      Živeli

      1. O kakvoj nezavisnosti Vi pricate? Objektivni argumenti su… prodaja u svetu, a ne u Srbiji… Mazda CX5 je nakon Honde RAV4 i Toyote CRV treći najprodavaniji SUV u svetu u 2022. godini sa preko 363000 primeraka! Austral se prodao u nesto iznad 6000 primeraka u prosloj godini…istina kasnije je pocela prodaja.
        Pricate o potrosnji Mazde CX5, sprit-monitor.de daje cak nizu prosecnu potrosnju od Australa, ali Vi ste dosli do zaista fantasticnih cifri do koje nijedan medij nije dosao.
        Pri tom se profesionalno sluzite recima „pregazena macka“ „pokojna Mileva“ „debakl na trzistu Evrope pa i Srbije“… Sto ne kazete da se Austral na maticnom evropskom trzistu prodao u manje primeraka nego jedan Citroen C5 Aircross tj manje od 7000 komada.
        Zaista me podsecate na Jelenu Karleusu, mozda i Vi i ona imate 30 godina iskustva (pevanja), ali ste obraz izgubili.
        Ako ima neko pametan u Emil Frey, nakon citanja ovog testa ce Vas pozvati i reci Vam da malo upristojite tekst jer bi se i oni trebali malo stideti ovakvog bespredmetnog clanka.
        Da ne pricam o tome da niste naveli koje pakete opreme ste testirali, opremljenost tj sadrzaj paketa i jos ste cene stavili odokativno, bez usporedbe sadrzaja paketa… Doduse Austral ste po slikama ocigledno vozili, a Mazda CX5 se vozila po inostranstvu

        1. Najpre, prodajne brojke Mazde CX-5 su još inercija kombinacije mnogo lima za malo para i upakovanu bajatu tehnologiju. Još ako poredimo sa prodajom modela koji je startovao na tržištu svega par meseci u 2022. jasno je koliko ste tendenciozni ili imate interesa u svemu.
          Vrednosti potrošnje su izmerene na testu pod približno jednakim svakodnevnim uslovima.

          Pošto smo mi javne lilnosti sa imenom i prezimenom i zanimanjem a vi osoba pod pseudonimom, dalje komentare nastavljamo samo ako se lepo svima nama javno predstavite.

          Do tada ste vi obično klepetalo koje nema onu stvar i koje se skriva i vređa jer nema argumenata već samo „poznato je“ i „drugi pišu“.

          Naših 30 godina iskustva i ono što smo stavili u glavu obilazeći ceo svet i baveći se testovima automobila je naš najveći kapital.

          Pozdrav

  3. Poštovani Miodraže,

    U Vašem testu novog Nissan Qashqai modela ste izjavili da je isti motor slab i lenj, a u Australu ga hvalite u veoma sličnoj karoseriji. Da li možete opisati razliku?

    Srdačan pozdrav,
    Vladimir

    1. Stvar je veoma jednostavna. Nov e-CVT menjač i blaga hibridna asistencija upravo popunjavaju „rupe“ koje je ima Qashqai. Osim toga Austral je bolje projektovan i daleko agilniji i upravljiviji, pa i to stvara bolji subjektivan utisak.
      Realno, za dva koplja je Austral iznad Nissan Qashqai.

  4. Ovde je ako sam dobro razumeo samo rečeno „Car je go“ i ne vidim ništa zlonamerno ako čovek detaljno pročita tekst.
    Zanimljivo kako se u komenatrima javljaju uglavnom vlasnici Mazde da tvrde kako je to najbolji auto na svetu i da je premijum. Drugari, za 30.000 evra nema premijuma već 20 godina, ispadate smešni kao i sa vašim prosečnim potrošnjama. Dobro je poznato da Mazda kao recimo i Toyota (ako nije hibrid) troše znatno iznad proseka klase.
    Mazda je danas prevara i komercijala kao i većina stvari.
    To što ne prate trendove i smernice auto industrije ne znači da su genijalni već jednostavno profitabilni jer ne ulažu u razvoj, kockajući se sa poverenjem vernih fanova i korisnika.
    Ako je tačno da im prodaja u Evropi strmoglavo pada, eto i dokaza.
    Nisam vozio Renault Austral pa ću se suzdržati od daljih komentara

    1. Nije mi jasno, ako nisi vozio mazgu kako je možeš porediti?
      Kakav je u odnosu na Tupsona,ali to moraju baš biti paralelno voženi, a ne jedan danas (friški dojmovi, drugacije raspoloženje, svi se sjećamo Forda i Rajkovića) a drugi prije godinu dana pa da poredim ? 32k za dildu mi nešto malo (nije da se žalim) u današnje vrijeme kad i dacija prebacuje 25k eura, još ako bude popusta moglo bi biti i kupaca.
      Nije baš da je Reno cvijeće, kako je Gvero u epizodi u kojoj igra Mirko Rašić rekao : sačuvaj Bože renoa ispred kuće (ili tako nekako)😜

  5. Poštovani ,govoriti o Mazdi CX5 kao pokojnoj Milevi auto industrije sa potrošnjom koja je daleko od istine u Vašem slučaju jeste samo iz Vama poznatih razloga.Ja govorim to jer sam vlasnik Mazde CX5 i to mogu reći prezadovoljni.Vozilo odiše kvalitetom izrade materijala unutrašnjosti i izuzetnom preciznošću prilikom same vožnje.Neću dužiti više i reći ću samo da je prosek na pređenih 3.500 km od kako sam kupio CX5 6,8l.Pozdrav

      1. Sto se mene tice Mazda vec godinama ide putem bez kraja. Ne samo ovaj vec i drugi testovi pitvrdjuju karakteristike Mazdinih motora. Penzionerska lagana voznja bez velikih mogucnosti. To je i moj licni utisak. Kvalitet izrade i subjektivni utisak je licna stvar. Svakako Mazda nije za mene.
        Imao sam test voznju Australa sa ovim motorom i menjacem. Mogu reci da je vrlo ugodna , menjac neocekivano odlican, u kabini tisina, performanse vrlo pristojne. Malo cu se ograditi jer je voznja bila od Hit auta do aerodroma sto nije bas dovoljno.

    1. Greška, vidim da su ubacili nove pakete sada. Svejedno, ne slažem se sa milion stvari… Moja cx5 sa 165 KS i manuelnim troši na otvorenom 7-7.5 po gradu 9.5-10. Prosek za nekih 10k je 8.2. Enterijer je smešno poredi sa tucsonom i sportage, ima manje opreme i manje ekrane ali je osećaj u vožnji 3x luksuzniji i lepši. Treće, ne razumem koju svrhu ima prodaja 2022 kada su Kia i Hjundaji jedini imali velike lagere vozila dok se za sve ostale čekalo po min 6 meseci. Nikakvo merilo nije…

      1. Nece me niko ali niko ubediti da je Renault bolji od Mazde. To je neuporedivo u svakom smislu, Mazda je premijum Ili blizu premijuma, za razliku od navedenih.

    2. Ja sam vlasnik Mazde CX5 i imam 110 kilograma. Udobnost odlična, potrošnja ni blizu napisane, moj auto ima prosek 6,7 (pišem o motoru 2.2 diesel).

  6. ja ne znam koju ste vi Mazdu vozili na ovom testu , ali samo za primer iz realnog života , moja Mazda CX-5 sa 2.5 turbo motorm i 250KS troši u proseku 9.2 litara na 100Km a uzorak je 27.000 predjenih kilometara.

    Slažem se da je pomenuti motor 2.0 sa 165 KS poprilčno nekonkuretan ali je jako pouzdan i ne troši ulje i nema problema skoro pa ni na jednoj poziciji već duže vreme. Za Renault / Nissan jedinicu od 160 KS to sve se ne može reći ali neću da ulazim previše u detalje , samo ću reći nisu ista liga glede pouzdanosti .

    Izbor takmaca je pomalo neodgovarajući , stavili ste na crtu model iz 2017. sa motorom iz 2015. i model iz 2023. sa motorm iz 2019. Naravno da ste zaključili da je novije bolje !

    1. Testirali smo novi model koji je isporučen u martu 2023. kupcu.
      Kada bude noviji i moderniji vrlo rado ćemo izneti sve objektivne utiske.
      Slažemo se oko kvaliteta motora, to nije sporno kao i činjenica o potrošnji istoga. Što se dugovečnosti tiče, to su sve neproverene teorije…
      Hvala na komentaru i vašim podacima

    2. Skroz se slazem sa komentarima koji idu u prilog Mazdi. Mazda se drzi onog sto se pokazalo kao pouzdano i sigurno, dugorocno gledano, za razliku od evropskih proizvodjaca koji i kad naprave dobar motor ili sl, prestanu da ga proizvode i zamene ga nekim novim koji se pokaze kao sranje. CVT menjači, turbo, pretersna elektrifikacija, tač skrinovi (dokazano utiču na nebezbedniju vožnju)… sve stvari od kojih nepotrebno vremenom boli glava, mazda je sve to isključila.. Mazda pravi pouzdana i dobra vozila, daje garanciju 6 godina itd, što se nikako ne može reći za Renoa koji daje samo 2 godine itd.
      Ono sa cim mazda generalno kuburi su korozija i losa boja, al to su stvari koje se lako rešavaju stavljanjem dodatnih zaštita..
      Ovo oko dizajna je zaista relativno, meni lično je Austral preružno auto.

      1. Ja se slažem sa komentarima u članku koji idu kontra mazge i šta ćemo sad 😃 mene smeta što se takav tekst o mazgi ne napiše kad se o njoj govori, a ne da moram ganjati neke buduće testove, iliti istinu o Australu saznajemo kad ga bude porediti sa kijom, tad ćeš čuti o tv u autu i da njemu tu nije mjesto, nepouzdanom motoru itd😜

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery