Online plus

Trendovi boja automobila

2.3KPregleda

Zeleno volim te crveno

Kakve trendove boja u narednim godinama predviđa najveći svetski proizvođač automobilskih farbi

Kada je pre 7 godina BASF najavio da će u narednih nekoliko sezona bela boja postati dominantna u automobilskoj industriji, većina se samo slatko nasmejala i odmahnula rukom. Beli automobil ! Nikada ! Ipak, planeri BASF-a su itekako bili u pravu. Osim što je time ispunjen san Šabana Bajramovića kralja romske muzike da konačno beli Merceds opet udje u modu, do tada nezamisliva bela boja je preplavila gradske parkinge.

Zelena u najavi
BASF-ovi dizajneri ovog puta najavljuju zelenu kao dominantnu boju vozila u skoroj budućnosti! Ovaj trend među bojama je zapažen još prošle godine. Nakon više od jedne decenije koje smo proveli u skromnim bojama poput crne, srebrne i bele, automobilski pejzaž sada postaje šarolikiji.

Ipak odmah treba naglasiti! Zelena boja u automobliskoj budućnosti ne potiče od njene logične povezanosti sa ekologijom i slikom netaknute prirode. Nove nijanse zelene koje će se primenjivati na kolima u naredne tri ili četiri godine, pokušavaju da raskrste sa tim eko-imidžom. „Ne tražimo odgovore na pitanja vezana za promenu društvenih vrednosti u nekakvoj romantičarskoj viziji „povratka prirodi“, već u inteligentnim rešenjima i tehnologiji“, kažu stručnjaci BASF-a. S tim u vezi, zelena važi za boju novih vrednosti poput jednostavnosti, odgovornosti i samostalnosti, kao i harmonije i ravnoteže, koje postaju sve važniji faktori u društvu.

Svetski trend a regionalne boje
Prema tvrdnjama iz BASF-a, zelena boja postavlja trend za smele automobilske nijanse i označava odlučniji korak napred ka prikazivanju individualizma kupca koji se „osmeli“ da sedne u zeleni auto . S druge strane, uočljive su ovog puta i jasne regionalne razlike. Zelena boja nije na svim kontinetima isto zelena! Dizajnerski jezik zelene boje u Evropi odlikuju razboritost i kvalitet, one su uravnotežene i detaljne, a ipak, smele. Jake nijanse zelene su oplemenjene zlatnim odsjajem. Dok se u Evropi traga za novim vrednostima, u Aziji se očekuju nežne, ali višespektarske boje za automobile. Na primer, treperavi pasteli služe da ublaže sivilo u velikim gradovima. Veliki spektar boje u trendu jasno se vidi i u Severnoj Americi. Jasnoća i neposrednost karakterišu auto farbe koje se tamo koriste. Spektar zeleno-žute, tačnije poput „limun“ žute prednjače u ispitivanju sklonosti budućih kupaca.

Ispitivanje tržišta ili sugestija
Ukoliko sa punim poverenjem prihvatimo ove najave BASF-a, koje su bar prema njihovom saopštenju nastala na osnovu trenutnih tržišnih kretanja ispitivanja kupaca automobila, očigledno je da će zelena boja dominirati narednih sezona.

Ipak, da li je sve baš tako predvidivo ili… ? U vazduhu ipak osećamo mali dah teorije zavere sa osnovnim pitanjem, da li BASF samo ispituje ili na ovaj način i sugeriše?

Odgovor na to pitanje naravno nikada nećemo dobiti!

Zato uživajmo u bojama kojima nas farbaju… pardon kojima farbaju jer biznis se mora razvijati, pogotovo ako uspešno plasirate proizvode koji nisu traženi, poput bele ili zelene boje!?

Tekst: Miodrag Piroški
Izvor: PR BASF

Top Reviews

Video Widget

gallery